GÄSTBLOGG: ”När VIP kom till Sverige” – Geiros Audi A4 (by A. Golic)

21 juni 2011, 16:24

Idag har vi med en till tillfällig gästbloggare som vi satte ”in action” under söndagen @ GATEBIL MANTORP 2011.

 

Meningen var att få ytterligare en dimension och även göra en liten grej på våra speciellt inbjudna gäster Lukas Kooz och Christoffer Geiros.

 

Mannen bakom denna text är Arslan Golic som även driver siten CLUB-JDM som också har en blogg om Japanska bilar och trender. Men idag och ett par gästinlägg framåt så frilansar han som sagt åt Superior-bloggen, och ni som gillart får väl pusha för att vi ska fortsätta med gästbloggare i samma stil! 🙂

 

———-

 

Det finns en gener inom bilvärlden som heter VIP. Det ska vara lågt, hellaflusht-lågt, lyxigt, extremt lyxigt och fett, bara otroligt jäkla fett. Det är precis vad Geiros bil är, hellaflush-låg, extremt lyxig och otroligt jäkla fet.

 

 

Bilen är genomarbetad in i minsta detalj, inredning som exteriör vilket är en fröjd för ögat att beskåda, även om bilen står stilla och inte ger ifrån sig ett ljud så höjs pulsen på grund av det perfekta blandningen av perfekt fittment, lyx och aggressivitet samtidigt som en man känner att det vilar en viss ödmjukhet i den.

 

 

Något som sticker ut extra är Work Schwert SC2 fälgarna som är en 2 delad splitt fälg. Fram mäter fälgarna 19×10, 5 och bak 19×11.

 

 

BONUSFRÅGAN: Gillar du Geiros fälgar han hade innan eller de nya bättre?

 

Andra detaljer som imponerar är inredningen. Allt är omklätt förutom golvet i bilen, tyvärr har jag inga bilder på det på grund av regnet vid tillfället (bild nedan av Talvis @ SUPERIOR SELECTED)

 

 

Folk undrar kanske nu varför denna tysk kommit med på bloggen så mycket, och det är helt enkelt för att det är en helrätt bil rakt igenom, bara att det råkar vara en Audi logga i fronten.

 

VIP stilen i Sverige är kraftigt underrepresenterad, det går att räkna med fingrarna hur många bilar det finns i Sverige tyvärr. Men när det byggs VIP så byggs det oftast på riktigt och resultatet är otroligt.

 

 

BONUSFRÅGA #2: Gula tonade lysen eller inte?

 

Det går rykten om att Geiros letar ny bil att bygga på, och denna gång en bil med rätt logga i fronten. Vi hoppas få se mer från Geiros och hans framtida byggen…

 

/Arslan Golic @ CLUB-JDM.SE

 

Fotnot: Bilderna är blandade från SUPERIOR SELECTED fotografer samt Eric + Haxxel @ CLUB-JDM. Tack!

 

———-

 

Givetvis måste vi avsluta med våran tokfeta film från ELMIA CUSTOM AND MOTORSHOW 2011 också som SUPERIOR MEDIA spelade in. Var riktigt roligt att våran favorit denna årgång av Skandinaviens största bilmässa även tog hem Peoples Choice här; 100% välförtjänt…

 

Superior Media – Audi A4 Touched by GEIROS – People’s choice @ Bilsport Performance & Custom Motor Show 2011 from Superior Media on Vimeo.

 

Vi får kalla detta mer av en bildspecial om en av våra homeboys säsong 2011. Jag kan bekräfta att den skäggige mannen indeed är på jakt efter en till bil att bygga på- och vi kommer ev. få ett finger med i spelet. Kan bli hur bra som helst… 🙂

 

Kommentera nedan om ni gillar denna typ av gästbloggning, vad jag vet har Arslan även en intervju med Lukas Kooz på väg under veckan.

 

Kan bli intressant då hans normala krets inte är så fästa vid hans bilbyggar-stil… 😉



Kommentarer

8 kommentarer till “GÄSTBLOGG: ”När VIP kom till Sverige” – Geiros Audi A4 (by A. Golic)”


  • Antonic RotaryReloaded skriver:

    Nya fälgarna är sjukt mycket snyggare än dom gamla går inte ens jämnföra!
    Gula lysena gjorde sig mycket bra.

    Bara tummar upp utvändigt.
    Dock är kvaliten invändigt sådär men ville inte veta vad det skulle kosta om
    riktiga proffs gjorde det.

  • Micke_J skriver:

    Fler som nämnt det, men jag skulle vilja veta om man då använder ”super-skalan” av bedömning eftersom övriga bilen tåls att jämföras där- eller om man kanske borde chilla och inse att i helhets-intryck är det fortfarande toppklass? *Just for arguments sake* 🙂

  • Hasse skriver:

    Känner att jag ska lägga in en kommentar då det är jag som gjort hela inredningen i Geiros bil. Visst kan det tyckas tråkigt när man får höra att inredningen är sådär men kritik är alltid bra och det ska man kunna ta åt sig. jag är den första att erkänna att det finns endel små grejer som stör på inredningen och det är sådan grejer som vi ska fixa till så fort som säsongen lugnar ner sig lite och Geiros har tid att skruva ner inredningen. Visst man kan tycka att sådan fel ej ska uppstå men då endel av inredninsgdetaljerna tillverkades precis i slutete av elmia stressen så kan sådant tyvärr hända men jag har sakt från början att så fort tillfälle ges så ska det fixas till så att allt på bilen blir toppklass för det är bilen och Geiros värd.
    MVH//Hasse
    Inredningsverkstaden.nu

  • A.Olsson skriver:

    Bilen är har ju en toookfet helhet;) och dem fälgarna han hade på först är sånna fälgar som aldrig fallit mig själv i smaken, med endast bytt fälgar kan man ändra ett helt intryck av hela bilen. Nya fälgarna är ju helt otroligt läckra:) samt gultonade lysen passar på nästintill allt;) antingen ska man ha tokblå eller riktigt riktigt gula;) där har du en fint intryck på håll;)

  • 1JZ Tompa skriver:

    Den första bilden i ”vätan”är riktigt fin.
    Ang.fälgvalet faller min röst på Works.Även om bägge hjulsattserna har ett grymt fittment.Håller med om att Svedala skulle må bra av fler VIP byggen.
    Hoppas någon med rätt inriktning klipper Ariston som Superior har och gör något vettigt med den.Vad sägs om 600 singelturbo hästar OCH ett komplett VIP stuk?
    JDMmm…

  • Antonic RotaryReloaded skriver:

    Hej Hasse.

    Förstår verkligen att det är enormt svårt att göra så mycket inredning på en gång och få allt klaffa.
    Skillnad att göra 2st dörrsidor och lägga all tid på dom.

    Över hela tycker jag det är bra gjort och fixar ni till det sista så är det en killer.
    Men jag gillar inredningar så är nog lite extra petig.

    Sedan att bilen är sjukt grym utvändigt gör ju inte ditt jobb lättare. Hehe

    Vem vet kanske kommer till dig när rx8an och rx7an ska ha ny inredning.

  • Micke_J skriver:

    Hasse: Tack för dina kommentarer även om det känns lite pinsamt att behöva försvara ett så fint bygge. Men det är väl som jag menade på, att fotomodeller får nog höra att de är feta, ”ser konstiga ut” och dylikt mycket oftare äk lokala krog-pinglan. Förstår du hur jag menar? Med andra ord, sånt är livet i Elitserien! 😉

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Lätt dem nya fälgarna. Kött är bra!
    Mer sådant!!

    Klockren rakt igenom!

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.