FILM: Armins 800HK Supra @ Kjula Dragway: 10.43 228km/h!

15 december 2009, 01:53

Vår gode vän Armin aka RacerX som har en riktigt elak Drag/Street Supra han byggt själv; hörde av sig ang. material från sommaren på hans bil. Då jag är ett fan av både honom och Björck hade jag lite video liggandes från events vi var på tillsammans. Bl.a en hel del från Kjula Dragway.

 

Vi har sjukt mycket filmat från sommaren,lär mig sakta men säkert nya redigeringsprogrammet. Kommer mer skoj framöver kan jag lova om intresset finns? 🙂 

 

Jag gillar verkligen Armin för hans öppna och raka personlighet, och är en sucker för folk som bygger enligt eget huvud. Han var dessutom grym coach med mig sista svängen på Kjula med 200MPH SOARERN bara veckan efter jag åkt av med våran Supra. 

 

Grävde därför fram en repa jag hade tillhands och gjorde en snabb film. Han ville mest se hur chassiet fungerade och denna repa var bara uppvärmningen för hans 10.28 tid han körde när turbon tvärdog strax innan mållinjen. Hope you like it!

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=0dNu4-WAOU8

 

Läs mer om Armins projekt HÄR, det nalkas 1000HK och en rejäl utmaning för Kung Björck nästa år. Vi är med mitt i smeten och uppdaterar kommande säsong såklart… 😎



Kommentarer

12 kommentarer till “FILM: Armins 800HK Supra @ Kjula Dragway: 10.43 228km/h!”


  • Brenna skriver:

    Gick ju riktigt fint den Supran 🙂

  • Rotary performance skriver:

    Byt dämparna bak !!
    Däcken får ta upp chassie reaktionen pga att stötdämparna har fel sättning/hårdhet så bilen börjar gunga fram i starten.

  • Supramannen skriver:

    8,76-267 är grejer det, we vill be back this sommer

  • Micke_J skriver:

    Jörgen: Bra input, Armin har funderingar just över sådana saker. Är rätt säker på att han kommer göra mycket med chassiet till nästa säsong då det mesta förra året var ”hemmalösningar”.

  • Micke_J skriver:

    Rickard: Jag var där och såg er sätta tiden. Respect.

    Men fortfarande är 10.41 den mest legendariska tiden som jag tycker du ska putsa till med en 6-vxl. Mitt mål är att slå den kommande säsong med min 1800kg Soarer…

  • Armin skriver:

    Jo det ska ändras lite, dämparna på nu har 60% hårdare fjädrar men saknar rebound inställning. Blir lite skutt då, känns som att utfjädringsstopp kan vara bra fram.

  • Supramannen skriver:

    Har inget mål att bygga en 6 speedare igen, är nöjd med tiden vi satt för om det nu var 5-7år sen med et street, inte et drag som det körs på idag…Et drag betyde ej gatbil på den tiden och man åkte i max street då, nu är det lite andra regler…Vi har ännu europas snabbaste gat supra

    Vi bygger för låga 9or sen finns det ingen klass för hur bilen är växlad det handlar om hur fort man tar sig i mål, ,men visst är det tufft att köra 6 växlat fort på strippen med…

  • Micke_J skriver:

    Håller delvis med om allt. Ditt snack om däck är inte likt dig som brukar säga ”det finns bara en klass att tävla i”, du säger det ju t.o.m. i senare once again. 🙂

    Det är snabbast i mål som vinner, du kan inte underskatta det du även här själv säger: 6-speed är MYCKET tuffare att åka vs automat. Och det är vad folk bryr sig om. Ibland är det allmäna opinionen som avgör vilken klass det är mest prestige i, inte själva prestationen.

    Vi kommer ha mycket skoj kommande säsong. Låt forumen brinna säger jag bara, så länge elden är sportslig och vi alla är ute efter att utveckla hobbyn och skapa intresse. 🙂

  • Supramannen skriver:

    Det där får stå för dig själv, i USA som är moder landet är det inte tuffare att köra 6 speed det är lika tufft att köra båda, beror som sagt vad man vill göra, satsar man på riktigt drag race, alltså fört över mål och inte tidkort är auton överlägsen och vill man sen busa lite på gatan är det hej då och godnatt

  • Micke_J skriver:

    Det stämmer bra Rickard. Men det är om man ser till vad folk läser för trådar och vart profilerna fightas är det 6-speed klassen som gäller även i US of A. Jag är grymt sugen på auto i Soarern också och bara dominera streetrace efter streetrace, sätta 9er utan att blinka. Men man kan glömma race på motorvägen då, som är 90% av vardagen för mig och många andra med GATBILAR.

  • Supramannen skriver:

    Håller jafg inte med om som sagt, boostlogic är lika stora med sina autos, titan med och det finns ett gäng till som pker låga 8or och 7or med stock body och IRS

    Men visst är 6 speed tufft det med, men vill man vinna så skiter man i vad som är tufft och kör det som är snabbast, dra om kring på motorvägen är jag för gammal för nu för tiden och ger mig inget…Men alla är vi olika

  • Micke_J skriver:

    Så gammal är du inte Rickard. Och nog fan skulle du inte banga om min Soarer kom upp i arslet på din gamla GT2 och körde ifrån dig. 😀

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)