Action Meet 2011 är över.

7 augusti 2011, 19:03

Då var det Söndag och man är hemma igen =)

Denna helgen blev en kort helg på så vis att jag bara var en natt i Mantorp.

Eller en dag.. Same same.

 

Och
precis som väntat så ösregnade det på vägen hem.. Eller det gjorde det
väl i hela Sverige igår, Så det är det ingen som missat.

 

Men som jag alltid säger.. oavsett hur fint väder det är hemma och på Mantorp så regnar det ALLTID på vägen.

Vädret här hemma är hur bra som helst och vädret på mantorp var ett alldeles lagom sommarväder.

 

Så.. Action Meet då.

 

Första gången för mej.. Som jag skrev tidigare så var det ett mycket fartfyllt och trevligt event.

Jag är nästan lite glad att jag inte var där med bilen.. För då hade jag
varit ÄNNU mer stressad och haft trippel prestationspress på mej.. Ja ni
vet hur jag är.. jag hade ju försökt vara på både RS banan, Driftingen,
Strippen och utställningen samtidigt hehe.

 

Jag och Micke var stressade så det räckte även bara som ”åskådare”

Men jag tycker att vi hann med det viktigaste..

Ett par RIKTIGT snabba tider på strippen,, Drifting finalen.. Prisutdelningen..

 

Jag hade gärna lagt ner mer tid på utställningen än jag gjorde… Tyvärr
måste jag ju säga att i ett sånt här sammanhang med en massa massa
action och snabba bilar… Så faller ”Show bilarna” väldigt mycket i
skuggan..

 

Ska man prioritera sin tid så gör Jag och Micke det hellre på bilarna in action än bilarna som står still…

Fast jag såg några väldigt trevliga byggen som jag gärna hade lagt ner mer tid på.

Så.. bra eller dåligt att packa ner så mycket action på en dag?

Det är upp till var och en.

 

Jag snackade med en annan sak med Micke innan idag med.. Om hur ”strippen
folket” tycker att drifting är löjligt och vice versa.. Nu säger jag ju
givetvis inte att ALLA tänker så.. Men i inrutade Sverige så blir det
lätt så.

 

Därför var det bra tycker jag att publiken hade mer eller mindre en överblick över allt där samtidigt. Nästan iallafall.

Och… När vi kommer in på det med att publiken var samlad i mitten.. Så måste jag tyvärr nämna en sak.

 

För att komma från depån till strippen delen så fick man gå genom banan.. På blött gräs och stenar..

Vilket jag och mina nya mockaskor verkligen inte gillade..

Men när jag stod där och kollade på driftingen så hör jag två st i
rulstolar gnälla över den ojämna marken osv osv.. Att det var svårt att
ta sej fram..

Och där stod jag.. Och kände mej jääävligt dum över att jag ens brydde mej om mina skor..

 

Och
inte nog med det… Den ena killen var alltså kanske 8 år gammal.. Och
ramlar i sin rullstol.. Som han inte kan få upp! Och pappan som själv
sitter i rullstol kunde inte komma till att hjälpa honom upp..

 

Så givetvis tog jag och hjälpte grabben upp….. Och var både.. ställt..
skamsen.. Och jävligt rent ut sagt arg att folket bakom detta event inte
hade tänkt på att handikapp anpassa detta!

 

Men senare fick jag reda på att folket bakom Mantorp hade gjort allt sen för att
hjälpa dessa två med att komma runt på banan osv osv osv.. Så det var ju
bra.

 

Fick också höra att denna lillkille hade ett enorm bilintresse och kunde allt om bankörning =)

Då ska man känna sej jävligt tacksam för att man ens kan köra bil och ta sej fram på egna ben…

 

Lite senare så tänkte jag lite längre än så.. Att så lycko jag är att ens kunna vara på ett sånt här event med så grymma bilar!

 

Alltså..
Här var inte så mycket åskådare på plats om jag ska vara ärlig.. Och då
undrar jag… Vart är alla som påstår sej vara motorintresserade?

 

Tänk om folk utanför Sverige hade fått reda på att på ett och samma event
kan du se en mer eller mindre helt till utseendemässigt OEM Audi S2a
köra 9or på strippen! Med full inredning eftersom det är hans
vardagsbil!

 

Eller se drifting i världsklass! Twindrift! Supra med en kompressormatad Hemi motor!!!

 

Jag tror nästan att vi har blivit lite bortskämda… Eller tröga…

För vi inser inte riktigt hur jävla coolt detta är.. Vilken klass detta håller!

 

Och där kommer även styling bilarna in.. samma sak där.

Sen visst.. Vi har alla olika smaker… Vi blir alla lika förvånade över t.e.x domarnas beslut över vilka byggen som är bäst…

 

Hur samma deltagare från event till event kan hamna på så totalt helt olika placeringar!

Visst.. Smaken är som baken..

Men om man nu har fått i uppgift att utse årets bästa bygge….

Inte snyggaste utan bästa.. Om jag förstod rätt..

 

Äh jag gör såhär.. Jag ger ett exempel istället.

JAG trodde att Geiros och Kooz med sina två bilar skulle slåss om dom 3 topp plasterna.

Men då hamnade Kooz RX-8 inte ens bland topp 10..

 

Visst det kunde denna ödmjuka toppbyggare tåla.

Men.. OM man nu ska vara hård och paragrafryttare.. Så är hans Eclipse mer felfri än vad 8an är..

 

Och den kom inte ens med bland topp 20!

Så utav dessa.. Vad kan det ha varit.. max 50 bilar på plats… Vill dom
få oss att tro att det finns minst 20 bilar i Sverige som är bättre
byggda än hans Eclipse?

