31 mars 2010, 19:47
Vilket makalöst drama! Precis när Martin var redo att ställa in bilen i garaget för att förbereda för dekoren så tog han en repa för att se att den gick för fullt; och det gjorde den- dock hängde inte svänghjulsdämparen från ATi med!
Här är hans egna ord om händelsen:
”
För er som trodde att en ATI svängningsdämpare gick att lita på…. titta på dessa bilder. Det mindre servohjulet släppte vid växling mellan 4an och 5an på ca 8500rpm. Lyckligtvis så blev det bara skrot av remhjulet på generatorn och det gick att modifiera dämparen och få ordning på den så bilen kan ta sig till mässan. Bilen är ihop igen och med modarna gjorda så ska den hålla bättre än tidigare.
”
Rätt sjukt att det ska hända precis innan mässan på en bit som köptes in som ”extra insurance” för driftsäkerhet. Hmm!
Men bilen är lyckligtvis ihop och dekaltrimmad ytterligare för att visas i Attitude Motors monter. 🙂
Kommentarer
2 kommentarer till “Time Attack Skylinen rasar svänghjulsdämparen?!”
varför behöver man sån svänghjulsdämpare?
Svängningsdämparen dämpar viberationer i vevaxeln, original svängningsdämpare har en tendens att dämpa för dåligt på höga varv därför byter man ofta till en eftermarknads och när det gäller japanska bilar så är det ATI som dominerar.