ÅRSMÖTE 2010 (Del 1/2): Inledning och stora förändringar i SIAB!

29 oktober 2010, 06:05

Då har tiden äntligen kommit att lägga ut en resumé av det 5 timmar långa mötet i Växjö häromhelgen!

 

Det var dussintalet medverkande och många fick ordet förutom Säljchef  Mikael ”Micke_J” Jarosinski; som presenterade ett antal frön som ska sås inom firman- både på kort och lång sikt!

 

Vid protokollet satt Pierre ”SIR_PIERRE” Ingelsgård och följande text är ett hopkok av agendan inför mötet, Pierres anteckningar och Micke_J’s slutliga touch på det hela.

 

Summeringen kommer presenteras i två delar där den andra kommer under morgondagen och tar upp mycket kring marknadsföring. Men i denna del kan ni läsa om det lite viktigare och mer kritiska som togs upp…

 

God läsning, och var inte blyga för att kommentera eller skicka kritik, funderingar eller i stort sett vilken idé; liten som stor till oss HÄR!

 

*****

 

Inledning: Lördagen den 23 November träffades en stor del av kärnan i Superior Imports utanför Växjö för att prata om framförallt framtiden, men också om det som varit bra/dåligt i firman och allmänt vilken inställning vi vill ha som ska smitta av sig på alla våra vänner & kunder. Pierre Ingelsgård blev satt som ansvarig för att hålla koll på allt som sades och efteråt skriva en resumé, något som ligger till grund för detta inlägg och vi tackar Pierre för hans insats!

 

Mötet började senare än planerat men ändock med en god frukost och kaffe som serverades av ett antal bättre halvor, dvs damer som hängt på sina grabbar för detta event. Tack tack för att ni fick mötet flyta på, det krävs ett antal damer för att sätta riktigt trevlig prägel på ett möte av denna storlek! 🙂

 

*****

 

Micke tar ordet: Genast hugger Säljchef på Superior Imports AB Mikael ”Micke_J” Jarosinski i och delar ut en dagordning för alla så de enkelt kan följa det som ska sägas. Även en figurativ skiss om den framtida organisationen som är tight förknippad med just dagordningen delas ut bland alla.

 

Kort och gott har Micke redan i somras startat ett till Aktiebolag som heter Superior Holding AB; vilket är för att redan nu förbereda en smidig övergång till en större bolagsstruktur i takt med att ”nya frön” (=detta blev ledordet för hela mötet) ev. tar fart och växer sig stora nog för att bli egna bolag inom Superior.

 

Se det som i teknologisk jämförelse använda ”HD-ready” som en metaforisk term för en framtid där vi hunnit växa på oss lite och detta kommer underlätta markant att bredda ut sig!

 

 

Innan Micke går vidare tackar han alla som solidariskt dykt upp, men även generellt alla delar av ”familjen” som enkelt förklarat ”är dom de är”- fast det skulle krävas ett inlägg i sig för att förklara vilken belönande känsla denna samling genuint bra människor som gör grunden i våran kundkrets ger.

 

Ni betyder allt för att vi ska fortsätta brinna för detta!

 

*****

 

Rakt på sak; de saker som Superior inte varit nöjda med: Micke gick raskt vidare in på ett par större punkter där det är väl känt internt, att det inte fungerat utefter de ambitioner som finns i vilken servicenivå Superior Imports ska hålla.

 

-Verkstaden i Katrineholm har lidit av enorm växtvärk denna säsong och vi har inte lyckats bli effektivare i takt med att efterfrågan ökat för våra tjänster. Samtidigt har vi varit mer uppriktiga mot våra kunder och skjutit på jobb/förfrågningar då vi inte velat hålla parkeringsgarage i verkstaden som bara ställer till frustration för alla inblandade parter.

 

Det är tråkigt, men i långa loppet hoppas vi folk respekterat det istället för att man ger sig in i den onda cirkeln av falska löften många verksamheter med samma sorts problem lockas in i…

 

-Rutiner och planering är ännu ett område som gått starkt framåt, men ändå inte tillräckligt bra för att möta de krav vi ställer på oss själva. Enkla saker har blivit omständliga och kommunikation är något man bör ta på ännu större allvar för att det ska kunna fungera.

 

-Beställningar och handläggning av eftermarknadsdelar är något Micke själv erkänner ”hamnat i kläm” då det varit för mycket på hans bord. Superior Imports har kompetens och leverantörer i toppklass, men det har inte gått ta vara på det då det tyvärr finns en flaskhals i att för många tidstjuvar i dagliga driften hindrar en tillräckligt bra process att hjälpa folk med delar.

