Gatebil Mantorp – Time Attack

20 juni 2011, 21:52

Ett hett ämne innan Gatebil var time attack. Vilka tider skulle sättas? Vem skulle sätta vad och skulle verkligen Kai Roger Bakken prestera med sin S1:a?

12

Jag tycker att vi inte fick svar på frågan riktigt, men en god fingervisning vartåt det barkade. Söndagen regnade ju som bekant bort, men på lördagen sattes flertalet fina tider trots att det var aningen ”köigt” på banan. Dock kände man flera ggr att det kunde ha gått fortare, mycket fortare.  Men hur som, sattes det imponerande tider trots omständigheterna!

44

Nedan följer tiderna som sattes under lördagen… Jag saknar dock en viss Porsche (bild nedan) som imponerade stort på oss i den sista av minuterna innan banan stängdes på lördagen. Hade vart så skoj att få officiella tider på denna förare och bil då en kvalificerad gissning säger att det gick fort… ruskigt fort!

242

1; Kai Roger Bakken; 1;21;397 (Bild Audi S1:a)

2; Antti Oksa; 1;21;729

3; Tommy Schønberg; 1;22;620 (Bild Audi S3:a)

4; Vidar Frogner; 1;23;073

5; Janne Niska; 1;24:536

För vidare tider se; http://www.mylaps.com/results/showrun.jsp?id=1936819#.Tf7k8CZvves;facebook



Kommentarer

23 kommentarer till “Gatebil Mantorp – Time Attack”


  • bilbilder.se skriver:

    Jill, för den som inte var där eller har allmän stenkoll på gatebilprofiler vore det intressant att se vilken bil som hör ihop med vilken tid.

  • Micke_J skriver:

    Good point Martin!

  • Ricky the champ skriver:

    Mycket bättre tider i år än vanligt, 1,21 or är snabbt även att men specen på bilarna så borde det gå 10s snabbare… Men nu går det åt rätt håll… Porschen du nämner är Alx danielsson och han körde mitten 1,22 or på gamla slicks han har kört 1,17 med samma bil innan.. Helt okey för en bil med 400 hk va Jill 😉

  • Micke_J skriver:

    Tackar för den infon Ricky, frågade just mig själv samma sak i en bildtråd jag la upp. Eller kanske inte är samma, hade för mig denna var Norsk och från RUF…

  • Micke_J skriver:

    Ute och cyklar, två helt olika bilar… Men den norska 993an såg elak ut den med, visst är det en Carrera Cup bil Jill syftar på? DMS alltså…

  • Rickard skriver:

    Ja den Jill syftar på en 997 cup från 07 med 400hk

  • Jill skriver:

    Rickard; Förstod att det var Alx, men ville inte gå ut med de innan det var bekräftat 😉 Allt gick så lekande lätt, kurvorna bara försvann bakom bilen… Är riktigt imponerad och tycker det var oerhört synd att man inte fick se honom sätta en riktig tid. Inte bara okey, utan kungligt, med bara 400 pollar!

  • Jill skriver:

    Martin; du har rätt… klantigt av mig :p har ändrat nu och hoppas de blev bättre 🙂

  • Micke_J skriver:

    Alx är rätt duktig på att köra om man säger så, sätt han i en av norrmännens bilar så…???

  • Rickard skriver:

    Han va inte ute efter att sätta nått rekord, och han rullade bara ut derras CUp bil som den stod inte preppat den alls för snabba tider…Men om du tänker att en sån bil går 11,7 med han bakom ratten tänk då när han kör min sen med 750hk.. som är en värre variant av samma bil… kan bli kul och som Micke sa vore kul att se han i nån norsk bil.. om dom är rätt inställda liskom..

  • Micke_J skriver:

    Kommer du endast köra på slicks med värstingen Rickard?

