Välj någon av våra tjänster

Service

När det gäller prestandabilar som körs hårt är det av yttersta relevans att de genomgår regelbunden service, helst av mekaniker med lång professionel erfarenhet av dem.

Här nedan presenterar vi de elementära bitarna som du vid varje milintervall gör bäst i att göra service på. Samtliga är endast förslag och varje bil skiljer sig från den andra.

Kontakta alltid oss för att skräddarsy en service som är perfekt för just din bil, och om du känner dig osäker på vad du bör byta rekommenderar vi våran lilla Oljeservice varmt- där vi även kollar resten av konditionen på din bil.

 

KLICKA HÄR FÖR ATT KONTAKTA OSS ANG. SERVICE

 

Det finns inget vi inte klarar av när det gäller Japanska sportbilar. Vi går efter timkostnad precis som en helt vanlig märkesverkstad.

Ha i åtanke att de flesta konkurrenter bara har en bråkdel av våran erfarenhet för dessa specialiserade modeller, och vi på vissa jobb kan jobba mycket effektivare för varje timme du betalar för.

Det lönar sig också i många fall att lämna bort bilen till proffs, istället för att i slutändan behöva betala för dubbeljobb på de fel som tidigare kan ha begåtts när man skruvat på eget bevåg.

 

MONTERINGSJOBB: Alla påbörjade jobb 1200:- där första timmen ingår. Därefter timkostnad 730:- / Timme. För större jobb erbjuds fördelaktiga paketpriser.

Det kan verka som en barnlek att byta oljan på en bil. Men glöm inte att vissa prestandamodeller är mycket känsliga för faktorer som att man absolut inte får över/underfylla samt att fel viskositet på oljan kan leda till allvarligt slitage på motorn.

Däremot är endast ett oljebyte inget tidskrävande jobb med de rätta förutsättningarna. Därför erbjuder vi en mycket enkel tjänst där vi dessutom smidigt kollar igenom: chassi, bromsar, motor & drivlina. Vi kan därefter komma med ett serviceförslag som vi tycker passar din bil bäst.

 

SUPERIOR IMPORTS LILLA SERVICE (Inklusive rekommenderad Superior Imports Hi-spec olja och OEM filter): 1800:- inkl. moms.

 

En ofta bortglömd del som gör otrolig skillnad för hela bilens känsla är självklart chassiet. Se alltid till att ha fräscha bussningar runtom samt att bilens stötdämpare håller sig fräscha. Vi tillhandahåller alla eftermarknadsprodukter som finns att tillgå, och har efter många mil på racingbanor lärt oss knepen som även kan ge dig ett övertag mot konkurransen.

 

 

 

För chassijobb gäller normal monteringskostnad / timme.

 

När en turbomotor trimmas ställs krav på kallare effektivare stift. Tyvärr kan för kalla stift leda till att bilen blir svårstartad och ofta kan ”sura ner” sig, med många svordomar som följd. Vi kan konsultera och montera de rätta stiften för att bilen ska gå som en dröm.

 

 

 

Tändstiftsbyte (Inklusive prestandastift för gata, kontakta oss för spec. som passar just din bil):

· Subaru Impreza/Forester/Legacy: 1500:-

· Mitsubishi Evolution I-XI: 1400:- inkl. moms.

· Toyota Supra / Nissan Skyline: 1600:-

· Mazda RX-7 FD3S: 1800:-

bromsarDet finns idag en uppsjö av märken och varianter på bromsar. Den tråkiga sanningen är att de flesta av dom är skräp, och att man hade bättre kvalitet på de fabriksmonterade än de man hoppades skulle vara en god eftermarknadslösning.

Vi rekommenderar Japanska märket ENDLESS framför alla produkter. Och deras bassortiment är som ovan nämnt oftast vassare än de mängder Kinaprodukter som svämmat över marknaden.

Likt alla andra jobb vi åtar oss försöker vi alltid se till att rekommendera det som passar din bil och brukssätt allra bäst. Priserna är därför högst varierande, nedan prestenterar mestadels bassortimentet. Men det är för oss lika enkelt att ordna en uppsättning keramiska tävlingsbromsar för sex-siffrigt belopp…

 

· Byte belägg (inklusive rekommenderade prestandabelägg från Endless Japan): 1900:- / axel.

· Byte skivor (I samband med beläggbyte, kontakta oss för offert på skivor): 400:-

· Byte bromsvätska (inklusive prestandavätska): 750:-

· Byte till stålomspunna slangar (inkl. byte bromsvätska): Från 2250:-

Vi rekommenderar speciellt på fyrhjulsdrivna bilar att vätskorna genomgås regelbundet. Ägare till Subaru Impreza, Mitsubishi Evolution och Skyline GT-R bör vara extra medvetna om att om oljan inte varit bytt på länge på din nyinköpta bil, riskerar du dyra renoveringsjobb på transmissionsdelar.

 

 

 

 

 

 

drivremmar1

Vi gör alla sorters traditionella kamremsbyten. Kontakta oss för offert.

 

 

 

 

 

 

 

 

Kamremsbyte Subaru (inkl. kamrem, löprullar och spännare): 6500:-

Kamremsbyte Mitsubishi Evo (inkl. kamrem, löprullar och spännare): 11000:-

 

FÖR ALLA FRÅGOR ANGÅENDE SERVICE – KONTAKTA OSS!

Hittar du inte vad du söker?

Läs mer

Tänk att kunna köpa direkt från källan i Japan. Utbudet är gigantiskt och priserna för fina bilar närmast otroliga. Varför inte? Vi gör det dagligen.
Läs här hur du steg för steg använder våran tjänst för direktköp i Japan! » Steg-för-steg Importguiden

Se en av våra demobilar

Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo 2JZ-GTE -97 (JOB Design demobil, 18″ Work S2 och Luftfjädring)
Toyota Aristo 2JZ-GTE -97 (JOB Design demobil, 18″ Work S2 och Luftfjädring)
En riktig pärla som är unik i sitt slag, för dig som vill ha en VIP-bil i toppklass att glida med till träffarna i sommar. Aristo har från fabrik den kraftfulla 2JZ-GTE VVTi-motorn, vilket gör detta till en riktigt ultimat glidarbil med knuff i!
Nissan Skyline DR30 RS-Turbo (Unik i Sverige – Veteranfordon från i år)
Nissan Skyline DR30 RS-Turbo (Unik i Sverige – Veteranfordon från i år)
Sveriges enda gatlegala Nissan Skyline av den äldre skolan, första modellen som såldes i Japan med Turbo. Nu även klassad som "veteranfordon" vilket medför mycket lägre skatt, billigare försäkring och besiktning bara varannat år (levereras nybesiktad).
Toyota Soarer VVTi Facelift -99 (1JZ-GTE singelturbo, Fin oskruvad originalbil!)
Toyota Soarer VVTi Facelift -99 (1JZ-GTE singelturbo, Fin oskruvad originalbil!)
Ett stycke av absolut Premium JDM-kvalitet: Toyota Soarer (Lexus SC i US/Europa) med 1JZ-GTE Twin Turbo VVTi, till ett riktigt attraktivt pris. Detta ex. högt "auction grade" (4) och en spec som kommer tilltala dig som vill ha en problemfri bil tusentals mil framöver.