”Andra generationens” Superior importörer? Peter inne på JDM-bil #2 med Subaru Legacy GT-B -02

31 juli 2014, 11:13

Superior Imports AB har sedan starten 2007 försett Sverige med de bästa bilarna importerade från Japan. Under resans gång har våra kunder blivit som en liten familj, och flera av de som köpte bil i de tidiga åren är kvar när vi sammanstrålar på träffar & mässor. Det har även hunnit bli kunder som inte bara köpt en bil, utan inne på sin andra! Bland många ny/gamla tillskott i ”gänget” har Peter Sköld (fd Kaldjärv) gått från Honda Civic FD2 med massa godis från Mugen & Spoon- till en toppenfin Subaru cialis ad music Legacy GT-B E-tune II 2002! – – – Peter är en kille som brunnit för JDM & Tuning hela sitt vuxna liv, och skramlade till 2010 ihop tillräckligt med pengar för att köpa sig sin drömbil- som också skulle agera som hans brukis. Det handlade om en väldigt sällsynt modell av en nyare Honda Civic FD2 som bara sålts i Japan, en med 2.0 Vtec motor i kombination med automatlåda. Utbudet var inte alls stort på dessa, som bara såldes vissa årsmodeller och i låg produktion. Tillslut hittade vi iaf en bil som närmast kan liknas ”som ny”, canada online pharmacy legitimate och kort efter beställde Peter en hel del godis från Spoon, Mugen och även fälgar från Enkei. Hela tiden kunde vi ge honom support, från att ha levererat bilen till att få hem dessa enormt svåra att beställa utanför Japan delar- till att väl i Sverige få allt lackerat enligt fabriks-finish och få på rätt sorts däck etc. Superior gav helt enkelt en helhetslösning på allt: Men nu, ett par år senare och Hondan såld var det dags för en rolig brukis igen. Valet föll på Subaru Legacy GT-B av senare årsmodell, kombi så hela familjen med hund får plats- och med bekväm automatlåda. Vi har alltid varit stora supporters av Subaru Legacy som i Japan mer höll ”BMW-klass” i utförande än som i Sverige var mer tråkiga bruksfordon. Den spännande EJ20 Boxer-motorn med Twin-Turbo fungerar ypperligt i en glidare/brukis, och inredning samt åk-komfort är sannerligen i premium-segmentet före många andra JDM-modeller. Efter några veckors idogt sökande efter en bil som hade rätt skick, gärna lite extra godis i form av fälgar & avgassystem mm. så fann vi rätt viagra cost per pill exemplar: En 2002 årsmodell med E-tune II paketet vilket innebär massor av utrustning från canada pharmacy online fabrik. Att det varit en föregående ägare som verkar haft en stilmässigt hållbar plan med sin bil verkar också tydligt, snyggt diskret kjolpaket och fälgar som ger lätta rally-vibbar. Skicket var ändå det som gjorde bilen till det typiska ”Superior-köp” som vi genom åren gjort oss kända för genom hårt arbete och dedikation mot hög kvalitet:   Vi gratulerar Peter till ett bra köp, och ser fram emot att visa mer av bilen när den är i Sverige. Det är nog inte omöjligt ni kommer få se den på utställningar nästa säsong, med ännu mer godis från de bästa ”Made in Japan” tillverkarna. Är man beroende av äkta JDM så är man!

– – – – – Vi har flera väldigt spännande importer på väg till kunder, men har inte hunnit uppdatera i bloggen ordentligt. Men det kommer! Vill du hitta din drömbil direkt i Japan så föreslår vi att du läser VÅR GUIDE (KLICKA!) på hur det går till, sedan KONTAKTAR OSS direkt!


SUPERIOR MEET 2012: Ending the season on a high note among friends & family!

28 september 2012, 14:53

How to end a year of testing new waters and throwing us at so many new challenges; that it feels equally alike that time has stand still and passed at the speed of light…?

Gather your family, friends and add a bunch of exciting guests at a rented track… and just have fun!

This weekend we’ll hold the second annual Superior Meet and yet again it will be a closed affair limited to our invited friends and supporters.

We like to do things the other way around, letting the world and critical masses know what we are up to. But this time we felt we needed a little peace and quiet from that, and to also show how much we care about the loyal friends of Superior who stick by us well outside just the confines of ”E-friendship”.

So for this occasion, there are a few things we would like you to know; as all of this will be captured by some of the best photographers and filmmakers we have in our small little empire.

– – – – –

Drifting it out – Superior style:

As you can see, the handful of guests that will be on location apart from our own SUPERIOR DRIFT are all some of our personal favorites from the GATEBIL circus. 

Being a personal ”favorite” there has more to do then just the ability to create smoke and control your car while in reckless motion. Its more of a character trait, and that being said- there are so many more we would have liked to have there as we have a lot of love for Norwegian drifters but… Alvin, Öivind, Kenneth & co were the ones who jumped on the idea of a meet like this. And thats how it ended up basically.

…or did it?

Nope! Just a day or so ago, we got some more company as they got wind of our closed meet. So we will now be almost two handful of madmen at the track:

(BTW, dont you just love a cheese banner like this? We would definitely not call this ”Selected” work of ours. But all this came as a surprise for us so… lets just forget about it!)

Ah indeed, more great drifter with a strong focus of 2JZ-powered round of cars. Why not!

The main mission is to shoot a Battle Royale and have lots of fun. After that… We’ll just see what happens. When David Johansson is teaming up with Daniel Hovdahl, we know we shall be in for a treat video-wise during winter!

– – – – –

TimeAttack.nu unofficial seasons ending training session:

We’ll also host a dozen or two of our friends and members of the sleepy Superior Drivers Club who will get the opportunity to drive the final drops of adrenaline from their bodies on the rented track for several sessions.

Among those coming, although we urged people just to even bring their ”daily drivers” is Tony Wenngren in his awesome Time Attack RX-7 we at Superior built many years ago. Still runing strong as a  rotary-powered beast:

(Martin Fördal Persson is coming to photograph for us, and make sure the guests leave with at least one damn nice pic of their cars.)

We really hope for some enjoyable driving out there, and will keep our lips sealed on what else might show up.

(… three guys that will come and not making a fuzz about it are Erik Karlén, Victor Lennman and Daniel Wembo of NKM Motor. Will be fun to see what Wembos other car from the GT-R looks like… Porsche 996 GT3!)

– – – – –

Its all about the family… and quality of lifestyle pics:

Apart from already mentioned Martin Fördal Persson (Yeah folks, he just got married), we’ll have Rani Giliana and Norwegian rising star for the SUPERIOR SELECTED team Henrik Oulie there.