  • Rickard skriver:

    Nej den är byggd för time attack med R däck med.. har ju kört 1,22,9 med regn pölar på banan och i chickanen i november förra året på R däck

    På Gatebil blir det Slicks men på allt annat blir det R däck

  • Micke_J skriver:

    Bra Rickard, rätt svar på min retroaktiva fråga. Väl mött på Face-off, hur mycket ger du oss i handicap? 😛

  • Rickard skriver:

    ja jobbar allt jag kan för att få ihop den till JDM faceoff… finns massa snabba bilar där ute så inget handikapfår ni.. målet är under 1,20 på r däck på JDM och det måste ja gnog för att slå puppan och om Qvarnis kommer.. Loaded är inget hot visserligen men Phantoms supra är en snabb rackare med så det gäller att ha koll på bitarna…

  • Micke_J skriver:

    Vi tänker slå 1.23,7 från ifjol och försöka få lite körning på MP innan med ett ess i rockärmen. Men vi får nöja oss att vinna JDM-sandlådan i år igen, Porscharna är too much med tanke på hur vi kompromissar i övrigt. Men tro det eller ej så hoppas jag och håller tummarna på <1.20 av dig… 😉

  • Carl W skriver:

    Efter helgens fiasko, att Time Attack VTi´n ej kom med till Gatebil så är målet satt för Gatebil o JDM! Hopefully´i´ll see u there!

  • Micke_J skriver:

    Kinnekulle eller Carl? En vecka ca på dig…. Be there! (Var kul att säga hej en snabbis iaf) 🙂

  • Rickard skriver:

    Porschar ska inte va to much finns en supra eller sky ska gå minst lika snabbt om man har koll på bitarna, Robins har ju bättre spec på pappret med sina 850hk mot 650hk i både min ex bil och puppans bil.. är ju att det lagts ner pengar på justering och på väghållningsbiten istället för trim..så om robin sorterar upp den biten och satsar på värre grejer under bilen istället så kommer den flyga fram…

  • Micke_J skriver:

    Jag håller med dig till 101% på den biten. Förra året handlade för mycket om motorn, och kan motvilligt erkänna att den effekten inte gynnade oss sett till att man då offrar saker som kunna köra längre och dessutom mer svårkört. Tanken är att sänka laddet lite och fokusera på de bitar du hade koll på när du slog ditt rekord, så vi lär oss ännu… 😉

    Men håller INTE med om att en Supra har samma potential som en Porsche, det ligger liksom i blodet på en sådan sedan minst 30 år tillbaka att köra racing med. Supra är ”bara” en Japansk muskelbil. Skyline kan jag däremot köpa har mycket ”heritage” och vi hoppas nya bromsar på Gzons och lite mindre tuning kan få den vara med i matchen igen, även om Phantom Supra är den som givetvis har bäst förutsättningar att knipa en riktigt bra tid och kanske sno en pall-plats i Sverige oklassat…

  • Ricky the champ skriver:

    Kul att höra, motor har han så det räcker och blir över… Själv låter man dom 650hk man har ca va och jobbar vidare på chassie biten.. Hade ju gamla beggade sach standard grejer innan nu sitter det 3 vägs racing öhlinare på, lite annat nytt i hjulipphängingen samt massa nytt aero mässigt så det ska bli kul att se vad det gett senare i sommar höst

  • Micke_J skriver:

    Rickard: Matchvikt? Lärt känna lådan och bromsarna bättre…?

  • Rickard skriver:

    Nej inte hunnit med fixa till ABS som står högt på min önske lista, men svårt att få till nått, Bosch Race ABS ligger på 50k plus moms men jag försöker få till min 997 turbo ABS jag har..lådan har funkat guld hela tiden men har inte ännu kört den i fult seq mode då det är svårt att få till brytning med mitt orginal sprut som jag kör..så det blir ett litet lift off än så länge

    Bilen ligger på 1190kg tom i match vitk men drömmer om 1150kg om jag får till det med keramiska bromsar och lite mer CF på bilen men det dröjer nog

  • Robin A skriver:

    Som redan nämnt så har det lagts mycket enegi på motorn.
    Shassit och vikten kommer iår och till nästa säsong.
    Men kommer inte bli full race. blir som du skre Rickard. ”bra gatsetup som kan funka för en sveng på banan”

    I fjol körde vi med 1.6 i ladd (830hk vid 1.9)
    Kommer nog sänka till 1.4-1.5 för att spara lite motor och kunna lägga mer fokus på shassi och körteknik.

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Toyota Aristo V300 Vertex edition (2JZ-GTE)
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S "Series 8"
    Mazda RX-7 Type-RB FD3S ”Series 8”
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)
    (SÅLD!) Toyota Aristo 2JZ-GTE VVTi 2003 Facelift (4-dörrars Supra)