27 augusti 2011, 16:47
Vi startar igång galleri 1 av 4 denna helg genom en värmande genomgång av depån förra söndagen på Mantorp Park då det kördes JDM FACE-OFF 2011 (LÄS MER HÄR!).
Man kan säga att Supra Club Sweden verkligen varit de som fortsatt legat i frontlinjen för att ”Time Attack” ska spridas här i Sverige, på gränsen till att offra sin egna identitet!
Med det menar jag att det var en otrolig mångfald av inte bara JDM-bilar, utan även andra märken. Allt från fräcka Porsche, till råa Corvette och t.o.m. lite överskott nästan av Nissan GT-R. En otrolig blandning, och hoppas detta galleri av Martin BILBILDER.SE Persson ger en bra försmak av de ”action-bilderna” som kommer under morgondagen…
(Antalet Nissan GT-R gick inte att ta miste på, det var främst JRM Racing och 23GT-R som hade tagit med sina egna samt kunders ex. av moderna tidens (tyvärr) enda Japanska sportbil. Såg man var tiderna låg så snubblade duktiga förare och bilar med småväss lätt under 1.30 medan egentligen din farmor skulle kunna köra en låg 1.3x tid med detta ”tänkande” monster. Respect…)
(Vad i h-vete gjorde Magnus Jinstrand där med sin groteskt feta Cobra V12?!!!? Vi vet svaret på detta, och ifall ni vill veta hur en sådan maskin låter på bana så kommer vi kunna återge det i minsta detalj under hösten. Martin Persson gav även bilen en rejäl session, så en grym feature kommer inom några veckor. Tackar Magnus så ödmjukast för att han dök upp, en riktigt skön ”low-key” lirare det där med enorm talang inom bilbyggande!)
(Störst dekor vinner! Jag tror ni hajar vart ni ska gå in efter att ha sett denna bild, men om ni insisterar så är det ALIVE.SE som gäller. Ett kollektiv av bilentusiaster från Stockholm som dessutom har extra intresse för film & foto. Har jag någolunda rätt eller missuppfattat det totalt?)
(Det ni ser här är det dramatiska efterspelet av när Robin Antonsson hade kört klart sitt varv med Phantom Supran. Loggen krävde en närmare genomgång, och tillslut kom vi fram till den *dåliga!* tiden på 1.25,4.)
(Här har ni besten som inte alls gick många varv denna dag tyvärr. Phantom Supran hade en väldigt lugn tillvaro medan ägaren Robin fick rodda med själva träffen. De varv som den luftades hade vi självklart kamerorna och miccen på, så vi kommer nog få lite redigt 800+HK 3.2 liters 2JZ-GTE powered by MajoR ryt i höst att njuta av också.)
(Ni som följde bloggandet denna dag vet att det tyvärr blev mycket mindre körtid tack vare sanering. Se även bilden nedan på de tappra som hjälpte till att sanera, sicken hjältar! Men här har ni ”boven” i dramat som med ett hysteriskt driv i maskin efter skenande ladd sköt packbox mellan motor – låda…)
(En av mina favoriter sen ett par träffar tillbaka, men varje gång jag sett denna stygga Corvette C6 på plats har jag missat att fråga mer om bilen. Ni som sett den live vet att ifall ”size matters” så har nog denna Vette mest downforce av alla oavsett träff. Ur mitt *dåliga* minne körde han på slicks och en liten bit under 1.30 vilket är hyfsat; även fast man med det utseendet kan tänka sig något kvickare ändå?)
Då har ni fått se det som dolde sig i depån, och som Martin själv sa en aning övervikt mot Nissan GT-R, men i kommande SUPERIOR SELECTED galleriet från det som skedde på banan finns det mer att se…
Senare ikväll sådär lagom till klockan 21-22 kommer ett galleri med samma inriktning från Autoropas Trackday @ Knutstorp förra lördagen. Förvänta er snuskigt mycket Italienska skönheter!
Just ja, glöm inte spana in BILBILDER.SE PÅ FACEBOOK (KLICKA!) där ni kan se annat skoj mästerfotografen Martin Persson fotat… 🙂