(Rani shot Alvin Laegreids Supra earlier during Gatebil Mantorp, and now it has more power then ever in time for this Meet. Expect many cool pics!)

(Henrik Oulie is a close buddy of one of the premier drifters invited; ”The Drifter in black” Kenneth Groth.)

– – – – – –

The evening will be a wild affair too, as over 40 persons have decided to invade a poor little camping village where we’ll hold our ”Viking style Barbecue/Aftertrack”. Should be fun!

If anyone somehow felt left out from our process of invites, dont be shy to send us en E-mail with contact details. It is possible to make anyone enthusiastic about what we do a part of the guest list… info@superiorimports.se

We have a long list of ”shout outs” for those who have supported us (among many) to be able to have this meet despite any dedicated budget and limited time planning it. You know who you are… Thanks!


Nu har vi äntligen officiellt Toyota Sprinter Trueno AE86 på våra svenska vägar!

16 november 2011, 17:29

Idag har vi ägnat oss åt lite kulturberikande här på Superior, för visst måste man få använda fina ord när det handlar om att officiellt få Japanska legendariska fordon godkända för svensk trafik? 😉

Vi har en lång meritlista vi faktiskt inte tänkt så mycket på när det gäller att vara ”först” med import av vissa modeller. Aldrig ”tävlat” inom det, och oftast är det en pain in the ass och rätt dyrt att vara uteslutande först.

Med denna var det likadant, och därför i kombination med en aktiv sommar där bilen rullade på en tillfällig registrering; så dröjde det ända fram tills nu innan det var klappat och klar.

Men vi grejade det, precis som vi på daglig basis gör när det gäller lösningar för JDM-import. Ingenting är omöjligt, även om det ibland krävs en längre och omständigare resa för att komma i mål…

Håkan ”DJ Skyracer” Eriksson var ändå tålmodig som få, och det belönade sig nu precis innan snön föll. Därmed = Sverige har fått sin officiellt första registrerade Toyota Sprinter Trueno AE86 från Japan godkänd och klar. Blir med största sannolikhet en ännu större snackis kommande säsong då Håkan ska fortsätta renovera bilen till ett fläckfritt Initial-D ”original-stuk”!

Han har redan med hjälp av bl.a. RAIDOPOWER och J-SPEC som sponsorer fått gott om hjälp för att få chassiet i nyskick och riktigt körglatt. Motorn är även den relativt ”färdig” och det blir i huvudsak en omlack och lite allmänt pyssel i karossen innan den är redo för säsong 2012. Som vi sa på hemresan, enbart saker man angeläget putsar med under en kall svensk vinter…

Vi tackar Håkan för förtroendet att importera en entusiastbil som denna, och bugar djupt till alla som uppmuntrat honom längs med resans gång.

OLD SCHOOL JDM är något vi mer än gärna sysslar med, oftast till kraftigt rabbaterade priser- KONTAKTA OSS om du drömmer om en ”gamling” DIREKT FRÅN JAPAN du med!


FEATURE: Story of importing the best JDM-sportscars directly from Japan!

15 november 2011, 19:11

We got another SUPERIOR SELECTED feature for you here, and this time we mean to give you a little story on the pride we take upon ourselves each time someone hires us to FIND THEIR DREAMCAR IN JAPAN.

Its been everything from learning the ropes and buying cheap cars for myself, to helping others tap into the market- and finally the start of a long future legacy where our established name really means something.

Because you can’t go around calling yourself Superior Imports for nothing, right? True, and its been a long road with many sacrifices until we can honestly say that requests such as this car come around. Here comes a little story which is a testament of our quality control which I will tell with the aid of JALLEGRAPHICS pictures…

When Alexander contacted me, because he was in the market for a Series 8 (= 1999- year model FD3S RX-7). All he wanted was something that would separate from the crowd, but really valued that we also have a long history of tuning rotaries since early 2000’s; well before Superior Imports AB was conceived.

He had saved up a budget which we felt was good enough to get him a very nicely conditioned example, but he wouldn’t mind if it had some aftermarket parts either. Naturally, dipping into the market over there is dangerous if you are looking for quality.

I often say prices for a awesome car are much better then for the ”entry” kind of conditioned cars we at Superior still feel are worth importing. Why? Because there are so many of them, and everyone are looking for the cheapest possible!

Figure out the math yourselves, but we found ourselves out on thin ice very fast. Even venturing to have a go at a Veilside Fortune authentic Tokyo Auto Salon car which boggled our minds a bit, since it was a bit beat down and in shabby condition- but still eventually demanded around 40 000 Euro (!!!) to bring home.

And you thought Veilside was pretty hyped over there, son you don’t know just how extremely big they are there despite everyone hating down on them in the eastern world…

Moving on we got a little picky about it, and then found whats eventually this should I say… perfect RX-7. We did come across it once before, but it was sold way beyond our budget and we laughed off that you would need a fortune to buy it (which is true if you look at the market for a ”finished” car of this quality).

But then one day it was back on auction yet again, and I gave Alex a call knowing how much we had stretched his budget once. Why not talk him into trying it one more time just so we at least could bid over the minimum offer?

It was not hard to get the young man aboard the train, and we placed the bid… which led to another ”unsold” result. Oddly enough, our partners in Japan received a call from the broker handling the sale of the car at auctions (its complex), and did offer us a price which was well under the last sold price. It was still over our budget, even though Alex craved it more then anything.

Life had to go on, but a week or so later- it was up on auction yet again. Nothing new, cars can pop up weekly at some destinations and it doesn’t automatically mean they are sold cheaper.

Sometimes they are actually way more expensive since a bigger auction site did a little scalping on a small site; so they can make profit selling them in their market which has a lot more bidders.

But we went once again with what funds we had available, and we actually did an exception in letting Alex get some ”credit” just so we could up his bid. Normally this is a total no-no as you:

1. Want to keep customers orignal budget.

2. Its impossible to offer a good ”final price” of the import if we are to stake it in any monetary way.

Setting those principles aside to get something really unique, we went for it and… as you know reading this article and viewing the spectacular pictures taken by our already mentioned SUPERIOR SELECTED photographer Hjalmar van Hoek @ JALLEGRAPHICS (LIKE HIS FB!)We got it!

The story has just started here, but after a few long months we have to fast-forward and just let the above pictures speak their distinct language. This is as good as it gets when looking in Japan. And I want to thank Alex for having confidence in that Superior is all about brokering your hard-earned cash on the best possible deal out there instead of giving ourselves a good pay-day and finding something ”just OK”.

