”Workin’ so I wont have to try so hard” – Elmia 2K11 och annat…

23 februari 2011, 20:50

Ett par minuters andrum för att blogga lite då, passar på att återanvända en släng The Strokes (från låten ”Someday”) i rubriken då det som alltid känns skönt att nynna på den när man fixar och donar stenhårt med saker för en bättre framtid för oss alla. 😉

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=knU9gRUWCno

 

Det som verkligen legat på tapeten och stora beslut måste fattas inför är ju Elmia Custom & Motorshow 2011 där vi hoppas göra ett enormt genomslag denna säsong nu när vi har fler nya områden inom verksamheten på gång än någonsin förut (läs mer bl.a. i ÅRSMÖTET 2010 om detta).

 

Vi har ju nu tre år i rad haft en stark närvaro där, bl.a. med de senaste två mässorna som riktiga ”benchmarks” för bloggens utveckling etc. Gör gärna en avstickare och bläddra igenom alla inläggen man gjorde, själv vet jag knappt om man vågar då (förhoppningsvis) man är en aning bättre och mer sansad i skrivandet idag…

 

Livebloggning från: ELMIA 2009 och ELMIA 2010!

 

I år tänker vi inte nöja oss med att höja ribban bara ett snäpp, utan ideer som cirklat i mitt och andras huvuden i många år ska det nu göras verklighet av.

 

Har senaste månaderna använt mig av flertalet bollplank för detta, och nu har mycket materialiserat sig. Lovar självklart återkomma om det och vi hoppas på många positiva besked här under början av Mars…

 

Utöver det så har ni ju sett att MajoR Aero nu mera börjar ta form och responsen har varit riktigt bra. Tackar för erat intresse och indirekta stöd, alltid roligt när folk uppskattar en satsning som går in med starka principer och att utveckla utbudet till era bilar; före att bara sälja lösex. som den uppsjö hobby-webbutiker gör.

 

Högupplösta bilder kan ni också vänta er närmsta veckorna, mannen med aliaset ”Mr. MA” jobbar för fullt just nu nere i Skåne för det och mycket mer trots snöstormar och dylikt som härjat! 🙂

 

Flikar ändå in här när vi gör en allmän update som det nu tyvärr inte kommer finnas mycket lyckor för att göra; att allt inte är frid och fröjd heller. Givetvis ju större man tänker, ju högre man flyger- desto hårdare får man jobba för att inte bara bibehålla den nivån utan också ta i ännu mer för att inte bara det ska vara något tillfälligt.

 

Därför värt att nämna att mycket av min personliga tid och energi just nu går åt till saker som inte är värdiga att blogga om. Kalla det panikleveranser och administrativa måsten för att nystarten av Superior Imports ska bli möjlig, hursomhelst så hoppas jag man blir ursäktad säkerligen närmsta veckorna att det blir mer ”jag ringer upp” vid just telsamtal.

 

I övrigt så påverkas inte firmans dagliga drift, utan snarare som leds fler och fler i familjen in i själva organisationen för att i (även närmsta) framtiden kunna stödja upp Superior i takt med att det växer. Good times ahead… 😎

 

 

Blir alltid glad över att se bilder på en av våra första demobilar, TAMON DESIGN WIDEBODY SUPRA (in och rösta på hans Garaget.org profil, riktigt nice) som nu ägs av Emil från Finspång. Ska bli grymt skönt att se den i action igen efter att en lite trött koppling förra året klippte säsongens längd lite väl kort…

 

Hoppas alla läsare har det bra trots den sjuka kylan som drabbat oss, fortsätt kommentera i bloggen och är det något ni behöver är det bara KONTAKTA OSS! 🙂



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.