 

-Även när det gäller att ta vara på familjens engagemang kring träffar/events känner Micke att det med bara enkla medel och bättre ”delegerande” gjort att de träffar vi medverkat på skulle fått ännu större genomslag för varumärket.

 

*****

 

Växtvärk och konsekvenser av detta: Många av ovan saker faller in i att firman som redan omnämnt lider av just det sunkiga ordet, något ändå i slutändan positivt då varje företag givetvis måste utvecklas i storlek oavsett vad?

 

Däremot har det haft extra stor inverkan inte minst på Tekniska chefen, andra halvan av bolaget och ansvarig för verkstaden i Katrineholm Martin ”Gzon” Gustavsson; som funnit det omöjligt en längre tid att fortsätta jobba heltid som ingenjör på Scania samt hålla familjen med sambo och dotter i balans- med att även vara delägare i ett företag med de ansvar det kräver.

 

Därför har Martin sedan en tid tillbaka valt att prioritera trygghet och sin civila karriär en tid framöver. Det är i sken av nya ansvar på sitt heltidsjobb samt stundande husköp som gör att han drar ner på sin tid i Superior Imports, vilket självklart är förståeligt och skall respekteras.

 

Micke kommer därför ta över hela firman, men faktum är att våra befintliga kunder inte kommer märka av detta alls. Martins roll blir densamma där hans fina kunskaper inom felsökningar, tuning och dylikt kommer vara en fortsatt resurs för Superior Imports. Allt kommer med andra ord flyta på som vanligt och kanske t.o.m. bättre då detta säkerligen kommer lösa upp många knutar i resten av firmans organisation!

 

 

Micke ville starkt tillägga att resten av mötet kommer till stor del tackla att följande åtgärder inte bara var tänkta att täcka upp för att det i övergångsfasen detta vinterhalvår och säsong 2K11 kanske blir en viss skillnad. Utan även om Martin inte beslutat sig för att delvis kliva av- så har det länge jobbats med ideér för att öka våra resurser inom samtliga områden verksamheten inriktar sig till.

 

Det öppnar även dörrar för fler personer att engagera sig inom firman, därför känns fantastiskt lovande i potential på några säsongers sikt! Men mer om det nu när vi närmar oss de utvecklande ideerna som ska tas upp på fortsättningen av årsmötet!

 

*****

 

Åtgärder för att öka resurser inom verkstadsjobb:

 

En väldigt viktig punkt är att tillgodose den ökade efterfrågan efter kvalitativ meckkompetens när det gäller Japanska sportbilar. Våra åtgärder för att få mer bredd och flexibilitet än bara verkstaden i Katrineholm och då som det varit; att Martin primärt tagit de flesta jobb:

 

MajoR utökas: Denna säsong som passerade var det väldigt stor fokus på våran första demobil i samband med lanseringen av varumärket överhuvudtaget. Både Johan Carlsson och Mattias Lind som varit de som skruvat kommer vi söka att effektivisera än mer så de får mer nytta för sin kompetens i ledarroller istället för att göra alla sysslor.

 

 

Verkstaden i Katrineholm har vi som ambition att tillsammans bygga ut och med målsättning att få till ett riktigt motorlabb samt workshop som slår ihjäl inte bara mellanhänder; utan också då direkt spara oss en massa tid på varje jobb som kräver custom bearbetningar.

 

Vi för även dialoger med andra samarbetspartners som kommer bidra till att satsningen med MajoR förblir rena och skära premiumtjänster inom verkstadsjobb = mer avancerade jobb. Även Daniel Troberg hoppas vi får ta en nyckelroll här i att den ”nya” verkstaden flyter som den skall om man bara försöker upprätthålla från början strikta kvalitetskrav varje dag!

 

Vi fortsätter pussla sakta men säkert, skynda långsamt och alla de nyttiga klyschorna som gör att man kommer lyckas på lång sikt.

 

X-Resurser tas in i större utsträckning: Vi har efter alla år i branschen byggt upp ett gediget kontaktnätverk och har dessutom massor av kunskap på ”våran egna bakgård”. Det är viktigt att man ständigt söker nya kanaler som ger oss flexibilitet för att ta ännu bättre hand om alla kunder som stadigt ökar i mängd, men utan att kompromissa med kvalitet.

 

Det kommer kort och gott vara dags att dra ”huvudet ur sanden” och ta vara på saker mer än att i stressen få ett tunnelseende om vart alla jobb måste hamn, det är många som säkert läser detta och känner sig träffade- men vi jobbar på kravlöst och ser hur saker utvecklar sig steg för steg (där har ni den viktiga klyschan igen).