Lot more to tell about this beauty, but since it arrived so late and only had time to attend our Superior Meet before it went for winters rest- I can safely say 2012 will bring a lot of material worthy reading with this RE-Amemiya wide body winning RX-7 in the middle of it.

If you have any questions about the car or IMPORTS FROM JAPAN– don’t hesitate to comment below or CONTACT US right away!


SELECTED: Per Anderssons JDM Subaru Forester SF5 STi – JalleGraphics

29 oktober 2011, 16:13

Under säsongens gång har vi statigt låtit våra duktiga SUPERIOR SELECTED fotografer föreviga medlemmar ur Superior Drivers Club olika bilar.

 

Det är utan tvekan en kombination som man kan känna sig stolt över; när en skillad man bakom kameran möter en ”Superior import” bil- som dessutom vårdats väl av en entusiastisk ägare.

 

Just denna lite småudda Subaru Forester SF5 med STi-paket är något som sticker ut lite i den vanliga raddan JDM-sportbilar som vi sålt. Det är så mycket som en Impreza WRX/GT med vissa STi-inslag förpackat i en stryktålig och lojal Forester.

 

Det kanske inte behövs att nämnas, att Per som körde Audi S6 förut fann helt nya dimensioner i bruksvänlighet. Och har bara öst beröm över sitt köp sedan dess, en otroligt prisvärd JDM-modell som inte skäms för sig i elakt motorljud heller; här kommer ett galleri förevigat av Hjalmar @ JALLEGRAPHICS som togs medan Superior Meet 2011 pågick!

 

 

(Att denna Forester av modell SF5 fortfarande ligger i ett av Subarus äldre ”kantigare” formspråk ser man klart och tydligt. Men tycker den på det sättet behåller sin ”råhet” mycket mer än när man ser de rundare former nyare har. STi-paketet som suttit på från fabrik gör däremot givetvis hela bilen, och visst blir man lite kluven över om det är en ”Svensson-bil” eller inte om man skulle få den i backspegeln…?)

 

 

(Hjalmar lyckades med ett vaket och snabbt ”location-öga” snappa upp denna grusiga bygg-arbetsplats på vägen till träffen. Visst känns ”arbetshästen” generna i en Forester som gjutna här, samtidigt som fantasin om vad man med 50/50 permanent 4WD skulle kunna göra kittlar lite i magen!)

 

 

(En exemplarisk bild över när ”less is more” och en clean miljö med bra lus kan göra jobbet åt dig. Om det finns något att peta på när det gäller bilens estetiska uttryck så är det fälgarna, men där har Per själv medgett att det finns rum för förbättrin. Kanske med ett bar äkta STi/BBS 18″ från den faceliftade Forester STi?)

 

 

(Om man nu får slå sig på bröstet lite när det gäller våra bilar vi tar hem DIREKT FRÅN JAPAN, så är det att de oftast håller utomordentligt skick i inredningen. Kollar du i t.ex. England så är det sällan samma skick som om man plockar en auktionsbil i Japan med Grade B t.ex. Perras Forester är ännu ett kanon-exempel på att vissa är i nästintill nyskick innuti!)

 

 

(Faktiskt får det bli från sidan som jag personligen tycker bilen ser som vassast ut. Här kommer STi-kjolpaketet till maximal pondus och enormt trevligt ”JDM original-look” ögongodis.)

 

 

Med en bra bit över 240 Turbohästar, 4WD, bra chassie och den där gedigna ”stryktåliga” känslan Forester har, så är detta en grym bruksbil för vettiga pengar. Tveka inte att KONTAKTA OSS för en prisbild, men det är helt klart på rätt sida om 100 000:- hemma och klart ifall du anlitar oss för en IMPORT DIREKT FRÅN JAPAN!

 

Till nästa säsong ska denna sköna Forester få nytt chassie och lite värre bussningar. Efter det är det fälgar som står på tur.

 

Vad tycker ni? Faller ni för den råa lite ”enkla” charmen denna väldigt udda JDM-modell har? Jag lovar att om ni hört det suveräna lite raspiga Boxer-ljudet den ger… säger bara W I N ! 😎


Roadtrip: 1000km of old school JDM Nissan DR30 Skyline (Part 1 of 2)!

25 oktober 2011, 17:44

Getting back to the english vibes here in the Superior-Blog, I would like to share with you my 50% envious 50% painful (for the body) road tip with the newly Swedish registered Nissan Skyline DR30 RS-Turbo done over the past weekend!

 

This trip came as a blessing from the sky as the old JDM war-machine passed through the mechanical tests with ease, and all those preparations on the tough paperwork made it equally smooth to get it authorized for the Swedish roads legally.

 

Seeing how summer had long ended, and that we are in typical Swedish fashion really cursed with unpredictable weather- I decided it was my last chance to do something as a car-enthusiast before a long spell where I would lock myself in my office to prepare for 2012.

 

The hit-list was easy to make up, I had to visit SIR_PIERRE and one of my recently added favorite cities Malmö– thus starting the trip from bottom and up. Then the journey would go upwards, passing Helsingborg and do a grande finale in quality (how do you like the picture below??) kind of photoshoot with Martin BILBILDER.SE Persson, also adding some nice social interaction to finally meet his lady Caroline that he is engaged with.

 

 

Then we would do a quick sprint past a quite impressive garage a few customers have filled with JDM-cars to then finish the trip in Växjö at Superior Workshop Syd (where the Skyline will do its winter sleep and get plenty of love).

 

Friday:

 

I love going away, who doesn’t? But no matter how well you prepare it always seem to be something getting in the way. This time though it was just a matter of patience, as the ugly unpredictability of Swedish climate had made everything frozen and slippery outside early morning. But starting the journey 1.5 hours later made everything fine even for a car running on some very old Bridgestone summer tries.

 

The demons of doubt in how a 30 year old car we so far have spent no more then 20km behind the wheel of would do on a road trip this long made the first 100km quite tense and nervous. ”Would the main engine-bearings suddenly die” and desperate thoughts like that plagued my mind, and I think I spent 75% looking at the different meters that show temperature/pressure and only 20% on the road.

 

img_0876

 

But after that and a first pit stop which with some additional tuning to the tires air-pressure (we make it sound advanced!) and checking the oil etc… Things finally loosened up a bit. I knew that if it would last this far, not doing anything stupid would probably make it last the entire trip.

