Mazda RX-7 Type-R -95 (Komplett 500+ HK singelturbo-bygge)

Komplett maskin byggd och förfinad under många år, mycket av arbetet utav oss själva på Superior Imports.

Har allt man önskar ur ett elakt wankel-bygge med singelturbo. Speclistan lämnar inte speciellt mycket att önska, utan alla de ”dyra” modifieringarna som raceportad motor med lågkompressions-rotorer från RX-7 S5 motor.

Allting runtomkring är specat för 550+HK vare sig det är tändning, turbos, bränsle eller drivlina/diff. Inga pengar sparade, och utan tvekan det mekaniska som blivit prioriterat.

Utsidan är fri från större skador och endast små skvanker i lacken. Än en gång: Det är motor&/drivlina etc som varit projektets stora prioritet.

Bilen allting är byggd på är en årsmodell 1995 som är en perfekt årsmodell sett till att den har den nyare ABS-enheten och mycket annat som förbättrades markant sedan RX-7 kom 1992. Bilen har gått ca 12 000 mil allt som allt!

Inredning är i rött skinn med normalt slitage. Inget är utrensat utom själva baksätet, som medföljer (dock är batteri monterat baktill bl.a.).

SPECIFIKATION:

*13B-rew byggd av Jörgen Blennow på Rotary Performance. Raceportad steg 3 maskin med skalperade och lättade lågkomprotorer mm. Klarar utan problem 2bar+.

*2 skivig OS-giken koppling.

*Superior Imports custom hårdare motorfästen.

*Greddy T78 turbokit komplett med downpipe, öppen Wastegate och HKS öppet luftfilter.

*Greddy Type-S dumpventil, svetsad på tryckröret på insugssidan IC.

*Greddy boostcontroller.

*Superior Imports FMIC kit med Greddy elbow samt custom rör anpassat till turbokittet.

*Apexi PFC + handkontroll. Mappat för motorn, 3-bars mapsensor.

*850cc + 1680cc spridare med eftermarknadsrail och dubbla regulatorer.

*Dubbla Walbropumpar med kablage,relän och säkringar i modifierad tankarmatur. Extra returslang.

*Super Pro bussningar bytta precis överallt.

*Custom ”brace” stag som förstärker låda samt differential mot chassiet.

*Kaaz 1.5 vägs LSD med nya lager.

*Tein Flex ställbara coilovers.

*Godspeed project kylare.

*Weds sports vita 17″ fälgar med sommardäck som har rullat 50mil.

*Defi 52mm mätare Boost, Oljetemp, Vattentemp och Avgastemp.

*AEM bredbandslambda-mätare.

*Endless bromsbelägg fram.

*Jacobs FC1000 tändförstärkare.

*MSD tändspole (dubbel).

*Re-Amemiya växelspak och quick shift knob.

*Ombyggda lampor för EU-trafik.

*Magnecore racing tändkablar och BUR9EQ tändstift.

*Hoosier quicktime pro slicks på pulverlackade orginalfälgar (vita),

*80mm rostfritt avgassystem från downpipe med en ljuddämpare.

*Rött Optima batteri.

Säljes nu av enda ägare som haft bilen sen den kom till Sverige och varit den som trimmat den från Dag 1.

PRIS: 140 000:- , INGA BYTEN!

Vid snabb affär går priset alltid att diskutera, säljer p.g.a. lägenhetsköp men ingen brådska att sälja till skambud. Över 300 000 + + + nedlagt allt som allt.

Ring Henrik Gunnarsson för frågor över tel (070 7365582) eller KONTAKTA OSS!

Detta är Superior Imports

Läs mer

Bilar till salu

Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
(SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
(SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)

Se en av våra demobilar

GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]