 

Superior Syd = verkstad i Växjö: En kille som redan under föregående säsong varit med och hjälpt till mycket är Dan Toresson nere i Växjö. Med resten av gänget som finns där nere är ambitionen att redan till 2K11 kunna erbjuda befintliga kunder nere i Södra Sverige ett ställe att vända sig. Självklart vill vi även bli ett alternativ för alla med Japanska, men i första hand är våra bilkunder prioriterade.

 

 

Dan fick här hålla en kort presentation om sig själv och ambitionerna med verkstaden. Precis som med mycket annat i Superior Imports och vad som präglat oss genom de år vi varit igång, är att the sky is the limit men att man kommer längst genom att ha fötterna på jorden och att allt man åtar sig ska göras bra och inget mindre!

 

Pierre efterlyste även en verkstad ännu längre ner i landet, och man kan bara säga att ovan taktik gällande ”X-Resurser” gäller från topp till tå i vårat avlånga land. Skynda långsamt så kommer det säkerligen bli något bra av detta!

 

*****

 

Egna produkter + Webshop: Som ni märkt av under säsongen har vi i liten skala påbörjat att ta fram egna produkter, och dessa tillsammans med våran gedigna kunskap om att veta vad ni behöver i den djungel som är eftermarknadsprodukter; gör att vi ska ta krafttag i hanteringen för detta.

 

Kort och gott ska en ny webshop lösa mycket av de tidigare problemen vi haft när det gäller att ta emot och leverera beställningar, samt att mycket tid som gått åt till att ”en efter en / om och om igen” offerera priser och dylikt då blir eliminerat.

 

Vi kommer även här skynda långsamt (börjar bli tjatigt men nyttigt) med att inte som marknaden ser ut idag; bara välla ut massa olika delar som förvirar folk- utan koncentrera oss på att enbart sälja sånt som vi eller våra kunder noga provat ut.

 

Givetvis har vi även en guldåder av kompetens utanför våra egna ödmjuka erfarenheter bland alla våra samarbetspartners, och vi tror att den kombinationen kommer göra det attraktivt att handla delar av oss (även om priserna reflekterar att du hela tiden ska kunna få support och saklig hjälp i dina val).

 

Mycket snarlikt våran attityd i hur vi säljer våra bilar alltså, att man vänder sig till oss inte enbart p.g.a. priset utan för att man i förlängningen får så mycket mer när man handlar av oss!

 

Det diskuterades väldigt länge om själva produkterna, tekniska lösningar och hur den ännu djupare organisationen enbart kring detta kommer se ut.

 

Även ordförande för SUPRA CLUB SWEDEN och ett av våra ansikten utåt för MajoR, Robin Antonsson som är ägaren av Phantom Supra höll ett kort föredrag om produkter vi vill ta fram och målsättningarna med dom.

 

Men vi lämnar det precis som mycket annat helt enkelt osagt och lovar er alla att vi inte kommer hasta och trampa på djupt vatten; kvalitet är högsta prioritet.

 

Ni kommer få läsa mycket i bl.a. vårat veckoblad VECKANS GRUS om alla roliga saker vi har under utveckling…

 

*****

 

Del 2 av årsstämman kommer handla om kanske en aning roligare saker då det är om marknadsföringen inom Superior Imports. Många spännande ideér, saker som utvärderades lite samt överhuvudtaget en återknytning till vilken attityd vi vill att våra kunder & vänner ska ha.

 

Om ni har några som helst funderingar så ska ni inte tveka över att kommentera nedan eller att KONTAKTA OSS direkt med feedback- tack på förhand!



Kommentarer

12 kommentarer till “ÅRSMÖTE 2010 (Del 1/2): Inledning och stora förändringar i SIAB!”


  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    En annan sak, vet inte om ni tog upp det.. men ni borde hålla ett event hos er där blivande kunder kan ta med kompisar som någon sa!

    Jag kan själv kanske inte komma upp men det lockar mer kunder då också,samt blir en personlig upplevelse..

    Någon nämnde det här med och testköra en bil så dem kanske blir blivande kunder?

    Sen undrar jag även om det är något man kan bistå med då jag vet ni kollar neråt i landet(skåne) 🙂

  • Cim skriver:

    Tips:

    -- Rent administrativt, jobbar vi inom Statoil (är anläggningschef i Järna) med rutinlistor, dels i butiken men även på kontoret. Dessa anpassas helt efter ”måste” sakerna som bör ske under dagarna. Att använda sig av rutinlistor är en del av arbetssättet LEAN, vars egentliga syfte är att minimera så kallat waste (tidsspill) för att i slutändan kunna bli mer kostnadseffektiva.

