Mot GKN Driveline, jag SKA köra Soarern i helgen…

14 september 2009, 08:43

Ville bara göra en heads-up på att helgen är inbokad till att köra 402m på Kjula Dragway med 200MPH SOARERN. Ska faktiskt nu, nu – nu åka och ha ett möte med GKN Driveline och spika längderna. Sen ska det inte vara många dagar innan man är ute och snurrar med bilen igen! 😀

 

Har sagt det förr, men håll tummarna för att allt går bra. Riktigt sugen på att ta revansch efter avåkningen med Supran i Västervik…



Kommentarer

9 kommentarer till “Mot GKN Driveline, jag SKA köra Soarern i helgen…”


  • Supramannen skriver:

    Du borde träna på att ratta lite..:), här kan du läsa vad dom säger i USA om din avkörning..http://www.supraforums.com/forum/showthread.php?t=558843

    Exakt samma som jag sa…:)

    Kram på dig

  • Micke_J skriver:

    Ja dom var riktigt stora och stygga, amerikaner är så kulturella och omtänksamma människor hehe. Rätt förutsägbart. Skrev ett inlägg där. 🙂

    Jag tränar på att ratta varje repa jag kör, kan ta att rutinerade rävar som du ger mig hård kritik. Men ingen är proffs direkt och även om man åkt hundra repor kan man göra misstag. Tack för dina kommentarer iaf.

  • Karl strand skriver:

    Som jag skrivit tidigare i kommentarerna krävs det att ALLT lirar för att sätta en bra tid på strippen, kanske därför jag var en aning frustrerad över dina sms när jag jagade snabba tider förra året 😛 Ang amerikaner så kommer dom nog alltid att va ”Världsmästare” & översittare på det mesta men även dom kan va sämmre, kolla SycloneRobbans films t ex där han trailar över pickisen & visar vem som bestämmer=) Hoppas bilen rullar till helgen för det ska gå att åka riktigt fort med den! Måste ju slå min tid.. 😉

  • Micke_J skriver:

    Ska verkligen försöka Kalle, och ja man lär sig att råd man gett förr i tiden var knappt värda vatten när man själv sitter där i samma sits. 😉

  • Karl strand skriver:

    Nej kommer faktiskt ihåg engång jag blev tokig på dig, en repa som gick totalt åt skogen (nästan som med supran ;)) Rullade in på 12,3 el nåt sånt när 10:an skulle sitta… Plinga till i fickan, Micke J -12,3 Börja gå sämmre nu.. Som om man inte visste det, där man satt förtappad bakom ratten :D:D Men sånt är ju bara skoj i efterhand så…!

  • Micke_J skriver:

    Hehe, känslig du är Kalle. Trodde man skrivit något i stil med ”du är helt KASS SKÄRP DIG”… 😉

  • niklas skriver:

    kalle.. menar du att du har varit nykter på en bilträff?? besviken ja blir på dig:P

  • Karl strand skriver:

    Niklas.. Hur många bilträffar har du sett mig på..? Dricker inte så mycket som det verkar tros, visste du vilken energi jag lagt på träningen sista halvåret så skulle du nog förstå att jag inte dricker så mycket iaf, men visst slarvas det med ibland…

  • Micke_J skriver:

    Kalle: Du dricker rätt ofta på träffarna och helgerna. I veckorna är det nog få som sköter om sin kropp lika bra som du. Är den kompromissen rättvist bedömd? 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.