Mazda RX-7 Type-R -95 (Komplett 500+ HK singelturbo-bygge)

Komplett maskin byggd och förfinad under många år, mycket av arbetet utav oss själva på Superior Imports.

Har allt man önskar ur ett elakt wankel-bygge med singelturbo. Speclistan lämnar inte speciellt mycket att önska, utan alla de ”dyra” modifieringarna som raceportad motor med lågkompressions-rotorer från RX-7 S5 motor.

Allting runtomkring är specat för 550+HK vare sig det är tändning, turbos, bränsle eller drivlina/diff. Inga pengar sparade, och utan tvekan det mekaniska som blivit prioriterat.

Utsidan är fri från större skador och endast små skvanker i lacken. Än en gång: Det är motor&/drivlina etc som varit projektets stora prioritet.

Bilen allting är byggd på är en årsmodell 1995 som är en perfekt årsmodell sett till att den har den nyare ABS-enheten och mycket annat som förbättrades markant sedan RX-7 kom 1992. Bilen har gått ca 12 000 mil allt som allt!

Inredning är i rött skinn med normalt slitage. Inget är utrensat utom själva baksätet, som medföljer (dock är batteri monterat baktill bl.a.).

SPECIFIKATION:

*13B-rew byggd av Jörgen Blennow på Rotary Performance. Raceportad steg 3 maskin med skalperade och lättade lågkomprotorer mm. Klarar utan problem 2bar+.

*2 skivig OS-giken koppling.

*Superior Imports custom hårdare motorfästen.

*Greddy T78 turbokit komplett med downpipe, öppen Wastegate och HKS öppet luftfilter.

*Greddy Type-S dumpventil, svetsad på tryckröret på insugssidan IC.

*Greddy boostcontroller.

*Superior Imports FMIC kit med Greddy elbow samt custom rör anpassat till turbokittet.

*Apexi PFC + handkontroll. Mappat för motorn, 3-bars mapsensor.

*850cc + 1680cc spridare med eftermarknadsrail och dubbla regulatorer.

*Dubbla Walbropumpar med kablage,relän och säkringar i modifierad tankarmatur. Extra returslang.

*Super Pro bussningar bytta precis överallt.

*Custom ”brace” stag som förstärker låda samt differential mot chassiet.

*Kaaz 1.5 vägs LSD med nya lager.

*Tein Flex ställbara coilovers.

*Godspeed project kylare.

*Weds sports vita 17″ fälgar med sommardäck som har rullat 50mil.

*Defi 52mm mätare Boost, Oljetemp, Vattentemp och Avgastemp.

*AEM bredbandslambda-mätare.

*Endless bromsbelägg fram.

*Jacobs FC1000 tändförstärkare.

*MSD tändspole (dubbel).

*Re-Amemiya växelspak och quick shift knob.

*Ombyggda lampor för EU-trafik.

*Magnecore racing tändkablar och BUR9EQ tändstift.

*Hoosier quicktime pro slicks på pulverlackade orginalfälgar (vita),

*80mm rostfritt avgassystem från downpipe med en ljuddämpare.

*Rött Optima batteri.

Säljes nu av enda ägare som haft bilen sen den kom till Sverige och varit den som trimmat den från Dag 1.

PRIS: 140 000:- , INGA BYTEN!

Vid snabb affär går priset alltid att diskutera, säljer p.g.a. lägenhetsköp men ingen brådska att sälja till skambud. Över 300 000 + + + nedlagt allt som allt.

Ring Henrik Gunnarsson för frågor över tel (070 7365582) eller KONTAKTA OSS!

Detta är Superior Imports

Läs mer

Bilar till salu

(SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
(SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)

Se en av våra demobilar

Superior "STREET MONSTER" Supra -98
Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]