Senaste nytt om JUN 3.2 bottendelen i min Soarer…

21 april 2009, 11:56

Fick ett väldigt trevligt samtal från Anders Lönnquist som bygger ihop hårdvaran i min  JUN 3.2 STROKER SOARER. Bottendelen är i stort sett klar att slås ihop, enda vi väntar på från USA är en ATi svänghjulsdämpare så vi kan balansera vevpartiet på maskinen. Sen ska allting mätas och slås ihop, är en del jobb kvar på toppen som för denna säsong blir en rätt mild historia med portningar, kammar etc.

 

Det tråkiga i det hela är kostnader. Jag tror få förstår hur mycket jobb som ligger i alla våra demobilar, och trots att vi är väldigt självständiga tack vare våran kompetens så är det enorma kostnader att utveckla bilar på den här nivån. Hoppas därför fler ser den stora bilden i att Superior Imports verkligen står för att våran passion för hobbyn oftast går före det affärsmässiga- men vi har där givetvis flera övertag gentemot våra konkurrenter på andra sätt…

 

Lovar täta rapporteringar i hur det går med motorn, på fredag är träff med Anders bokat och hoppas ha ett stort bildgalleri med dokumentation för hur det hittills gått i byggandet av motorn. Jag tror slutresultatet kommer bli något väldigt vackert att lyssna till, ni har väll sett denna bil som har i stort sett samma spec?

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=jpPKL80XUYg



Kommentarer

4 kommentarer till “Senaste nytt om JUN 3.2 bottendelen i min Soarer…”


  • Pierre skriver:

    Jag har blivit rekomenderat att skaffa mej en ATI damper och absolut INTE anvænda mina lættade underdrive pulleys nær man ska køra FI…men har inte alls fått nån førklaring till det…har du en lætt idiotsæker førklaring till det?

  • Micke_J skriver:

    Okay, jag ska försöka förklara snabbt. Anledningen till att du har en harmonisk dämpare på är för att absorbera en del av pulserna som blir när kolven detonerar och slår. Logiskt sett för att remmen inte ska hoppa av, men det kan jag inte svära på! Därför det mer eller mindre är ett måste vid höga effekter, om det gäller endast FI vet jag inte- är nog mer effektbaserat?

  • Pierre skriver:

    jo det var väl ungefär vad jag hade räknat ut.. men jag e inte med i den där högeffektsligan på länge ändå så 😉

  • Micke_J skriver:

    Det är en kostnadsfråga Pierre, you know it. 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.