Resumé: Top 5 Supra Club Sweden ”Drag shoot-out”!

18 juli 2010, 18:18

Idag avgjordes det vem  SUPRA CLUB SWEDEN som är snabbast när det gäller på 402m dragracing, elimineringen sköts fram från det ursprungliga klockslaget 12 p.g.a. ett bakaxel-haveri på Robins bil (mer om det sen…).

 

Det var en ganska imponerande skara Supror som lineade upp iaf, 8st till antalet och ingen med under 500HK eller utan singelkonvertering.

 

Bland de förhandstippade favoriterna fanns 1000+HK duetten Armin Avdic och Peter Björck, och de leverererade i första rundan genom att enkelt slå ut sina seedade motståndare.

 

 

 

På den mer svårtippade fronten hade vi en röd Supra med originalstuk (SupraGrappen?) och utan vinge, som med sin lilla singelturbo hade gått stadiga elvor hela helgen.

 

Även den vann sin första repa medan min Soarer ställdes mot 3e snabbaste under hela helgen- SupraJens och hans otroligt välputsade 614RWHP svarta Supra.

 

Har sneglat på bilen hela helgen och tycker den skiljer sig från mängden på ett kul sätt, säkerligen det ägaren haft i åtanke då många av delarna på den är rätt sällsynta. Även den gick låga tior igår medan det idag med sämre fäste var lite sämre…

 

 

Soarern var inte så högt seedad, men med lite flyt (eller snarare oflyt för Jens) kunde den ta igen en dålig start och gå vidare i stegen. Förare av den tunga gubbiga bilen var Samuel_Mkiv som plötsligt fick finna sig i att tävla i min frånvaro då jag försökte jaga material åt Superior Syd att redigera ihop sen. Gick ju bra! 😀

 

I semifinalerna upptäckte vi att det blivit en liten miss i seedningarna, men Soarern hans ställas mot SupraGrappen och efter ett otroligt tight race där Samuel verkligen inte kunde lyxa på upploppet så gick vinsten till icke-Supran igen!

 

Hoppas verkligen de två GoPro kameror man hade på bilen gav lite roligt material, för det var ett sjukt roligt race faktiskt… 🙂

 

Men eftersom vi såg att det blivit lite knas i utslagningen så blev det istället en smidig lösning med att sätta Björck mot Soarern i en ”ny” semi medan Armin som högst seedade (10.19, bäst tid av alla denna helg) fick en frirepa. Då det oerhört dramatiska racet mot SupraGrappen redan bestämt om bromset så skulle vi se om det kunde bli en skräll och eventuellt skicka ut Mr Björck från tävlingen…

 

 

…det gjorde Soarern emellertid inte och Björck gick vidare utan motstånd och Samuel förmodligen svor över att en missad tvåans växel inte ens gjorde det spännande! 😉

 

Moralisk och prestandmässigt klockren final alltså… Vem som vann mellan Armin och Björck? Vem som fick mekaniska problem samt vem som löste ut bromsskärmen?!

 

Kommer ett inlägg liiite senare som avslöjar den totala vinnaren! 😀



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.