4 maj 2010, 09:51
Grabbarna på MAJOR BY SUPERIORIMPORTS har varit väldigt upptagna sista tiden med att färdigställa racebygget av Phantoms 3.4l 2JZ-GTE. Kvar är att rodda ihop det sista innan bromsningen hos DTE RACING som ska ske inom kort. Sista touchen med delar som droppar in från USA samt fixning av kabelhärvan är det som återstår.
Robin Antonsson aka Phantom har lojalt svurit vid sin hypermoderna turbo som med hokuspokus ska kunna leverera ca 900HK ur 3400cc motorn. Vi är lite mer ”size does matter” men kundens önskemål är det som gäller. Själva motorn lär knappast vara begränsningen iaf, liten oro för att tändspolarna ska säga ifrån- men vi håller tummarna för en effektkurva len som silke istället för ren råstyrka framförallt…
Kommer stadiga updates kommande vecka om hur det går, räkna med en hel del video från bromsningen också…
För dig som vill ha en motor byggd för gata eller Time Attack, tveka inte att KONTAKTA OSS– att vi dessutom är extra måna om att det ska se lika schysst ut som det går är bara en bonus i sammanhanget. 🙂
Kommentarer
2 kommentarer till “…upplopp för MajoR med Phantoms 3.4l 2JZ-GTE motorbygge!”
Kammarna och turbo ska klara 920-938hk
Frågan är nog vad Rc1000cc spridarna klarar……
Den som väntar får se.
Motorn och top ska inte ge vika innan ca 1600hk så den lär inte säga ifrån ännu.
längtar till att få höra denna maskin sjunga 🙂