    Jag tror att detta skulle kunna vara till stor nytta för dig Micke som tillsynes alltid tycks ha mycket på bordet. Att istället strukturerat och effektivt ha dagar avsedda för vissa ändamål gör att saker och ting inte samlas på hög. Visst, oväntade saker inträffar alltid såväl på en bensinmack som hos en Tuning-firma, men rutinlistan blir en trygghet. Någonting att falla tillbaka på.

    -- Marknadsföringen. Jag älskar att ni är ute på diverse banträffar och att ni verkligen uppmanar era kunder till att prova på bana. Jag tror dock att ni måste lägga ännu mer vikt vid de olika träffar som arrangeras i närområdet. Se exempelvis i Södertälje, Norrköping, Linköping. Att vara ute och synas och försöka samla ihop så många av gänget som möjligt, gör att ni utan tvekan stärker ert varumärke.

    -- Ambassadör för ert företag i Robin Antonsson. En person som har stort inflytande i Supra Sverige och ser man hans bil ja då blir man genast intresserad av vad ni har att erbjuda! Detta i sin tur leder till fler besök på hemsidan och i slutändan kanske även till fler kunder?

    Hur som helst. Ni har mycket folk i er så kallade familj, varför inte utse några av dem till verkliga ambassadörer. Ta exempelvis Pierre, han skulle kunna bli en jätte bra ambassadör i sitt område och för Nissan sektionen. Kanske kan ambassadören försöka få med sig flera till träffar i närområdet och dylikt. Alltför att synas mer och göra företaget än mer tillgängligt. Försök att hitta ambassadörer i flera områden och inom fler segment av bilmodeller.

    -- Mailen! Alldeles för långa väntetider, kanske kan man låta någon mer med förtroende ha tillgång till mailen för att snabbt kunna svara på enkla frågor som dyker in för att du Micke skall få mer tid över till de tyngre frågorna.

    -- Webbshopen. Absolut satsa på ert egna märke, men det som faktiskt får spinn i många webbshopper är de lite billigare produkterna. Vill man tjäna pengar (vilket borde vara av största intresse i slutändan, särskilt om man har för avsikt att vara ett aktiebolag) så bör man ha en webbshop som faktiskt lyfter fram väldigt fina Major produkter, men även kanske lite billigare saker, fast av vettigt märke t ex OBX.

    Några förslag, mer kommer med del 2.

  • Micke_J skriver:

    Kalasbra skrivet Cim! Precis den sortens konstruktiva förslag som det bara är tacka och ta emot. Du skulle varit med på mötet och sett att i kanske lite andra former, pratade om mycket det du går in på. Speciellt med att rutiner och dylikt måste bli bättre och där har det sedan vi fick ett ordentligt kontor hänt M Y C K E T samtidigt som man är ödmjuk för att än mer kan bli bättre.

    Marknadsföring i ”gräsrötterna” är superviktigt också, och det ihopkopplat med att varje kund till oss egentligen har potential att vara en ambassadör på träffar (stora som små) är just det som vi tar upp i Del 2 av protokollet. Vi hann ju inleda med att man kan synas än mer på träffar och att ovan som med ovan sak jag svarat på; göra om många saker på dom träffarna till rutiner man kan dela ut till andra inom familjen. Killar som Robin, Dan, Pierre, Johan & Mattias @ MajoR och många fler är självklart att de får mer ansvar i takt med att de visar framfötterna. Dörren är öppen för ALLA här! 🙂

    Mailen är svår att dela med sig av, men är just när vi får fart på våra filialer som det kommer vara möjligt. Samma sak med beställning av delar etc. Jag har hållt en policy om att svara så snart jag kan med en väntetid på vanligtvis 3-6 dagar. Det kanske är långt, men då får man iaf ett rakt och utförligt svar istället för de dryga och korta som t.o.m. jag själv möter i branschen varje dag?!

    Produkter i webshop är en svår balansgång. Vi kommer sälja allt som vi anser är nyttigt för våra kunder, men kanske för våran profilerings skull skippa de billigaste märkena även fast marginalen och efterfrågan i dom lockar. Vi jobbar hellre med att öka kunskapen hos folk om varför de bör köpa saker med lite mer etablerade märken på sig, även fast det sista vi är = snobbar. Allt för kundens bästa, och där tror vi stenhårt på att man inte ska köpa det allra billigaste även om den kan funka ibland!