 

img_0881Oh yeah, the rest of my attention if you got the math above to just 95% was to setup a good playlist on the phone to endure the monotonic sound a 4 cylinder FJ20ET engine makes; coupled with a fully stripped from sound-deadening material chassis.

 

Its not pretty for the ears, so Deadmau5 beats surely helped to endure it. Also had to give in to some odd craving of eating a ”Angry Whopper” and at occasions really felt as a thing were going on in true Charlie Sheen ”winning” style!

 

Not going to get into detail on how the 600km passed by, it was just… free of trouble and liberating. The only fail was that we couldn’t get the schedule to work with meeting up with our #1 carbon and racing products (MajoR Aero) guy Mr. MA.

 

(I later found out as the Skyline was riding with others, that the speedometer showed 20km/h less then it should. Go figure that it took ages despite thinking we were running hardcore!)

 

Finally arriving in Malmö and at the ever so generous in hospitality SIR_PIERRE (you should read his blog if you are a bro’ and love women, cars, gadgets, luxury etc) we took our time to chill down a bit and met another cool dude in the mythically hyped Patrik.

 

He really knew his shit on many subjects- plus that he was riding a really sick trike which caught my eye too. Has anyone seen this kind of… bicycle (?!) before?!

 

Anyway, he advised us to a nice Italian place which in combination with the drinks afterwards really gave us a good nights sleep. Really want to thank Pierre for this, he is a real gentleman who despite his flashy habits (try and make out what that sucker is wearing on his arm…) is extremely down to earth and a hell of a genuine guy.

 

 

 

Too bad he hides it way too often and loves to mess around with the typical ”mellow milk” kind of people we have here in Sweden. My #1 advice when it comes to this man is… take it with a grain of salt and just love him! 😉

 

All in all, a great success as some funny character might have said about this entire day! And I was almost embarrassed about how few problems this old whip gave me, even the milage seemed fantastic going just over 1 litre on 10km. Someone up there must really like these old Skylines…

 

…and thats where we stop and announce that next is where Martin BILBILDER.SE Persson comes into the picture; and you will know more about how the header pic in this post came about.

 

Still hoping you enjoy some blogging about social life that comes with the lifestyle here at the Superior-Blog… 🙂


Visst längtar man tillbaka lite till förra lördagens Superior Meet…?

16 oktober 2011, 05:54

Inte hänt så värst mycket här, förutom att en del gallerier ramlat in. Bl.a. detta överskott från Talvis som togs förra lördagen under Superior Meet 2011. Tyckte att denna bild var så otroligt klockren för att fånga känslan, så kunde inte låta bli att skriva ett litet längtar tillbaka inlägg om det:

 

 

Ja, vad säger man? Massa JDM-bilar och en hel del ur Superior-familjen samlade på plats. Jag undrar nästan om varför vi inte gjorde detta oftare under säsongen, men sen kommer jag på att schemat med events och dylikt alltid gör sånna saker lätta att ta för givet.

 

Hoppas ändå till nästa år smida vidare på konceptet och ha minst en till liknande träff med kanske annat geografiskt läge.

 

I Katrineholm har vi bra förutsättningar, men det finns många bitar av Sverige-kartan nu som man skulle kunna arrangera en intern träff på- mycket troligt även en mer öppen JDM-träff. Vi får se… 🙂

 

Senare idag har Peter Kaldjärv skickat en massa bilder från träffen som jag ska göra ett mer seriöst galleri av med bloggande på det.

 

Glöm inte att kolla in VÅR FACEBOOK för att enkelt ”tagga” dig själv på bilder och dylikt. Använder man bara siten som ett verktyg för sådant är den underbar; men står fast vid att den ersätter alldeles för mycket i folks vardag i övrigt. Fair uttryckt av en föredetta FB-hater? 😉


ANMÄLAN: Superior Meet 2011 i Katrineholm, Lördag 8 Okt!

3 oktober 2011, 10:09

Nu ska vi äntligen ge oss in på lite ”officiell” mark om vårat egan Superior Meet som vi haft i baktankarna ett par månader. Har bestämt att träffen kommer hållas i Katrineholm där vi har massor av plats, tryggt inhägnat område och (enkla) övernattningsmöjligheter.

 

Det kommer inte bli något bombastiskt och super-spektakulärt som när vi brukar planera något nytt, men helt klart ett event för de närmsta och de som är våra supporters. För dom som kommer blir det däremot ett sätt att skämma bort er precis som vi gör här i bloggen, det är många små ideér på bordet och vi kommer släppa det gradvis till de som bestämmer sig för att dyka upp.

 

Just nu behöver vi bara spika ett datum så sköter Farbror Micke och resten av teamet i admin av Superior Drivers Club resten åt dig! 🙂 Med andra ord, vilka datum funkar för dig! Inte intresserad av mer än svar på detta, kommentera nedan så tar jag det som en intresseanmälan:

 

1. UPPDATERAT: Dag spikad, blir den 8 Oktober i Katrineholm.

2. Kommer med bil eller utan?

3. Intresserad av sovplats och stanna natten?

4. Kan ev. hjälpa till på plats mot gratis öl eller dylikt. 😉

 

 

Vad tror ni, blir det några problem för er att svara på det? Uppskattar folk som är konkreta och inte veliga med kansken, även om vi självklart välkomnar de som inte kan veta just nu om de är lediga. Men för de som inte är med i Superior Drivers Club behöver vi ha en formell gästlista för att allt ska klaffa = uppskattar som sagt att ni försöker lämna OSA så snart som möjligt.

 

Alltså, en skön liten intern träff med mat och umgänge samtidigt som vi kommer ha Superior Media och Superior Selected fotografer på plats. Så det är helt klart den bästa chans du får att få din bil proffsigt förevigad säsongen 2011- men viktigast av allt träffa alla andra ur Superior-familjen och snacka om hur 2011 varit.

 

En hel del överraskningar förbereds till detta Meet, och det är obligatorisk närvaro om ni dessutom vill göra en del klipp på plats.

 

Alla era närmsta och bekanta som är kopplade till erat bilintresse är ni välkomna att ta med er. Känner ni er minsta osäkra på något, tveka inte att kommentera nedan med frågor! 🙂


FEATURE: ”1JZ-Tompas” Toyota Soarer med aspiration på JDM-Hellaflush!

6 september 2011, 16:52

Martin ”BILBILDER.SE” Persson var aktiv som aldrig förr ett par helger sedan, och bortsett från att få fullmatad coverage AUTOROPA FERRARI & MASERARI DAY så blev det även JDM FACE-OFF 2011 med ett par features inbakade i allt det.

