1 december 2016, 02:10
Förra helgen var det dags för den årliga Motormässan här i Malmö. Och för första gången i dom nya mässhallarna vid Swedbank Arenan. Jag har blivit ombedd att inte vara negativ, så jag ska inte nämna åter igen vilken flopp det var, Utan ska istället dra upp det positiva ifrån mässan. Det bästa med mässan var ju direkt inte svårt att hitta. Där stod den precis framför ingångarna.. Mässans mest omtalade, Provsittna, beundrade, ifrågasatta bil. En bil som vi åkte ända till Frankfurt för att se… Bara för att bli minst sagt blåsta på konfekten. Subaru BRZ.
Nu har vi/ni sett en massa ifrån den sen vi trodde vi skulle få se den i Frankfurt. Men folk i ren allmänhet har inte en aning om vad detta är för bil. Jag stod ju vid den ett par gånger under dom dagarna jag var på mässan. Och INGEN av alla dom jag råkade höra snacka om bilen hade nån särskild koll på vad det var.
Bra att skapa lite spänning runt bilen? Bra att på så sätt försöka se detta som en premiär för bilen i Sverige?
Eller en total marknadsföringsmiss ifrån Subaru?
Jag hade kunnat försöka vara positiv coupon for cialis lite till. Om det inte vore för att Sveriges enda (BRZ) som nu kommer visas runt överallt i landet är en automatare.
Bilen är snygg.. Bilen får absolut mycket uppmärksamhet. Men när man ställer den längst fram på scenen, Mitt i spotlighten, Utan info.. Utan spec.. Och med en automatare.. Då vet jag inte om det skapar frågor på ett bra sätt.. Eller ett dåligt första intryck. Viktigast/tråkigast av allt enligt mej var kanske att dom fortfarande inte har sett ett svenskt pris på bilen. Men jag hoppas stort på dessa BRZ/FT-86. Och att dom inte blir bortglömda innan dom ens fått synas.. Precis som dom två Hyundai Genesis Coupé som stått här i Malmö på bilfirman med sina automatlådor sen ett par år tillbaka. Mässans näst mest uppmärksammade bil stod precis bakom. Och trots att jag redan har dömt ut den designmässigt, Och trots att jag väntat på att få se BRZ live, Så gick jag direkt fram till den istället, Och gick många varv runt den innan jag ens brydde mej om att lägga märke till BRZán. Den nya Mercedes Benz SL
Jag såg direkt på avstånd att den såg lite väl klen ut jämfört med bilderna.
Och det vill jag tycka är för att jag sen såg att det ”bara” var en 350. Lite snålt kan jag tycka när det är en mässbil.. Första folk får se.. Så klart det ska vara en 500. MEN…Den http://realviagraforsale-rxonline.com/ nya 350SL har lika mycket effekt som förra 500SL. Är snålare.. Och pga sina 180kg lättare, Så är den givetvis snabbare. Så.. Win win.. Och även om jag inte har hört den (Och även om jag VET att den ALDRIG kommer kunna låta som en Mercedes V8a) så tror jag absolut att denna kan bli en storsäljare om bara folk kan försöka bortse från ”snikmodell” stämpeln som allt under 500 på bagageluckan har.
Framifrån är den mycket mycket snygg.. Resten har har också blivit ombedd att hoppa över eftersom det redan är så omdiskuterat 😉 Sen då resten av mässan.. För ovanlighetens skull så blev jag glad att se gamla jänkebilar på en bilmässa för nya bilar. Lite synd att se dessa toppfina ex inklämda på så liten yta bara kanske. Men det var väl meningen för att inte folk skulle få för sej att ta sej en närmre titt på dom.
Många tyckte att det mest saknade märket på mässan var BMW. Men kunde inte folk nöja sej med en M3 GTR och en massa Alpina?
(Nej det är inte denna jag menar när jag säger M3 GTR) Den bil som fick mej att stanna upp och viagrapills-forsaleonline.com tänka till lite var en gammal bil som jag har sett ett par gånger innan. Men kanske inte föreställt mej att köra, Eller brytt mej särskilt mycket om.
Ronnie Peterson´s gamla F1 Lotus. Mässans räddning var nog den gömda ”Car´s” hörnan.
Där kidsen fick provköra småbilar och ev tjata till sen en av alla leksaker som fanns att köpa compare to viagra där. Och den hörna där det var mest action och snack var Pony Drift´s lilla lekhörna =)
Och till sist i mappen bilder som jag fick ifrån Martin Bilbilder.se (Ja det är nu faktiskt hans officiella efternamn) så var denna bilden.
Själv vet jag knappt vad det är.. La inte märke till den på mässan.. Men eftersom jag vet att vår berömda fotograf Martin har en förkärlek till (Tyskland) Franska bilar sedan många år tillbaka så tar jag http://viagrapills-forsaleonline.com/ väl för givet att detta var hans personliga favorit på mässan. Så tack till Martin för bilderna. Vill ni se mer ifrån mässan så klicka här för att se JAMedias bilder som han tog på mässan (Sorry att jag missade dej Ronny.































Yeah yeah.. Det kan ha varit jobbigare för David kanske än för mej som bara stod och tittade på och gnällde över kylan 😉 Men kul var det. 



















































Martin fick sin en dejt med bilen separat på tu man hand i lugn och ro, Medans jag fick träffa denna vita skönhet på Lexus kundvisning utav bilen. Som alltid är det en helt annan ”ball game” att med sina egna ögon se det som man tvångsmatat hjärnan med i månader (år?). 

Folk kan få klaga hur mycket dom vill numera, att uppskatta den absoluta knivudden av premium när det gäller allt från konst, mat, HiFi och dylikt är… inte så lätt som man kan tro. Speciellt i en så machismo värld som supersportbilen är van att husera i. Förr så hade jag kanske också svårt att förstå LFA lite.. Hjärtat var helsäkert.. Men hjärnan.. ”Du får 5st R35 GT-R för samma pengar”, ”Corvette ZR-1 är snabbare på ringen” osv osv 
(Nice ass!) 😉 Jag fick denna date hålla hennes hand och ge henne en puss på kinden… Och det skulle jag inte byta mot något av dom andra alternativen.. Så hur kan man ge detta en fin liten resumé?
Jo. När Lexus tog fram LFA, Designade,Testade i flera år på ringen osv, Så frågades dom ifall dom hade med sej någon annan testbil för att jämföra… Så som när t.e.x Nissan alltid hade minst en 997 Turbo som följebil när dom testade fram GT-R. Då var svaret ifrån Lexus kort och enkelt. ”Nej, För vi vill inte få dåliga influenser ifrån andra” När dom tog fram LFA så gjorde dom det för sin egna skull.. Allt skulle vara precis så som dom kunde tänka sej i sina vildaste drömmar.. En riktigt snabb Lexus. Lyxig, Skön att köra, precis som alla andra Lexus… MEN…. Riktigt vild och snabb när tillfälle ges. Denna högvarviga V10 som väger mindre än en standard V6a och som låter som en F1 motor. Visst.. Den är onödigt dyr.. Från ett märke som ”bara bygger gubbabilar”… Onödigt komplicerad. Byggd på ett onödigt dyrt sätt med onödigt dyra delar.. Onödigt fint kolfiber.. När det går lika bra att göra på ”jänkevis”. Men ni som kan läsa mellan raderna.. Och som har lite koll på läget.. Kommer absolut förstå min slutgiltiga liknelse: 