    Ett supertack för ditt inlägg, hoppas på samma sak i del 2 från dig. Verkar som man får stanna förbi Järna oftare bara för att diskutera allmänt om just sånna saker. 🙂

  • Micke_J skriver:

    Adam: Flera ”öppet hus” datum ska vi helt klart försöka hinna med, och då passa på att ha smarta ideer i bruk så folk som är nyfikna kanske får sista vikten på vågskålen innan de köper en Japanere etc?

    Vi har ju redan våran boll i luften med Wangan Meet och öka intresset för det gemensamt. Ska bli kul 2K11! 😀

  • SIR_Pierre skriver:

    Mycket bra tips, råd och kritik Cim, Även om du har erfarenhet inom en helt annan bransch så är det samma tänkande som ska funka överallt.
    Dej vill jag höra mer från =)

  • Cim skriver:

    Ett stort plus som ni skall ha är just denna möjlighet som ni ger mig och alla andra. Att ni delar med er av era åsikter och er erfarenhet i en blogg är riktigt bra. Det är inte många i branschen som lyckas med detta. När ni t ex skriver om hur stark känsla det är i Superior familjen ja då blir man sjukt förbannad på sig själv när man vet att man valde bort er i samband med bilköp. Där har ni verkligen lyckats!

    I övrigt verkar det som att ni har varit inne och snuddat en hel del på de saker som jag berörde. Bra!

    Angående webbshoppen så håller jag med dig fullt ut. Givetvis ska ni inte ha en webbshopp med produkter jämförbara med Ridetech, Stylingbutiken etc. Självklart skall ni fungera lite mer som Raidopower, J-Spec och Realcar. Butiker som har riktigt bra lösningar i form av riktigt starka varumärken men även en del annat, mindre känt utan att för den sakens skull tumma för mycket på kvalité.

    Vädrar mer efter inlägg 2!

    Och ni, samtliga av erär välkomna in i Järna när ni har vägarna förbi! Jag bjuder på fika 😉

  • SIR_Pierre skriver:

    Jag talar nog för alla när jag säger att vara en del av familjen handlar mer om att vara en schysst person med samma intresse än ett bilköp 😉

    Vi ses nästa säsong 😉

  • christian skriver:

    Hej, Jag håller helt med Cim, om att försöka arbeta mer med LEAN speciellt då man vill att ens företag ska expandera och att man behöver ha koll på minsta sak och vad som ska hända och vad som kommer att hända i företaget som man jobbar med…Jag kan bara tala för mig och det företag som jag jobbar för, AstraZeneca vi har nog jobbat med Lean i flera år och lika mycket som man ser förändringar till det positiva både uppe på toppen av ett företag, ser du det som jobbar nere på botten lika mycket. Det genomsyrar hela företaget på bästa sätt…. Lean är en livsstil lika mycket som ni tycker om att jobba med det som ni brinner för eran livsstil med japanska bilar och dess kringverksamhet…
    Tack för mig fast jag bara har köpt en bil av er……:)

  • Micke_J skriver:

    Har jag fel om jag säger att LEAN är det arbetssätt som Toyota utvecklade? Hört mycket gott om det också annars, helt klart är det så att vi för längesedan blev stora nog att man inte bara kan klara sig på hjärta och vilja. Är därför mycket av en personlig utmaning nu speciellt denna kommande säsong att klara att kliva upp in i tungviktsrollen som entrepenör och företagare. Som Christian sa så gäller det att kombinera en proffesionel livsstil med uppmuntran att det man ”jobbar med” är ens största dröm = då är ingenting omöjligt! 🙂

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Ja Pierre jag menade också mer än ett bilköp,intresset är ju min morot lixom trots jag ÄN saknar bil 🙁

    Ja vill också vara delaktig men det har vi redan diskuterat 🙂
    Kommer bli asbra micke!

    2K11 väntar bakom krönet 😉

  • Micke_J skriver:

    Helt rätt Adam, och jag understryker också det Pierre sa. Man behöver inte ”köpa” sig in i familjen där Pierre är ett praktexempel. Man behöver bara bidra, och ibland så enkelt som med engagemang och hjärta istället för pengar. Hela 2K1X kommer bli en jävligt fett decennium för Superior… 😎

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Nje exakt 😀 engagerad är man ju också!
    Testjobbat som fotograf år er,hjälpte till lite med Major saken 😉
    Samt även detta med träffarna och detta som komma skall, jag är skitpepp micke bara så du vet!

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.