20 juni 2010, 17:26
Från att ha gått till en enormt lovande dag där två tunga rekord kunde slås (Sveriges snabbaste Supra och RX-7) så blev det väl lite av ett… antiklimax?
Kanske lite väl hårt ordval, man kan inte göra så mycket åt att regnet kommer med sin bryska ton och bokstavligen spolar bort alla chanser. Innan det hade Armin hunnit köra 9.94 medan Henke på sin premiärtur fick till en 11.44 med sin RX-7.
Men det var något helt annat som verkligen satte sina spår denna dag, men måste först sägas spenderades ihop med massa trevligt folk som Cimmy och hans RX-7, Gzon, Jimmy från K-holm och en hel del andra roliga grabbar från Västerås bl.a. Stötte även på Fernis som brukar filma åt oss och nja, har nog redan tappat räkningen på alla man stötte på där.
Men som sagt, det var något annat förutom allt detta med nior och kul folk som satte främsta minnet. Kolla bilden nedan:
Nu kanske det inte syns, men denna bil har precis fått en annan bil i sidan medan de båda är luftburna med framvagnen; och sedan rullat omkull ett varv?!?!
Det var kort sagt det absolut värsta jag (någonsin kommer ha) sett på en stripp. I vänster lane stegrar en Chevelle upp på bakhjulen och detsamma för bilen i höger lane. Tyvärr går Wheeliebarsen, det som ska ta ”emot” bilen när den gör ett hjullyft av på bilen i vänster lane- som brakar rätt in i sidan på bilen bredvid och kaos uppstår!
Väldigt svårt att förklara, var riktigt spekakulört och självklart läskigt innan man fick veta att båda förarna klarade sig oskadda. Helt sic helt enkelt. Och efter det kom som på beställning en regnstorm som hette duga, och ifall det fanns några tvivel om man skulle hinna köra mer precis när olyckan skedde så visste man nu- dagen är slut (med en lagom nöjd Henke som kört en enda repa för sina sura 400:-…).
Var inne på det förut när jag skrev om Armin och Henkes tider dock, att det känns som arrangören borde ta vara mera på att få dit importbilar som kör. Det genererar publik utöver den redan stora skara ”stammisar” som finns, samt att man självklart för fler anmälda som kör. Hur bra tror ni att återfödseln blir för entusiaster som orkar lägga ner alla dom kronor som krävs varje körning är ifall man måste ha en US-bil för att få ordentligt med körtid?
Hackar inte ner på arrangören som jag har ett väldigt bra intryck av sedan förra året, men man måste nog lära sig hantera oss ”Imports” lite bättre och stå pall för tjuriga, inskränkta jänkare som fnyser åt det. Deras inskränkthet kommer bli deras död tillslut ändå…
Skriver en smula stressad då man bokat upp sig på middag inom kort med Lill-Wirre, men hoppas galleriet ger lite mer att gå på. 🙂
Kommentarer
6 kommentarer till “GALLERI: Dragracing @ Kjula med en liten resumé!”
Här har du krashen http://www.youtube.com/watch?v=Wm59c71M_us
Körde inte du Micke?
Kardan är paj + fullt upp = Ingen Soarer…
Var det inte den man skymta på bilden? Eller gammal bild kanske 😛
Sorry! Såg att det var förra året 😀
😉