Efter en bortkastad dag 6h i ett väntrum; tröstgodis = VIP Aristo!

17 december 2010, 19:57

Jag tror rubriken säger det mesta, så vi skippar detaljerna på denna otroligt bortkastade dag utan ens ett ordentligt mål mat- och ger oss direkt in på fredagsmyset som för min egen del blir att se fram emot att hugga tag i min kommande Toyota Aristo JZS161 V300!

 

För ett par veckor sedan avslöjade jag ju att det nu var en sådan inköpt som en mer personlig demobil (så länge ingen prompt lägger ett seriöst bud, allting är till salu!).

 

Givetvis började man snegla på byggen och trender som folk närmast slaviskt följer som går hand i hand med modellen = VIP & Hellaflush. Dessa två sätt är precis som det mesta i Sverige när det gäller trender, oerhört färskt och vi har ännu bara en handfull ens halvseriösa byggen som liknar det.

 

Har redan i tidigare inlägg från SIR_PIERRE gått in på vad som skiljer detta från ”Tysk-stük” som är en betydligt äldre och mer etablerad nieche, så känns roligt att ge sig in på ny mark med denna Aristo:

 

 

Målen för första säsongen blir grymt låga, bilen kommer mitt i byggyran till stora mässor. Så blir bara fokus på att få rätt ”stance” (fälg mot skärmkanter) och kosta på med ett ”boost-up” kit för att få upp effekten till ca 400HK. Borde räcka gott och väl för att bara glida till och från träffar med? 🙂

 

Till nästa år dock så kan man inte som i kvällens utsvävning på google och olika forum; låta bli att drömma sig bort om att ge sig på något äckligt fett verkligen kan göra bilen till något definerande och självklart inspirerande för andra att följa här i Sverige. Ett litet galleri med axplock på vad man stött på:

 

 

Puts, puts och åter mer puts blir också något man får lära sig bli bättre på. Kanske anställa någon på heltid som går med trasan i handen konstant? Eller så får man hoppas att den av våra rekondpartners vi har gör ett monstruöst bra jobb med den när den ankommer, no holds barred för att få ultimata djup/glans på denna svarta skönhet- min favorit ifrån galleriet ovan:

 

 

Nu är det dags för dagens första måltid, en sista dagens ris till våran Svenska sjukvård- men det kommer väl knappast som en nyhet åt folk…

 

Önskar alla en superb fredags-kväll, har ni fler länkar till galna Aristo-byggen så posta dom gärna genom att ”kommentera”!



Kommentarer

5 kommentarer till “Efter en bortkastad dag 6h i ett väntrum; tröstgodis = VIP Aristo!”


  • Peter skriver:

    Den allra första bilen är inte snygg med sån vinkel på däcken o alldeles för sänkt. Lagom är bäst

  • Sir_Pierre skriver:

    Tycker om denna bilen mer och mer. En perfekt Sleeper VIP.. Där ser man hur mycket en motor kan göra, med tanke på hur mycket jag hatar GS300

  • Peter skriver:

    bile äryg, ingen tvekan om saken. men den sänkningen o vinkeln förstör bilen.
    nu menade jag självklart den allra första bilden.

  • Peter skriver:

    Bilen äs snygg, ingen tvekan om saken. Men den sänkningen o vinkeln förstör. Annars är bilen snygg

  • Micke_J skriver:

    Det är sant, ordet ”HellaFAIL” är ju närmast en seriös term när man gått för långt med vinkeln… En riktigt bra stance och sådär ”kan inte riktigt sätta fingret på det” extra camber gör ALLT.

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)