3 september 2010, 21:01
Med dåliga batterier och dålig täckning så fick jag några ord ur Robin medans han satt i bilen på väg hem.
Eventet idag var arrangerat av Ralphs däck, Om jag förstod rätt.
Och det var inget Time Attack event eller så, utan bara för skoj skull.
Så Robin fick under hela dagen ETT ENDA attack-varv att ta tid på.
Bilen går bra det vet vi ju, Iallafall på Mantorp där det finns utrymme att sträcka ut all denna kraft.
Och för er som inte känner till Kinnekulle så är det en lagom liten bara som är mycket trixig och där man inte ser nästa kurva framför sej.
Aja, Jag ska inte dra ut på det.
Ett enda varv.. Med en tid på 58,7 sek!!
Och det finns MYCKET att hämta på den tiden, Dels att Robin vill ha ett par varv på sej och dels att framvagnen inte är riktigt inställd för en sån liten trixig bana.
För att ha nått att jämnföra hans tid med så kan jag säga att den enda bilen som var i närheten av Robins tid var en Super 7 kit car, En bil som är gjord för små trixiga banor och konbana.
Så.. Slutsats. Bilen funkar överallt, Och Robin har knappt ens hunnit lära känna bilen ännu 😉
Återkommer ev i morgon med en bättre rapport om det behövs, Annars i morgon så hoppas jag ha mycket att dela med mej utav Wangan Meet i Helsingborg.
Kommentarer
6 kommentarer till “Major Supran på Kinnekulle.”
Riktigt mysig tid får man säga 🙂 Stort Grattis. Är det något speciellt gjort med bilen sedan den förra körningen i sommras?
Grattis till Robin! Nu fick Martin något att bita i, bara att färdigställa SUZ-20b 😉
Min polares Super7.. Tror att Robin får kämpa duktigt för att åka ifrån den om jag ska vara ärlig.. 🙂 10.2s/220km/h på 402m (R-Däck!!) på ban-inställningar.. Körde 1.20.5 på SS för 2år sedan med den, rejält ombyggd nu. Kan återkomma med tider från Driftboxen för Kinnekulle imorgon.
http://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=27243&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ja 7an var snabbare, Men det var den med närmsta tiden.
Tackar !
Ja den super 7an kör man inte ifrån i förssta taget på varken SS eller Kullen. låg vilkt och 450hk !!! Riktigt hårig bil.
Men svårt att jämnföra med en karossbil på 1600kg
Du fick nog en sak om bakfoten igår, antagligen pga av dålig täckning.
Framvagnen funkade fint, men bakvagnen är rikgt kass, dels pga att jag forfarande har oginalbussningar kvar på två vilktiga delar. Vilket gör att sakerna vrider sig på väg ut ur kurvorna vilket resulterar i sladdande och dåliga utgånghastigheter.
Bilen har visat otroliga kvaliteer trots att vi mellan att ha fått den körduglig tills idag haft ont om tid att skruva och utvärdera hela tiden. Den går in för välförtjänt vila nu!
en annan sak: Nu var inte detta ett TA-event, men Robin visar ändå enligt mig en rejält viktig sak som jag prioriterar högt inom TA; nämligen att man måste ha nerver av stål och prestera när det gäller. En egenskap jag tycker samtliga våra förare besitter (Gzon och Johan Carlsson). Vad vore Maverick i Top Gun ifall han sa ”uuum, sorry guys; can I try just one more time- I knoooow I can do better!” 😀