Motorljud: Phantom Supra powered by MajoR vs Nissan GT-R P800

9 december 2010, 05:30

Sprang på lite roliga filmer här under natten, när jag höll på att skriva ihop ett litet mail till ett företag som MAJOR BY SUPERIOR IMPORTS ska samarbeta med när det gäller Robin Antonssons ”Phantom Supra”. Var någon som under TIME ATTACK MANTORP hade filmat en kort sekvens ”fly by” på start/mål rakan med två väldigt goa bilar…

 

Phantom Supra – Powered by MAJOR fly-by @ MANTORP PARK:

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=JAwYG07mw9E&feature=player_profilepage 

 

Samma kille hade även gjort samma tagning på en Nissan GT-R med det ökända ”Bugatti Veyron-dödande” P800-kitet som ger effekt likt dess namn i den redan ruskigt snabba bilen från fabrik:

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=kVqHu2deucw

 

Vad tycker ni? Vilken maskin låter hårigast? Jag vet iaf vad jag kommer minnas från denna träff, speciellt efter att Dr. Ernie DTE RACING som stått för mappningen hade varit på plats och justerat lite inför själva racet. Marken skakade då ändå ut till depån varje gång Robin susade förbi. Riktigt mäktigt…

 

 

I själva Time Attack racet vet vi ju alla hur det slutade med en förkrossande seger för Supran på den helt otroliga tiden 1.23,7. Good times… 😎



Kommentarer

20 kommentarer till “Motorljud: Phantom Supra powered by MajoR vs Nissan GT-R P800”


  • Sir_Pierre skriver:

    Nu ska jag inte vara sån.. Men jag älskar det där vrålande och lite halvmullrande ljudet från Nissans V6or =)

  • Micke_J skriver:

    *HOST* hemmablind *HOST* 😉

  • Supramannen skriver:

    Ja supra gick fint denna dag, ska bli kul att se nästa säsnong hoppas ni är me dpå lite mer race grejer som gatebil loppen och nadra saker

  • 1JZ Tompa skriver:

    Det finns ytterst få motorer som låter lika vackert som en överladdad rak sexa!

  • Steffen skriver:

    Supran är riktigt vass för örat utan tvekan. Går ju inte å missa när han stämplar fullt 🙂 GT-R’en såg man för första gången på faceoffen och den vart ju utan tvekan ett jäkla as till å gå 🙂 Man blir ständigt förvånad att en sådan stor bil går så jäkla bra. Men vilken låter bäst måntro, så svårt och säga då det egentligen var en liten orgie med diverse vrål från banan 😉

  • Micke_J skriver:

    Välkommen åter Rco, har du mer info om vad du menar? Vi kör nog ungefär samma schema som förra säsongen. Fast lägger till en STACC träff i kalendern plus några mer interna events. Mantorp är fortfarande banan vi i huvudsak satsar på, enda jag vet säkert. 🙂

  • Rickard skriver:

    Stacc finns troligen inte mer nästa år, och finns det är det i en annan tappning…Ja menar alla andra satsar på värre saker mendans ni satsar på era egna saker.. som snabbaste svarta bil med svarta stänk lappar..:) förstå mig rätt nu..JRM kör gatebil, och lite andr amer tävlings grejer, även om det kommer en time attack serie liksom… japs träffen säger inte så mycket om vem som är snabb är ju lite som handikapp OS liksom… kom ut och kör med dom snabba killar Robin har ju bärjat fått riktigt bra fart på bilen äntligen så den är ju riktigt konkurens kraftig…

  • Micke_J skriver:

    Se mitt andra inlägg i andra inlägget om Robins bil. Allting låter bara så förvirrat, räcker för mig med att man mitt i natten eller när sjutton som helst åker ett varv runt Mantorp Park med en respekterad loggare (alla dom du nämner duger)- men gärna att man kan backa upp tiden. Inte så svårt att rigga en kamera nuförtiden?

    I USA är det A och O att kunna backa upp sin tid med en slip eller dylikt. Vi tar samma approach här, även om en kund som jag inte har anledning att misstro skulle som Jimpa köra en snabb tid = så skulle jag inte ta det som något officiellt.