 

 

Här kommer den första av tre kommande SUPERIOR SELECTED gallerier, ”1JZ-Tompas” tuffa Toyota Soarer med tydliga influenser mot (äkta) JDM och den ständigt växande Hellaflush-trenden. Kalla hans setup idag för vad ni vill om ni vill vara nördiga, men för mig är detta ett så tydligt exempel på ”stance-bygge” man kan göra på en begränsad budget; när det gäller en potent JDM-import iaf.

 

 

(Om det är ren tur eller att Soarern är ”natural born” för att köras med en riktig kaxig ”stance” vet jag inte. För om sanningen ska fram så har Tompa inte lagt hundratals timmar på att leta rätt hjulinställning, modifikationer av skärmkanter och labbande med ET. Det blev ”rätt direkt” bara med det Tein-chassie som satt på från Japan, och enbart lite research samt support från våran leverantör av Rota-fälgar så har vi detta fina resultat!)

 

 

(Kjolpaketet har ett rätt glassigt ursprung då det är Wald Japan som tillverkat det, ett kit som mest bygger på den facelift Soarer fick -96 men med rundare former. Utöver det är det knappt så det går hitta något annat på själva karossen utom ”rätt” stickers och smådetaljer som bogserings-kroken framtill samt givetvis de dubbla utblåsen bak. fälgarna och sänkningen gör jobbet åt bilen för att ge ett klockrent ”Hellaflush-stuk”!)

 

 

(Bilen är enormt vardagskörd och jag har åkt snålskjuts ett par gånger utan att tycka det är så otroligt illa som vissa ”stance-nördar” nästan gärna skryter om att det ska vara med en sådan bil? Visst skrapar fronten i ibland, men utöver det så åker man riktigt bra i bilen. T.o.m. tillsammans med Tompas två unga grabbar med! Men så är det ju en Soarer också, en av de bästa bilar som någonsin tillverkats rakt igenom- innan ni provat en själva så ber jag er att inte säga emot…)

 

 

(Ska man nämna framtidsplaner så är det ett omedelbart kopplings-byte efter att original sa ”nej tack” till att plågas på strippen med slicks och full boost-up. Jajamensan, den skäms inte för att brukar där heller. Mer ändå är mer ”finlir” som Tompa kallar det och att ”kööööra en j*kla massa”. Då Soarer delar så mycket med Toyota Supra JZA80 MKIV så finns det alltid otroligt mycket att göra/uppgradera. Precis som ovan stämplar jag detta som en av de ultimata modellerna från Japan att ha som entusiastbil sett till vilka möjligheter som finns!)

 

 

(The ”money-shot” som bara hade behövt lite mer förtydligande om den oerhört fräcka dekalen i vindrutan. 😉 Fronten har sina ”battle-scars” och likaså resten av karossen, men utstrålningen är det inget fel på alls- och den drar blickar till sig som få renodlade styling-byggen klarar. Allt detta för en prislapp som om ni kände till siffran känns oförskämt låg, har raljerat nog om Soarers storhet- men att den dessutom är enormt prisvärd t.o.m. med manuell låda som Thomas bil har är… galet bra.)

 

 

Ni vet alla vilken Soarer-extremist man själv är, även fast man nu halv-officiellt klivit upp till Aristo när det gäller bruksbil. Men det är riktigt kul att det inom Superior-familjen finns några som håller Soarer-flaggan riktigt högt. Hoppas denna modells popularitet sprider sig ytterligare, vet att ingen skulle bli gladare än Tompa och mig över det!

 

Vill du exempelvis ha en Soarer DIREKT FRÅN JAPAN (KLICKA!) så är det bara att KONTAKTA OSS direkt. Vi är otroliga entusiaster av modellen så du kommer bli väl omhändertagen.

 

Säsongen börjar närma sig den där punkten då man verkligen bör spana åt fjärran öst, så varför inte då efter en Toyota med en Gryphon på fronten? 🙂


Don’t you just love teasers… Bilbilder.se session med Cimmys RX-7!

9 augusti 2011, 09:34

We got stuff to do, men som ett brev på posten kom foton från Martin BILBILDER.SE Persson från en session han gjorde för ett tag sedan, objektet var Cimmy Auregårds Mazda RX-7 ”Series 8”!

 

 

Den här bilen har fått riktigt bra press på GARAGET.ORG (KLICKA FÖR PROFIL) och Cimmy har känts som en god vän man känt i många år- men sanningen är att han helt enkelt är enormt flitig med att finslipa sin RX-7. Idag sitter det t.ex. en riktigt vass singelturbo-setup ”med allt extra”, som matchar det ”Street Time Attack” stuk han kommit grymt långt på…

 

 

Men detta skulle ju bara vara en teaser, jag lovar berätta mycket mer om bilen och slänga upp alla 6 bilder som Martin hann ta en halvbrådskande kväll på bilen innan veckan är över. Kliar redan nu i fingrarna att få berätta mer som ni oundvikligen märker! 😉

 

Till JDM Face-off den 21 Augusti kommer det finnas möjligheter att boka en SUPERIOR SELECTED fotograf för privata sessions.

 

Anmäl intresse redan nu genom att kommentera nedan!


GALLERI: ”På tal om inget”, Steffens bilder från Sydsvenska Rallyt!

29 juli 2011, 14:16

Något vi är alldeles för dåliga på här i Superior-bloggen är att ta tillvara på att möjligheter vi har att dela med oss av alla roliga saker folk inom familjen också pysslar med.

 

Då menar vi inte deras vardagliga liv eller så, utan oftast att de på ett rätt självklart sätt beger sig mot motor-events och dylikt som inte är ”sanktionerade” (rätt ord här?) av oss själva.

 

Givetvis finns ju där mängder av händelser värdiga ( 😉 ) att publiceras här i bloggen. Men siten är tyvärr inte öppen nog för att göra egna inlägg så folk smidigt kan dela med sig av det i en lite roligare form än bara sin personliga FACEBOOK (KLICKA FÖR VÅRAN).

 

Lösningen på detta var ju det (just nu) på is lagda community vi arbetade med, men efter sommarens stora framgångar med SUPERIOR SELECTED bl.a. så känner vi att 2012 års site kommer knäppa mängder av flugor i en smäll.

