6 juli 2011, 17:59
Förra fredagens banträff på KINNEKULLE RING som arrangerades av SUPRA CLUB SWEDEN bjöd på skönt avslappnad stämning och gott om kvalitativ körning. Det var delar ur hela JDM-Sverige på plats samt några speciellt inbjudna gäster, och här kommer Martin BILBILDER.SE Perssons första galleri från det som skedda på banan:
(Lennart är en välkänd übertrevlig profil ute på de forum som finns för wankel-entusiaster, och med sitt racebygge i form av en toklättad Mazda RX-8 bjöds det på skönsång från de snurrande rotorerna som hette duga! Effekten för att hävda sig i toppen finns inte där just nu, men nosade trots det på tider under minuten…)
(Vet inte hur Martin nosade fram denna härliga vy av banan, men det blev ett par riktigt bra foton från den iaf! David @ SUPERIOR MEDIA var även på plats med sin Impreza Type-R som vi importerat åt honom, och mellan han jobbade hårt med att filma hann han ta några varv själv också!)
(En läcker Acura RSX (?) som bar Top Secrets ”trademark” färg med stolthet. Bruka ofta kalla dess JDM-kusin Honda Integra DC5 Type-R för den bästa framhjulsdrivna bil som byggts, galet mycket problemfri prestanda- Honda kan man lita på när det gäller NA och FWD.)
(Steffen kunde med sin nästan ”bone-stock” Subaru Legacy B4 RSK hänga på sina bröder i Superior-familjen som hade värre STi-doningar som ni kan se ovan och nedan. Det är väldigt imponerande och en klar indikation på att denna JDM-modell är en ”all-round performer” utan dess like. Tänk er den trackday-preppade vi har TILL SALU då istället?!)
(Busig liten Honda Civic som dessutom hade överladdning under huven. Detta är ”bang for the buck” en av de bästa modellerna om man gillar att svänga och vill bygga en relativt potent bil.)
(Trots Tein Super-wagon coil-overs så ser man lite tendenser på att Dan Toressons Subaru Forester STi -05 kränger lite i kurvorna, dags för lite hårdare inställningar kanske? Nja, bilen går riktigt bra för att vara helt original förutom dragkrok som till vardags drar husvagnar, bilar och allt möjligt. Brukis of the decade??)
Vi nöjer oss med detta axplock då Martin har många fler foton på väg, nästa del blir en svängom i depån och stilstudie av de häftigaste bilarna där. Efter det får vi ännu ett galleri från banan, och när vi är färdiga där så kommer det en hel den ”bonus-godis” då flera Superior Drivers Club medlemmar passade på att köra singel-shoots på sina bilar.
Vi uppskattar feedback genom att kommentera nedan, vilken var din favorit på plats denna träff? Vilken bild är bäst? Var inte blyga…! 🙂
Kommentarer
5 kommentarer till “SUPERIOR SELECTED: Kinnekulle Trackday 2011 **UPPDATERAD!**”
Va kul o se lite FWD bilar vara med och leka,
På en teknisk bana som Kinnekulle borde de dessutom stå sig hyfsat?
du dem hade ju riktigt fin väghållning:) var kul att se, som sagt honda bygger fin väghållning i fwd bilar;) jag skulle säga nästintill överlägset bäst på väghållningen för fwd 😉
Varför sa ingen att själva galleriet saknades?!? Idiot-Janne missade det och vi fick bara 7 av 20 bilder tills Martin själv påminde mig. DOH!
Men nu har ni mer godis att titta på, under tidiga morgonkvisten kommer depå-bilder från honom. 🙂
Riktigt grymma bilder! Finns de fler på mig i Mr2an tar jag gärna emot dom på mail.