    Gatebil är ett alternativ så länge det inte är slicks. Lycka till där, vi har inga ambitioner att börja köra i den klassen. Vi måste hålla oss till något mer verklighetsförankrat för våra kundgrupper. Men du kanske missade när jag förklarade det närmare.

    Än en gång, läs min andra kommentar och passa armbågarna lite när du är på bortaplan. Privat kan du ta det med mig men icke här, fått klagomål från folk som faktiskt tillför något redan. Tack på förhand…

  • Rickard skriver:

    Vilka tillför nått dom som säger heja Superior eller..:) skriver man som du gör hela tiden får man armbågar mot sig, kolla på zatzy där får du ju blåklockor hela tiden, du fick ju backa av med reklam snacket för folk blev tokiga….Ja självklart ska man backa upp det, men om vi tar Jimmy i detta fall har han ju kört massor 1,23or så då är det ju uppbackat…Detta problem finns ju så länge vi inte har något riktigt i Swe ännu, JDM räknas ju inte för det är ju som handikapp os dom snabbaste får ej va med..Är ju inte heller nått fan av slicks och timeattack då jag tycker det ska va som i UK men gatebil är det närmaste man kan komma i norden och därför lockar det..

  • Rickard skriver:

    Om vi spånar på i ämnet, så är det ju inte så många som satsar på detta med timeattack i SWE, ännu värre i JDM delen…om vi ska lista topp skicket av bilar som kör timeattack på R däck så ser mitt minne ut så här..Robin Supra, Gzon skyline, Evo jocce, Evo jimmy..Puppan, jag,barth 996gt2..Måste ha glömt några fyll gärna i med dom..Saken är ju att det finns ju ingen klas som krediterar dåliga hjulvinklar, full inredning eller gamla däck, så vill man va snabbast så gäller ju det att maxa, en del trimmar motor maximum, en del kör på nya däck, en del kör vassa hjlvinklar..så länge det är innom grund reglerna typ time attack UK värsting klassen så är det ju OK.. så då gör man ju det man kan för att det ska gå så fort man kan, sen är det ju upp till var och en, om nån tar släpp kära för att han vridit upp laddtrycket så maskin kan sprängas eller om han inte vill ha punka, det finns bara en vinnare till slut ändå och plaserade man sig bra utan att ha maxat sin prestanda kan man va stolt, men va inte vinnaren

  • Micke_J skriver:

    Oh nej, vi behöver inte en massa Ja-sägare på våran bakgård. Det funkar inte så i Superior-familjen, lite mer genuint sätt eller att man lämnar mycket osagt istället. Där verkar du dock gilla ta saker ur sitt sammanhang gång på gång. Kanske därför folk lessnat på din ton inte bara här. Men jag gillar dig även fast det är oförsvarligt att fortsätta skriva kvalitativa svar till någon som ändå har en bestämd uppfattning om att vara en ”hater”. Lägger du mycket tid på sånna antagonister. Förmodligen inte…?

    Jadu, sen vi blev sponsorer på zatzy har inte en jävel sagt något. Var mest det som det handlade om, och jag fick aldrig svar av admins förs sent på säsongen. Problemet löst. Sen att jag får problem på den siten p.g.a. att man som du är en karaktär…. Behöver man kommentera det? 😀

    Japp, vi är handikappade och dumma i huvudet som är måna om att köra framförallt för våra kunders skull- så de ska bli inspirerade att trimma på sina egna bilar när de ser att man håller sig inom realistiska gränser. Önskar också Phantom Supran fick en Sek-låda och kunde rensas ur till ett tomt skal, men få skulle identifiera sig med den då.

    Räcker med att älta detta ämne. Bara så du vet så håller jag tummarna för både dig och JRM i Gatebil och ni kommer få mycket fin gratisreklam här för att ni är duktiga på det ni gör. Men slicks kommer aldrig bli aktuellt för oss mer än i SS för skojs skull. Sorry.

  • Rickard skriver:

    Ja där har du en bra poäng, det är en ständig kamp hur man ska prioriter på bilen, man börjar ofta med en orgnal bil med lite trim, och man ska aödrig göra nått mer sen står man där med värre och värre grejer och ens värderingar från början ha rman slängt åt skogen…Senast jag snackade med robin pratade han om massa lättning och sånt kunde ju inte komma på frågan året innan när vi snackade, är man tidstorks så är man.. ett byta av baklucka till CF med plast ruta, påverkar ljud och allt i bilen massor men kanske lättade 15-20kg på en supra..och gav lite i tid..det jag säger är man säger ofta aldrig sen är man där ändå…Ja slicks vill jag inte köra helst, skulle vilja se en Timeattack serie som i UK med dessa klasserna där det finns PRO för värstingar och klasser för dom under. vore super men det finns tyvärr inget underlag..