 

Men just nu får det ske manuellt, och idag delar vi med oss av ett galleri som Steffen Nilsen skickade till mig från när han var på Sydsvenska Rallyt tidigare i sommar:

 

 

dsc03791

 

Finns inte mycket till en blogg-story att berätta till respektive bild, men när jag idag tog tag i den lilla inkorg jag sparar när folk mailat mig bilder- så kunde jag inte låta bli att charmas rätt grovt av denna samling foton.

 

Nästan så man skäms lite att man inte slängt upp dom tidigare, för även om det säkerligen finns bättre tagna bilder; så är känslan i dessa riktigt bra enligt mig!

 

 

Ofta glömmer man bort vilken jäkla tuff bilsport rally är, trots att det på mångas topplista är t.ex. Gruppe-B som är i topp när det gäller ”ballaste racing-serie någonsin”. Eller har jag fel? Även om dagens mer etablerade rallyklasser och t.o.m. WRC är väldigt tanigt i jämförelse med 80-talets stora (förtjusande) skräck; så är det j*kligt nice att titta på!

 

 

Stort tack till Steffen som jag mer än insisterar på måste ta med resten av media-crew i Superior-bloggen dit nästa år. Vet att vi har kollegor i branschen som kör rally, och man har mer än en gång tänkt att göra verklighet av att besöka det Svenska Rallyt i Värmland- men det har aldrig blivit av…

 

Har vi flera ”rally-nördar” här nere som har lust att lista the main event ifall man verkligen skulle vilja göra något galet bra inom denna sport (inom norden)…?

 

Bra tillfälle att nämna också, att det alltid är värt att slänga iväg ett mail med en idé, bild eller liknande som ni tror skulle göra sig bra här i bloggen. Info@superiorimports.se är adressen! 🙂


…kanke skriva lite om lördag kvälls Superior Drivers Club meet?

25 april 2011, 11:37

Något som vi även hunnit med under mässan är ju att träffa en hiskeligt massa folk inte bara som intresserar sig för våran verksamhet, utan även en hel del av de ”familjemedlemmar” vi har inom Superior-gänget!

 

Vi har ju nyligen lanserat Superior Drivers Club inom företaget, där de som t.ex. köpt bil av oss eller på annat vis sponsras/samarbetar med oss erbjuds en plats. Det är alltså inte frågan om den öppna klubb som det tisslats och tasslats om, utan mer en (bland få inom Superior) saker som är lite stängd och exklusiv.

 

 

Struntsamma, under lördag var det en skara som var i Jönköping och nästan ett dussin av oss träffade ute på gatorna. Av det stackars Rani försökte fota var det bara ovan bild som knappt kändes OK. Inte lätt att fota i nästan totalt mörker.

 

Resumén för kvällen saknar tyvärr de galna inslag ELMIA 2010 hade för våran del då bl.a. en Toyota ”MajoR” Soarer och en viss Toyota ”Tamon Design Widebody” Supra hade en del busiga grejer för sig:

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=Lzmo6gDvEJY

 

Men ändå. Något som var sig likt var det kaoz runt A6 och centrala delarna av stan som är lite av en (dum) tradition under Custom and Motorshow. Det snackades dessutom om en horribel olycka i samband med att någon stackare (?) blivit släpad efter en bil som burnade och bröt nacken eller något?!

 

Vi träffades ändå och garvade lite gott trots kylan, och det kändes som ett skönt minne man säkert kommer uppskatta senare efter mässan. Varit sjukt otacksamt med tid för att umgås med alla vänner som kommit förbi montern; förlåt mig alla men det har varit otroligt stressigt under lanseringen av SuperiorTV…

 

 

Nåväl, en vacker dag så är de begåvade men färska förmågorna man just nu drillar stenhårt; redo att axla mera ansvar så man själv blir fri och inte behöver nödvändigtvis sköta precis allt i stort sett. Faktiskt är det många som bara under denna helg imponerat stort på mig, medan man med andra får skynda mer långssamt med kanske?

 

Men vi ska inte misströsta utan att bl.a en Toyota Trueno A86 åker hela vägen från Stockholm för att träffa familjen är något som värmer grymt mycket.

 

Tack alla ni i Superior-familjen, gamla som nya- för att ni finns… 😎


Söndagkvällens matematik: Tomt garage, fylld kamera – TRÖTT!

27 mars 2011, 20:01

Väl hemma och alldeles för många chatfönster öppna för att hinna med detta, men måste ju runda av en alldeles förträfflig helg med nästan samtliga delmål uppnådda.

 

Kort och gott så hann vi i verkstaden att få två av våra tyngsta kundbilar (ej i kg då…) på fötterna samtidigt som det kunde se såhär härligt tomt ut i lokalen efteråt. Superstark effort av Gzon och ”E-tuna Henke”!

 

Det som för min egen del var huvudfokus denna helg var att rodda kring att våra ”vårbilar” till salu fick en snabb tvätt och sen direkt i händerna på våran gästfotograf som var Rani ”RANISFOTO.SE” Giliana. En kille som via väldigt bra referenser och vid första kontakt öppet sinne redan efter ett par dagar var i hetluften för att fota det vi hållt gömt i garaget under vintern…

 

 

Har massor att berätta om samarbetet med Rani, och hans bilder kommer tala mycket mer av sitt egna språk när de väl blir klara. Men jag kunde i detta tidiga läge inte vara mer nöjd av första intrycket faktiskt. Ska bli rentutsagt sjukt roligt att se resultatet av våran dag i det fina men svinkalla vädret! 🙂

 

Men nu är jag t r ö t t så det heter duga, och måste verkligen hålla det jag lovat till vissa gubbar innan man kan säga god natt för dagen och inrikta sig på ännu en explosivt hektisk vecka.

 

Dags att annars förbruka frikortet om en våffeldag man inte hunnit njuta av förs nu. Den som väntar på något gott…! 😉


Katrineholm för att möta upp väldigt speciell Honda Civic FD2 Mugen!

12 mars 2011, 13:27

Idag är det lugnare tempo på schemat och en tripp till Katrineholm som gäller. Planerna som först stod, vilket var att möta upp Peter Björck fick vi skjuta på tills imorn istället- men det är en annan kille med samma förnamn som vi ändå ska ta emot idag…

 

Denna Peter, vars GARAGET.ORG NI KAN LÄSA HÄR har en minst sagt udda Honda Civic som vi plockade hem till honom förra året.

 

Om det inte var nog JDM att åka med den enda 2.0 liters Civic utan Type-R, så bestämde han sig dessutom för att kosta på den med allra bästa godiset från MUGEN!

 

Som ni alla vet är absolut högsta premium man kan vända sig till för eftermarknadsdelar till Honda, och det ligger därför i garaget stötdämpare, komplett kjolpaket och lite annat lull-lull från dom som ska monteras lagom till Elmia 2011.

