31 juli 2014, 11:13
Superior Imports AB har sedan starten 2007 försett Sverige med de bästa bilarna importerade från Japan. Under resans gång har våra kunder blivit som en liten familj, och flera av de som köpte bil i de tidiga åren är kvar när vi sammanstrålar på träffar & mässor. Det har även hunnit bli kunder som inte bara köpt en bil, utan inne på sin andra! Bland många ny/gamla tillskott i ”gänget” har Peter Sköld (fd Kaldjärv) gått från Honda Civic FD2 med massa godis från Mugen & Spoon- till en toppenfin Subaru cialis ad music Legacy GT-B E-tune II 2002! – – – Peter är en kille som brunnit för JDM & Tuning hela sitt vuxna liv, och skramlade till 2010 ihop tillräckligt med pengar för att köpa sig sin drömbil- som också skulle agera som hans brukis. Det handlade om en väldigt sällsynt modell av en nyare Honda Civic FD2 som bara sålts i Japan, en med 2.0 Vtec motor i kombination med automatlåda. Utbudet var inte alls stort på dessa, som bara såldes vissa årsmodeller och i låg produktion. Tillslut hittade vi iaf en bil som närmast kan liknas ”som ny”, canada online pharmacy legitimate och kort efter beställde Peter en hel del godis från Spoon, Mugen och även fälgar från Enkei. Hela tiden kunde vi ge honom support, från att ha levererat bilen till att få hem dessa enormt svåra att beställa utanför Japan delar- till att väl i Sverige få allt lackerat enligt fabriks-finish och få på rätt sorts däck etc. Superior gav helt enkelt en helhetslösning på allt:
Men nu, ett par år senare och Hondan såld var det dags för en rolig brukis igen. Valet föll på Subaru Legacy GT-B av senare årsmodell, kombi så hela familjen med hund får plats- och med bekväm automatlåda. Vi har alltid varit stora supporters av Subaru Legacy som i Japan mer höll ”BMW-klass” i utförande än som i Sverige var mer tråkiga bruksfordon. Den spännande EJ20 Boxer-motorn med Twin-Turbo fungerar ypperligt i en glidare/brukis, och inredning samt åk-komfort är sannerligen i premium-segmentet före många andra JDM-modeller. Efter några veckors idogt sökande efter en bil som hade rätt skick, gärna lite extra godis i form av fälgar & avgassystem mm. så fann vi rätt viagra cost per pill exemplar:
En 2002 årsmodell med E-tune II paketet vilket innebär massor av utrustning från canada pharmacy online fabrik. Att det varit en föregående ägare som verkar haft en stilmässigt hållbar plan med sin bil verkar också tydligt, snyggt diskret kjolpaket och fälgar som ger lätta rally-vibbar. Skicket var ändå det som gjorde bilen till det typiska ”Superior-köp” som vi genom åren gjort oss kända för genom hårt arbete och dedikation mot hög kvalitet: 
Vi gratulerar Peter till ett bra köp, och ser fram emot att visa mer av bilen när den är i Sverige. Det är nog inte omöjligt ni kommer få se den på utställningar nästa säsong, med ännu mer godis från de bästa ”Made in Japan” tillverkarna. Är man beroende av äkta JDM så är man!

Bloggen har varit på lång vintervila sedan Superior Meet 2012, och vi har hunnit reflektera en hel del över året som passerat. En sak är säker inför denna säsong; vi går tillbaka i våra rötter som Sveriges främsta inom import av Japanska sportbilar. Vi ”ny-lanserar” med att ta hem en Nissan Silvia S15 ”Varietta”! – – – The Blog has been in a long winters sleep since Superior Meet 2012, and we’ve had plenty of time to reflect over the year thats passed us by. One thing is
Denna väldigt udda fågel faller sannerligen inte alla på läppen, men köparen (som vi ska presentera i ett framtida blogginlägg) var säker på sin sak: Detta ska bli kommande säsongs bästa Japanska glassbil man bara kan åka, med en tydlig touch av ”VIP-stuket” som föddes i Japan. Vi vet redan nu att en hiskligt fet uppsättning Work Meister S1 fälgar är på väg till bilen, och skeppat med i containern från Japan kan mycket väl ett kjolpaket av hög klass följa med.
Vi vill glädja alla våra fans med att säga att detta bara är ett första steg i att gå tillbaka i Superiors rötter, och vi kommer fräscha upp 








Fick idag ett samtal från en herre i Superior Drivers Club som funderade på att ”uppa” sig från sin Nissan Skyline R32 GT-R till Master Godzilla BNR34 istället via import från Japan!
Då är ni även nyfikna över hur de kan fightas med priserna borta i UK…? Jodå, (positivt) överraskad så finns det som man alltid sagt inga ”för bra för att vara sant” exemplar när man vill ha något i lite finare klass.





Vi har surrat lite om att nästa container med bilar som kommer till oss 
Detta ex. är relativt ”färdigt” men höll ändå ett grymt cleant stuk som det karossmässigt går bygga vidare på.







Denna modell är nog rätt så underskattad utanför Japan, men vi som sett bl.a. ”Super silhouette” racingserien som pågick under 80-talet så var det inte råare än denna modell (starkaste effektmässigt på sin tid, såklart!).




I takt med att event efter event avlöser varandra och klipp från 











Vi presenterar ett komplett galleri färskt från vårat ombud i Japan på vårat senaste inköp i Japan, en Mazda RX-7 Type-RS beställd via 
Man kan tydligt se att t.ex. skick på de kanonfeta Advan T7 19″ fälgarna är perfekt och likaså lacken på bilen. Passformen på de numorösa antalet
Att förvalta en större budget verkar på pappret som världens lättaste uppgift, och så må vara fallet om man dessutom bara är sjukt angelägen som köpare att hitta något.




Tänkte följa upp de tidigare inlägget med ännu en ”udda” modell. Nämligen Mitsubishi FTO.
Man kan säga att Mitsubishi FTO är Japans svar på Mitsubishi Eclipse, då Eclipsen bara tillverkades som vänsterstyrd.
Jag måste ju även berätta att de finns ju en ”retromodell” av FTO (Annars hade jag väl fått skäll av

Värt att lägga till att detta givetvis är en ”Series 8” faceliftad och uppdaterad Mazda RX-7 (1999- framåt). Därför kände det som lite av en dröm att hitta ett ”färdigt” med påkostat godis ex.