  • Micke_J skriver:

    Verkligen, hur mycket har det inte krigats om definitioner på vad som är vad. Vi har en tydlig gräns och den går vid R-däck, resten är inte mycket att bråka om. Eller inte värt att bråka om det. För mig är halva slaget vunnet om jag kan få kunder se ett nöje i att från säsong till säsong ständigt bättre på bilen och se den gå snabbare utan att det blir hets och ”man måste göra det ena och det andra, inte vara slöare än xxx”.

    Jadu Rickard, om du ägnade mer av din tid med att föra en konstruktiv dialog och supporta mig i sakfrågor jag bedriver för att öka intresset… Så kanske det skulle finnas en serie till säg säsong 2012 iaf? Hör av dig när du vill släppa den fientliga inställningen och hellre samarbete i t.ex. det ämnet! 🙂

  • Rickard skriver:

    Jag har ingen fientlig inställning alls, har bara kärlek till Superior men när du sticket ut nosen som du gör iblnad måste jag boxa till den..:)…Jag är gärna på och supportar nått med time attack men verkar varken finns bil underlag eller riktigt intresse tyvärr..man vill ju liskom gå ifrån det på träff basis, man vill ju ha en mini serie till att börja med…tex mantorp och gellråsen

  • Micke_J skriver:

    Helt rätt Rickard, vi har ju via Supraklubben TVÅ heta datum på Kinnekulle och Mantorp. Man kanske kan bygga därifrån? En osjungen hjälte i sammanhanget är faktiskt Robin själv som gjort mer än bara snacka. Tyvärr har det kommit fram konkret att t.ex. buller och nedskärningar gör att vissa banor blir omöjliga att köra på, så man måste välja mindre rentutsagt skitbanor isf. Men lägg på Gotland och Gelleråsen på de två jag nämnde, samt ETT TILL datum på Mantorp… Rätt schysst serie med lagom många dates?

  • Rickard skriver:

    Ja problemet är att gotland har löjliga avgifter och der verkar va extra svårt att få med sig folk till gotland på likande event då det är lite off och kräver många dagar borta…man kanske skulle starta en intresse förening men det verkar ju va så få som är sugna bara

  • Micke_J skriver:

    Alltid tungrott i sådana projekt, nu får ingen ta åt sig häromkring- men folk är väldigt bekväma av sig tyvärr. Sen är det ju en fråga för plånboken också…

    Gotland Ring borde ju ha intresse av att hålla i ett sådant race som kanske i förlängningen kan ge dem lite exponering. Mantorp Park t.ex. har ju varit ruskigt positiva mot oss och vi ska samtala efter årsskiftet om att bredda lite hos dom också. Men har du några andra förslag på banor som har vettiga villkor/priser man skulle kunna köra på isf i en miniserie…?

  • Rickard skriver:

    Du vill inte ens veta vad BMW klubben fick ge för sin race helg där, tror du skulle bli mörkrädd, tex PCR=porsche som ville han en helg där med 2 race dagar= 200kvet även vad stacc och andra betalt och dom är helt galna och helt fel ute i sin pris sättning, geller och mantorp är mer på jorden för en vardag eller nått då kan man få dom för 20-30k vilket är rimligt

  • Micke_J skriver:

    Fy satan i gatan, har de trafik så all heder till dom- men annars är det ju galet dyrt?!

    Minns inte vad Robin sa om Gelleråsen, men verkar mer och mer intressant. En bana många kan relatera till då den är lätt att få köra på!

    Kanske vore mer intressant med att köra ett race i Finland/Norge också…?

  • Rickard skriver:

    Ja finland norge har mer rinlig pris sättning, ör bara gotland som är off, och dom har inte sån trafik men det skiter dom i tyvärr..

    Så geller och mantorp är nog det man kan få ihop då dom är bra att jobba med och rimliga i pris sättning..

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.