Kejsarens (Phantom Supra) nya kläder och en till Legacy B4 RSK hos oss!

10 januari 2011, 16:41

I helgen var vi ett litet gäng igång i våran verkstad i Katrineholm för att fortsätta rulla igång diverse projekt som ska definera 2K11 åt oss.

 

Först ut kan vi berätta att kejsaren av Time Attack säsong 2010, Robin Antonssons ”Phantom Supra” powered by MajoR ska få nya kläder från kommande varumärket Major Aero.

 

Dennis Pöldre med sin kusin Jim fick den otvivelaktigt (o)roliga uppgiften att skruva av bakkofångare med den stora Do-luck kolfiberdiffusorn som ”hundra olika skruv-Janne” skruvat dit (vilket frammande stor vrede hos Dennis, hoppas bilder jag tog fångar det så vi andra kan roa oss på hans bekostnad). 😉

 

Det som vi hoppas hinna med innan säsongen kommit igång är våra egna Canards, diffusor bak, frontläpp/splitter och GT-vinge. Allt i Henke aka ”Mr. MA” gjuteriet där det svarta guldet med stor kärlek formas till riktiga premium i utförande och 100% ”prestanda in mind” tillverkas.

 

Kan faktiskt inte hålla mig ifrån att lägga ut ett litet smakprov av vilken enormt hög finish våra produkter kommer hålla. Allt är gjort i ”wet carbon” och görs för hand med stor fokus på sista detaljerna som avgör helheten.

 

Bilden till höger här är fortfarande inte färdigbearbetad, utan ska våtslipas ytterligare bl.a. Ska man verkligen visa vilken skillnad det är på något ”Made in Sweden” med samma kvalitet Porsche OEM bl.a. ställer så räcker det inte med några halvmesyrer!

 

I första vändan ska det precis som allt annat inom tillväxt just nu på Superior byggas på lång sikt med kvalite in mind och det blir förmodligen bara ett begränsat antal kunder ”inom familjen” som får chansen att smycka sina bilar med dessa premium-produkter. Skynda långsamt… 🙂

 

En annan bil det gick långsamt med var denna Subaru Legacy B4 RSK Limited II som jag hållt lite hemlig sen den köptes in i Japan.

 

Det är en Legacy av väldigt sen årsmodell för denna kaross, och dessutom i en fruktansvärt snygg antractigrå metallick-lack. Däremot krävde den mycket rekondjobb för att visa sig så vi p.g.a. tight fraktschema aldrig fick den fixad i Japan.

 

Men Daniel Troberg som är min klippa i Katrineholm såg till att ge den kärleken som krävdes, och vi hoppas ett litet galleri kommer ut snart. Den kommer vara TILL SALU inför våren, men om någon vill ha en Legacy B4 RSK i sällsynt färg och utförande (Limited II = lite andra kjolar etc.) så kan ni jättegärna KONTAKTA OSS redan nu!

 

I övrigt kan jag bara säga att det varit en seg måndag med ett par stycken ”bluff-fakturor” att reda ut, bl.a. från ett väldigt känt försäkringsbolag. Får bli en fråga om man kanske upplyser alla våra läsare om dem eller inte, men i dagens samhälle (utan att låta som en grinig pensionär) så kan man verkligen inte lita på att något sköts ordentligt utan att dubbelkollar t.ex. telesäljare och deras avtal etc!

 

 

Med dom orden tackar vi för oss idag då kontoret behöver lämnas lite tidigare än vanligt.

 

Imorn är vi tillbaka som vanligt t.o.m. en aning tidigare, det är lätt att stiga upp ur sängen när kunder från Italien (!) skickat godsaker man vill njuta av- förklaringen kommer ikväll… 😉



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.