Major Supran på Kinnekulle.

3 september 2010, 21:01

Med dåliga batterier och dålig täckning så fick jag några ord ur Robin medans han satt i bilen på väg hem.

 

 

Eventet idag var arrangerat av Ralphs däck, Om jag förstod rätt.

 

Och det var inget Time Attack event eller så, utan bara för skoj skull.

Så Robin fick under hela dagen ETT ENDA attack-varv att ta tid på.

 

 

Bilen går bra det vet vi ju, Iallafall på Mantorp där det finns utrymme att sträcka ut all denna kraft.

 

Och för er som inte känner till Kinnekulle så är det en lagom liten bara som är mycket trixig och där man inte ser nästa kurva framför sej.

 

Aja, Jag ska inte dra ut på det.

 

Ett enda varv.. Med en tid på 58,7 sek!!

Och det finns MYCKET att hämta på den tiden, Dels att Robin vill ha ett par varv på sej och dels att framvagnen inte är riktigt inställd för en sån liten trixig bana.

För att ha nått att jämnföra hans tid med så kan jag säga att den enda bilen som var i närheten av Robins tid var en Super 7 kit car, En bil som är gjord för små trixiga banor och konbana.

 

 

Så.. Slutsats. Bilen funkar överallt, Och Robin har knappt ens hunnit lära känna bilen ännu 😉

 

Återkommer ev i morgon med en bättre rapport om det behövs, Annars i morgon så hoppas jag ha mycket att dela med mej utav Wangan Meet i Helsingborg.



Kommentarer

6 kommentarer till “Major Supran på Kinnekulle.”


  • Steffen skriver:

    Riktigt mysig tid får man säga 🙂 Stort Grattis. Är det något speciellt gjort med bilen sedan den förra körningen i sommras?

  • lego skriver:

    Grattis till Robin! Nu fick Martin något att bita i, bara att färdigställa SUZ-20b 😉

  • Bramstedt skriver:

    Min polares Super7.. Tror att Robin får kämpa duktigt för att åka ifrån den om jag ska vara ärlig.. 🙂 10.2s/220km/h på 402m (R-Däck!!) på ban-inställningar.. Körde 1.20.5 på SS för 2år sedan med den, rejält ombyggd nu. Kan återkomma med tider från Driftboxen för Kinnekulle imorgon.

    http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=27243&postdays=0&postorder=asc&start=0

  • SIR_Pierre skriver:

    Ja 7an var snabbare, Men det var den med närmsta tiden.

  • Robin A skriver:

    Tackar !
    Ja den super 7an kör man inte ifrån i förssta taget på varken SS eller Kullen. låg vilkt och 450hk !!! Riktigt hårig bil.
    Men svårt att jämnföra med en karossbil på 1600kg
    Du fick nog en sak om bakfoten igår, antagligen pga av dålig täckning.
    Framvagnen funkade fint, men bakvagnen är rikgt kass, dels pga att jag forfarande har oginalbussningar kvar på två vilktiga delar. Vilket gör att sakerna vrider sig på väg ut ur kurvorna vilket resulterar i sladdande och dåliga utgånghastigheter.

  • Micke_J skriver:

    Bilen har visat otroliga kvaliteer trots att vi mellan att ha fått den körduglig tills idag haft ont om tid att skruva och utvärdera hela tiden. Den går in för välförtjänt vila nu!

    en annan sak: Nu var inte detta ett TA-event, men Robin visar ändå enligt mig en rejält viktig sak som jag prioriterar högt inom TA; nämligen att man måste ha nerver av stål och prestera när det gäller. En egenskap jag tycker samtliga våra förare besitter (Gzon och Johan Carlsson). Vad vore Maverick i Top Gun ifall han sa ”uuum, sorry guys; can I try just one more time- I knoooow I can do better!” 😀

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.