4 november 2010, 16:15
Vi börjar nå slutet på våran miniserie här under hösten, Steffen har här bidragit med ett litet galleri på sin Superior-importerade Subaru Legacy B4 RSK -02! Detta är den enda sedan med facelift vi tagit in hittills och var nästintill tråkigt fräsch i skicket när den kom DIREKT FRÅN JAPAN:
Han har under säsongen använt den fullt ut och nu går den in i välförtjänt vinteride, för att sedan till våren återkomma igen med en handfull uppgraderingar! 🙂
Har faktiskt svårt att komma på en bil som kan kompromissa i prestanda, körglädje, komfort och kvalitet som en B4 RSK. Där fick Subaru in en riktig fullträff, bra på det mesta- även om vissa gillar/ogillar den sekventiella turbostyrningen olika mycket (liten + stor turbo = bra botten och topp men en liten svacka i mitten).
Känns hursomhelst som en snäppet mognare bil än en Impreza och därmed mer optimal för året runt bruk kanske? Finns ju som ni vet i kombi-utförande (wagon) också, där snackar vi enormt prisvärd bruksvänlighet kombinerat med ovan faktorer. Men självklart är ju sedanen snäppet hetare i sin helhets-design… eller? 😉
Diggar skarpt våran egna custom ombyggnation av lyktorna som på just B4 RSK och t.ex. Skyline R33 gör sig enormt bra. Där tror jag det är många som kliar sig på huvudet och undrar vad som gör att denna bil har en väldigt speciell look mot andra Legacy?
Om du är intresserad av att IMPORTERA EN SUBARU B4 RSK FRÅN JAPAN så tycker jag du ska skynda dig att KONTAKTA OSS– än finns tid att få hem en i god tid till våren… 🙂
Kommentarer
3 kommentarer till “MINIGALLERI: Sista (?) höstbilderna – Steffens Legacy B4 RSK -02!”
Blev rätt lyckade bilder även om man inte har någon större erfarenheter med systemkameror. Får iaf hoppas att man lyckas med att få till lite mer väghållning, bromsar och lite annat smått under nästa säsong. Först och främst blir det dock ett nytt avgassystem som Dan skall få äran att tillverka 😉
Låter strålande, du har väl en av de snällaste och tystaste bilarna i gänget. Vet inte hur många gånger jag bett dig starta den, så var den redan igång. Tystare än en Lexus för fasen!
Mjo, är ju bara sista dämparen som är utbytt från bakaxeln. Verkar va sjukt restriktivt 2″ system. Min vinterlegacy turbo är helt hysterisk i jämförelse och det är faktisk lite utav ett antiklimax och köra RSKn efteråt. Menmen, det skall de bli ändring på 🙂