 

 

Dessutom har han en uppsättning ENKEI RPF1 fälgar i 17″ som ska få helt nya däck på sig och få perfekt inpassning mot karossen.

 

Bygget är helt klart i klass med vad amerikaner egentligen kallar äkta JDM-stuk med sina genuina delar, perfekta passform- och ”keep it stock” typ av look.

 

Ska bli väldigt intressant att se slutresultatet av detta recept Peter skissat fram; och vi gjort möjligt via våra goda kontakter i Japan ihop med suverän logistik (skeppa med bilcontainers = pålitlig och prisvänlig frakt).

 

Ska bli kul att träffas igen, senast var ÅRSMÖTET 2010 och det finns mycket att prata om nu också såklart!

 

Efter det väntar ”kalas” hemma hos Martin och andra vänner från Katrineholm. Skönt med sol BTW, simma lugnt! 🙂


Brennas ”Final task”: Sista JDM-galleriet utan ”ÖVNINGSKÖR”-skylt!

11 mars 2011, 14:18

silvia1Då ska man snart hoppa in i Legacy B4 RSK ”Blitzen” (med stolsvärme!), och bege sig hemåt. Stig-Micke har gett mig en sista uppgift innan det är dags att lämna ”praktikantrollen” (Tack o lov, de här med ”chefsrollen” har Stigit Micke å huvudet hö hö. 🙂 ).

 

Satt och spanade igenom auktionerna lite efter ett nytt galleri till bloggen, och hittade faktiskt en del intressanta saker. Bland annat en riktigt fet Nissan Silvia S15 Spec R.

 

Jag har själv haft en S15, och är helt såld på modellen. Det är enligt mig utan tvekan en av de snyggaste bilmodeller som skapats. Och just detta exemplar var ju näst intill fulländat, extriört iallafall. Kanske skulle ändra lite småsaker, såsom byta baklysen osv. Men i helhet, en otroligt FET Silvia.

 

caldina1 En modell som inte finns i Sverige och inte heller är allt för känd utanför Asien, är Toyota Caldina. Det som gör denna modell intressant är att den finns tillgänglig som ”GT-Four”. Det vill säga fyrhjulsdrift och en turboladdad 4:a på 260 kusar.

 

Just denna modell som gjordes mellan 02-07, finns tråkigt nog bara i automat. Dock kan man ju tycka att den kan vara ett intressant val om man ska handla en rolig familjebil! 😉

 

imprezaSprang också över en rätt tuff Subaru Impreza WRX. Men med tanke på hur mycket godis en WRX STi har från fabrik så kollar man sällan på WRX eftersom att dom inte är lika utrustade och ”preppade” som just WRX STi.

 

Men denna WRX kanske kan vara ett bra och prisvärt alternativ ändå, tack vare en rejält breddad kaross, som ger den ett riktigt kaxigt intryck.

 

Alla som har erfarenhet av att bredda bilar eller jobba med plast vet hur svårt det är att få bra = detta är en solklar vinnare på styling-scenen till bra pengar, då det ”bara” är en WRX!

 

Här kommer resten av galleriet som jag handplockat för att både blidka Micke som vill att jag letar seriösa objekt, men också en intressant mix så man hela tiden får små inblickar i vad IMPORT FRÅN JAPAN kan ge i utbudsväg:

 

 

Micke: Riktigt kul att se hur snabbt Brenna snappat upp detta, verkar bli en tillgång både på bloggsidan; men även som resurs som kan fortsätta jaga objekt till BILAR TILL SALU (som tillfälligt är rätt tomt, men mycket på G) och även medhjälp när jag får uppdrag för DIREKTKÖP av kunder. Two thumbs up! 🙂

 

Nu har Brenna bara en uppgift kvar vilket är att göra en resumé av dessa 2.5 dagar som vi jobbat med detta. Ska bli kul att följa upp på distans och se om något man lärt ut fastnat också…


Sätter praktikten i arbete och en telefon som går varm…

9 mars 2011, 20:24

Vi har hunnit med ganska mycket i den korta lilla ”praktik” Herr. Brenander går här uppe hos mig på Superior-kontoret. Vi hann tyvärr inte blogga om hans första praktiska övning, men den kommer här innan vi lägger ner för ikväll.

 

Har varit flitigt i övrigt och man har hunnit med de mest brinnande telsamtalen under dagen medan ”Brenna” jobbat med sin lilla uppgift.

 

Är egentligen så enkelt att han ska lära sig gränssnitten med de olika auktioner vi söker på, och som en övning så bad jag honom ta fram de kommande dagarnas mest intressanta objekt. You’ll see…

 

 

Har även hunnit köpa en ny bil och handlat, samt avnjutit en fin middag tillsammans (Tacos, svensk klassiker- nu i speciell tappning med massa öl etc i färsen). Men nu ska det alltså fortsättas att jobbas på här så ett första galleri kommer innan ni gått och lagt er…

 

 

Har även några viktiga mail att skriva ihop innan man kan avsluta dagen, samt att telefonen gått stekhett idag så att man får ursäkte de som man inte hunnit med. Men det artar sig nog innan veckan är över. Förresten, när ni läser ordet praktikant- tänker ni som många andra på en av Sveriges absolut mest kända sådana…? 😉

 

httpv://www.youtube.com/watch?v=R1YkX3ofHwA

 

Kommer som sagt ett inlägg till innan vi lägger ner här för ikväll, men de som måste sova får väl se det imorn istället. Nite’! 🙂


Brenander från Oskarshamn på ett dygnsbesök och fortsatt körigt!

9 mars 2011, 13:02

Idag fick man en besökare från Oskarshamn som ska spendera ett dygns ”praktik” här på kontoret för lite framtida projekt och lättnad från mitt egna skrivbord; Marcus Brenander!

 

 

Grabben ifråga har varit en av de som varit med mig from the start och hunnit att växla mellan 3 st JDM-bilar som man alltid haft ett finger med i spelet på. Kort och gott en av de mest trofasta kunder vi har! 🙂

 

dsc_8224Det är nog mest hans Subaru Legacy ”Blitzen” -03 han är mest känd för, och det börjar även bli dags för honom att ta nästa steg och skaffa en Forester STi -06 = Legacyn kanske till salu snart?

