16 maj 2009, 11:37
Kört repa nummer två nu, putsade till en 13.08 och 180 i slutfart. Det finns mer, spann ut ettan lite väl friskt samt ”granny shift” till fyran. Nästa repa ska tolvan sitta har jag bestämt. Här är en bild på det som väntar på ”andra sidan” när man kört klart…
Stött på en del trevligt och kul folk. Det sistnämnda kan man dela upp i två grupper. Eller jag vet inte vad man säger om hopplösa Volvo-fantaster som tycker bilen är jättelångsam och borde åka en nia så dyr som den ser ut. Frågade lugnt och stilla om det finns en enda Volvo som kört snabbare än mig på bandäck ännu- men det hade han inget svar på och var tillslut tjurig. Ja jävlar, som Kalle Strand brukar säga.
Rätt trist också när man pratar med andra inbitna märkesinriktade förare som per definition ser på en som om man vore ”newly rich Japanese trash” och är säkra på att det är puckon som katalogstrimmat sin bil dom pratar med. Rätt kul då att nämna att vi har andra bilar inriktade för all sorts motorsport och automatiskt klargöra för dom att man faktiskt har koll på annat än bara ”Pokemon” och sitta på Youtube hela dagarna. Slutordet: slappna av och ha kul gubbar även om man kör Fast&Furios eller Grupp B…!
Sen har jag träffat en Supra-kille med en T88 Supra som kör på slicks och fullt urtagen inredning. 3 tiondelar snabbare är han hittills, bättre än så kan du mate! Sen var det kul att han kommenterade företaget han köpt bilen av som ”mer inriktade på att tjäna pengar” när jag frågade var deras demobilar var? Hmm, det kanske är korkat att göra som oss och satsa hårt på demobilarna alltså? 😉
Nu ska jag äta en bit mat och ladda för tredje repan, saneringar pågår…
Kommentarer
8 kommentarer till “Andra repan, små framsteg- duger inte!”
gött, har undrat om den andra supran hela dagen. såg på supraforumet att det var en som skulle köra. hoppas han sätter en lite bättre tid med däck och allt. 🙂
gutt Micke.. visa var skåpet ska stå:P
Krävs mycket för att sätta snabba tider spec när man ska köra riktigt låga tider på strippen! Vet precis hur det är när man sitter där, brölar iväg allt känns som det går skitfort sen stannar klockan på nån halvdålig tid & Micke skickar sms liknande ”11,6 Hände nåt på vägen? Alternativt 11,8 börjar gå sämmre nu…” När man skulle satt en 10:a….) Det jag vill få sagt att ALLT måste klaffa, Start växlingar vid rätt varvtal osv…. /11,2 🙂
demobil= rullande,aktiv reklam..blir inte bättre
Hahaha, jag hajar precis vad du menar nu! Folk förstår inte hur det under dom 10-14 sekunderna måste vara PERFEKT för att man ska vara nöjd. Annars köper man sig en automatare med massa mos och dricker kaffe från start till mål!
PS. Kalle är överlägset snabbast i Superior-familjen hittills. Får se om min Soarer kan plocka bort honom från tronen längre fram i sommar, en helkäll hänger på det 😛
Agreed, hellre delta än stå bredvid och ursäkta sig om ”att man inte har rätt däck ändå…”.
Jag som åkte silvriga T88an =)
Tiden stannade på 12.64
urkasst enligt mig själv då jag vet att bilen ha potential till en låg 11a!
åkte dock inte på Dragslicks utan på Banslicks
så det var inte optimalt.
syncringen i 3an har blivit katastrofalt dålig nu
så det får bli en totalrenovering på lådan när man har råd!
trevligt att träffa dig och hoppas vi syns fler gånger.
Mvh Jonas
Tjena Jonas!
Skitkul att du hittade hit, när vi skulle åka såg jag dig på distans men blev blyg då jag inte mindes vad du hette. Tänkte tipsa dig om bloggen faktiskt. Hoppas du blir en stammis här!
Det är inte så lätt som man tror nej, folk tror man kan hoppa in bakom ratten och F&F style köra bilen snabbare än den har potential. Try it before you say anything! 😉
Surt att höra om lådan, men kostar att köra på så hög nivå. Jag gillade hur din lät varje gång jag stod i återline och väntade. Ska själv ha T88-34D på min Soarer som du kan läsa mer om på hemsidan. Vi får ta ett matchrace då på RIKTIGT SLICKS för något annat går fan inte!