 

Snygg eller inte det är skitsamma om jag förstod det rätt när det kom till just detta priset som ”årets bästa bygge”

Sen att jag också tycker att Geiros Audi är årets snyggaste bygge/bil är ju ingen hemlighet.

 

Sen om jag ska spåra vidare på något helt annat som jag alltid gör..

Jag frågade runt lite om vad folk tyckte om dom stora priserna i Sverige.. Vilket som vägde tyngst..

Mer eller mindre så ligger Bilsport bakom Elmia, Action Meet och Vallåkra.

Där det delas ut en maaaassa priser.. Med där är väl 3st riktigt prestigfyllda som alla byggare vill åt.

 

Vilket är det ”tungaste” (LAF humor) Vad tycker ni själva?

Byggarna själva… Ja där fick jag nog inget direkt svar tror jag.. Det handlade
väl mest om att jag inte skulle se någon som helst gemensamt över
dessa 3 olika utställningar.

 

Aja.. Tillbaka till Action Meet.

Ett trevligt event som allt för många hoppade över.. Varför vet jag inte.

Jag och Micke hade fullt schema som vanligt att följa.. Stressigt stressigt på ett roligt sätt..

 

Men… Som ni kanske märkte i bloggen så dog det ut efter middagstid.

Ni förstår… Det fanns inget internet på plats… Utav en massa olika bortförklaringar..

Och vi kunde inte komma ut på vårt 3G nät..

Och.. pga detta.. Och pga att ingen brydde sej om detta problem.. Så tappade vi stinget lite..

 

Inspiration osv osv osv… jag kanske bara talar för mej själv nu…

But in these modern times… Utan internet…

Hur ska man då förmedla ut?

 

Aja..
Det är en jävla tur att vi hade med och David och Ronny som fortsatte
sitt jobb för fullt på egen hand även utan internet 😉

 

Vilket tur då att vi är tillbaka i bloggen igen idag då =)

 

* Grymma bilar

* Vi hann socialisera lite med våra vänner för en gångs skull

* Fint väder

* Inget tävlande för varken min eller Mickes del.

 

Thats about it som resume´ tycker jag…

Vi ses på Vallåkra!



Kommentarer

5 kommentarer till “Action Meet 2011 är över.”


  • 1JZ Tompa skriver:

    Jag upplevde också att det var tunnare med både deltagare och publik i år,och ändå var allt lagt på en dag istället för två!
    Man undrar vad det är som gör att Norrmännen lyckas överfylla Mantorp i 3 dagar när Action Meet endast får ett halvfullt evenemang när dem dessutom erbjuder en välorganiserad strippkörning!
    Nåja,jag hade trots bilstrul en riktigt trevlig dag!
    JDMmm….

  • Ronny 'JAM' Thomasson skriver:

    Mycket tunnare är 2010. Och det märktes även bland flertalet deltagare. Jag fick intrycket av att många är missnöjda med Albinsson & Sjöberg, eller ”Bilsport” som arrangör. Alltså rent generellt. Dels så strular tydligen ALLTID tiderna. Dels så kostar det rätt mycket (?) för deltagare att ta sig in. Dels så är det den här biten med informationsflödet som inte fungerar. Kanske för många parter inblandade, som ska ha en del av kakan? Who knows.

    Personligen har jag inget tycke, är för dåligt insatt. Informationen kunde varit bättre är väl det enda jag tycker.

    Själv tyckte jag att det var SJUKT mycket dötid detta året. Står man på driftingen så skjuts den upp och man missar strippen. Man går dit, så pausar de av nån anledning, samtidigt som driftingen startar igen. Tillbaka igen. Samma visa. Flera gånger. Till sist höll jag mig på ett ställe och insåg faktum att jag fick missa för mycket.

    Fick iallafall en trevlig pratstund med delar av Limmet DrifTeam, Tobias ”Bobbew” Walner, i väntans tider. Trevlig snubbe. =)

  • Micke_J skriver:

    Ronny: Ska nu vara mystisk och säga att en av de stora pussel-bitarna är just det där om ”kakan”, men att den inte går till rätt personer- utan istället bekostas av dom… ska bli roligt att se om driftingen i Sverige är något som kan dra fördel av alla andra planer vi på Superior har. Men just nu känner jag att det bästa man kan göra är att lyfta fram eldsjälarna i det hela, och en film är snart klar med en del drifting i! 😀

    Fredric: Mycket kul att du följer bloggen, det finns mycket gott en profil som dig kan göra- hoppas vi får se dig kommentera oftare. Vi jobbar utan några stora sponsorer och med hårt ansatt personlig glöd för detta, därför behövs alla entusiasters stöd så vi kan fortsätta jobba mot att hitta marknad för att göra bloggen ännu bättre —> för entusiasterna utan att de behöver betala. Så kort och gott, tack och på återseende (lovar ta extra heder i mina ”write-ups” om du blir en stammis här). 😉

  • Tony skriver:

    Håller med om att det kändes lite väl tunt i jämförelse med med tidigre event ..smile..
    Men hade en underbart rolig dag där och njöt av det mesta i alla fall…
    Träffade även ett par killar från superior…Trevliga mkt trevliga..
    Måste bara erkänna det känns långt även om det bara är till mantorp .. eller hur micke hahahaha… 190 cm ++.
    Jo jag är så nöjd med bilen och roligare skall vi ha
    Tope

  • Micke_J skriver:

    Haha, det var inte sååå farligt. Hade gott sällskap iaf även om det är sjukt svårt att vara social i en 95 Decibel RX-7 och öronproppar. Vi borde starta en intern klubb i Superior som visar att det GÅR vara 190+cm och köra Japs! 😎

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.