 

Annars har han som sagt alltid funnits där sedan start, bilden till höger t.ex. är när vi var i Oskarshamn innan ett En dag på Strippen Emmaboda event och BRAMSTEDT.SE hade en underbar shoot med våran välkända Supra. Alltid kul att få tillfälle och minnas tillbaka… 😀

 

 

Nu ska vi komma igång med praktiken, efter en liten grundkurs i vissa saker som mest har med AUKTIONER I JAPAN att göra så ska jag sätta han i arbete = skriva ett inlägg eller två som övning inför framtiden. Så ni kanske får följa hur det går för oss här på kontoret idag, kul va…?

 

Utöver det körigt som attans, men under helgen ska jag förutom Gzons 31-års kalas komma ikapp med väldigt mycket. Tack på förhand för tålamodet!


Kvällens viktiga möte avslutat = nu kör vi hårt (…väldigt snart iaf!)

8 mars 2011, 23:18

Då har man haft en väldigt lång sittning som inte alls kändes 4.5 timme lång. Faktiskt bland de snabbaste mötena till känslan jag haft, men det är inte så konstigt när man sitter med folk som brinner för exakt samma sak som dig själv. 🙂

 

Grabbarna som var här idag var en av mina trofastaste vänner Viktor ”Lill-Wirre” Eriksson samt en bekantskap man haft ett tag och som intensivierats senaste halvåret, nämlig Cim ”Chapter Zwei” Nilsson som med sitt SUPRA BYGGE bl.a. gjort sig ett namn på GATBILAR.SE:

 

 

Vi diskuterade ett projekt som egentligen växt i mitt huvud i flera år, men inte förs för ca 1.5 år sedan började i det tysta att arbeta med. Indirekt är det många ur Superior-familjen inblandade i detta, men just dessa två killar var de som jag bestämde att rulla igång projektet med.

 

Viktor först och främst för att det är en kille man alltid kunnat lita på i alla lägen, medan Cim är en hungrig och driftig kille som jag kände var en perfekt ”inadopterad” resurs för oss alla- ännu mer specifikt till detta projekt som killen kändes som genmanipulerat perfekt för.

 

Så vad handlade det om? Jodå, en rätt stor fråga för oss som verksamhet, varumärke och JDM-hobbyn i helhet!

 

Vi har ju genom åren gjort oss ett genuint namn som ett företag som är mer som en familj, men kanske är svårt för alla att koppla hur det hänger ihop? Och måste man ha köpt bil eller vara kompis med mig för att vara med?!

 

Allt sådant ska vi nu äntligen göra en galet stor satsning på som ska gynna alla minsta involverade i Superior och JDM-hobbyn överhuvudtaget! Vi diskuterade konsekvent och fick till riktigt mycket på denna tid förutm att ha det trevligt och lära känna varandra lite mer.

 

Hanns även med att sänka varsin god semla dagen till ära, och det framkom att Cim är en riktig ”missbrukare” när det gäller denna delikatess (skulle inte förvåna mig om han satt och åt en till hemma i Nyköping nu). 😉

 

Oerhört mycket spännande projekt på gång i Superior, men framförallt sånt som man hoppas andra känner sig heltaggade för att hjälpa till att driva igenom.

 

Alla ni närmaste i familjen, ni kan nog räkna med att under närmsta veckorna få ett mycket intressant samtal från mig… men nu ska det sovas för dagen…! 🙂


KÖPTIPS: Daniels välvårdade Subaru Impreza STi V.5 – 89 000:- !

14 februari 2011, 14:39

Var bara tvungen att hjälpa en i familjen som blivit sugen på Nissan Skyline GT-R att sälja sin mer busiga Subaru Impreza STi V.5 för väldigt rimliga 89 000:- nybesiktad!

 

Det är vi som importerat bilen och gjort service på den, efter det har Danne (som jobbar på Mr. Cap) fixat de minimala småskavanker som finns = en väldigt fin STi GC8 väl värd slantarna han begär!

 

LÄNK TILL BLOCKET!

 

Ring Danne och säg att du fått bilen rekommenderad av Superior-bloggen, kanske går pruta med en full tank bensin eller något då- men priset är utan överdrift riktigt bra!


Äntligen här! Custom Haltech kabelhärva Toyota Supra 2JZ-GTE VVTi:

6 februari 2011, 19:24

Vi har sedan vi för många år sedan bestämde oss för att trimma vår gamla demobil TDC Toyota Supra Widebody, bli först med att erbjuda uppgradering för 2JZ-GTE VVTi motorn (fanns 97- i Japan).

 

Den typiska okunskap som (finns?!) fanns om vad den modernare variantens trimpotential var något vi tog kål på genom att en säsong köra full-boost up och sedan även singelturbo-konvertera bilen.

 

Hela tiden provade vi de enkla lösningarna och körde en hel del för att praktiskt verkligen ha full koll på allt. Bilen körde med sitt relativt enkla trim nästan 200km/h i slutfart på strippen och krånglade aldrig trots tusentals mil runtom Sveriges träffar.

 

Bilen har hunnit vara med i Bilsport och blivit en riktig ikon i Superior Imports historia, därför var det väldigt blandade känslor när vi väl insåg att tiden inte fanns för att utveckla bilen mera = dags att sälja. Lyckligtvis hittade vi en med facit på hand drömkund på bilen…

 

 

Näste ägare Emil från Finspång tog över den oerhört potenta bilen, men snabbt vill ju mycket ha mer och då bestämde vi oss för att satsa på komplett styrsystem från HALTECH som vi har mycket bra samarbete med. Problemet var bara att det inte finns någon plug&play box för detta, samt att man var tvungen att hitta en härva som passade?

 

 

Man kan säga att problemet nu efter lång tid äntligen är löst, och det ska bli oerhört spännande att börja prova sig fram så fort en massa annat godis dykt upp till bilen. Ville bara dela med mig av en bild på härvan som gjort Emil minst lika glad som oss själva, vi lär få läsa mycket om vårat gamla monster denna säsong- elakare än någonsin… 😎

 

 

Ni får ursäkta det oerhört kortfattade om bilen denna gång, vi kommer helt klart väcka liv i alla gamla minnen och dylikt när monstret gör comeback denna säsong.

 

I övrigt har det varit rätt segt på kontoret denna weekend, men vi jobbar på med alla stora projekt som tyvärr inte kan få så mycket press ännu iaf. Denna vecka finns många möten och dylikt planerade och gott om kontorstid, så bloggen blir självklart gynnad av det…! 🙂

 

Uppmuntrar er att verkligen spana in EMILS GARAGET.ORG så ni får läsa mer om bilen; utan överdrift en av Sveriges fetaste Supror…


Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.