17 juli 2009, 11:23
Fick äntligen min nya mobil att kommunicera med datorn, men då dog givetvis batteriet och har fått med mig fel laddare. Typiskt!
Gårdagen var ännu en kämpainsats in på småtimmarna, att för första gången montera en typ av motor i en bänk avsedd primärt för V8 kräver sitt lilla meck.
Ernie visade prov på sina ”tusenkonstnärs” kunskaper när han gjorde allt från att modifiera adapterplattan och svänghjulet så motorn kan vara på plats, till en snabbt specialbyggd downpipe då våran inte passade alls…
Överhuvudtaget visade Gzon och Ernie prov på grymt samarbete och tiden flög iväg med lyckad etapp efter lyckad etapp.
På slutet när alla var rejält trötta (ca 01.00) fick vi för oss att kolla om Autronic SM4 sprutet pratade med bänken eller inte. Visst gjorde den det, men vi fick istället börja felsöka givaren till spjällhuset och kalibrera gasspjället. Det var det sista vi gjorde, sen var klockan så mycket att vi lade ner för dagen.
Här har ni iaf slutresultatet om hur det ser ut när en potent 2JZ-GTE motor hänger i en motorbänk. Kan inte beskriva känslan att se allt på plats, första gången man drar en ”full pull” ser man verkligen fram emot nu…
Mycket godis är det! Nu har vi precis fått ihop tändsystemet så det lirar med datorn. Updates senare! 😀
Kommentarer
3 kommentarer till “Bilder från gårdagen ute hos ”Dr. Ernie”, motorn i bänk!”
härligt micke… mer updates tack:)
Liiiiite för sugen att veta va du fick ur motorn.. Gissar på ca 170hk =)
kudos man!