I’ll have a double: Subaru Legacy x2…

4 december 2009, 17:58

Väl hemkommen och i full färd att göra sig i ordning för en grabbkväll för att fira resten av ligans avresa till Thailand (varför ska det firas, straffarbete i -4 grader med container ska de ha!)…

 

Var som alltid ”dagen efter” containerlossning högt tempo med bollandet av nya bilar. Raska oljebyten och sen de obligatoriska första provkörningarna, för att se att allting lirar. Samtliga bilar vi tar hem gås igenom till punkt och pricka för att se att de möter våra krav på skick och driftsäkerhet. Utefter det sätts ett serviceprogram för det mekaniska ihop, samt att man rekondar hela bilen. Idag blev det mycket Subaru, och dessa två var givetvis i fokus. Steffens blåa -02a och ”Brennas” röda -03 Blitzen:

 

 

Båda bilarna var icke speciellt överraskande i riktigt toppskick, ser redan nu fram emot nästa steg i provkörningar när de genomgått mer ingående servicejobb såsom tändstiftsbyte etc. Är grymt bra tryck i Legacy redan original, vet inte om jag nämnt det förut men det sekventiella systemet är uppbyggt med en liten turbo i botten och en större som kickar igång runt 5500 varv = gott om register och trevlig spets!

 

 

Finns inte mycket mer att tillägga här, kommer mera framöver om hur det går med dessa Premium Subarus. Två st till står i garaget och ska levereras inom kort till sina ägare. Man kanske skulle passa på och göra en liten photoshoot innan de hinner lämna, hmm… 🙂



Kommentarer

4 kommentarer till “I’ll have a double: Subaru Legacy x2…”


  • sjunne skriver:

    grattis till er skönheter!! 🙂 vi kommer bli kungar nästa år 😉

  • Brenna skriver:

    Glöm inte att slita loss ögonlocken! 🙂 Måste vara ett riktigt pucko som satt på så fula ögonlock på min fina bil 🙁

  • Steffen skriver:

    Japaner Japaner Japaner hihihi. De får sina stylingryck ibland. Ögonlocken passar verkligen inte på en röd bil.
    Angående turbosystemet har man ju läst en hel del om på diverse forum, vissa skriver som du Micke medans andra påstår att det är två lika stora turboaggregat där det ena jobbar på de låga varven för att sedan gå in i VOD (Valley of death) runt 4500-5500 där laddet släpper en aning följt av att båda aggregaten drar igång och matar max. Själv blir man inte riktigt klok på det där 🙂 En sak är iaf säker, tiden går sakta nu… kan det inte bli vår snart?

  • Gzon skriver:

    Rx-7orna har 2 lika stora aggregat som fungera så men på Legacyn så är det olika aggregat. Laddtrycket är dessutom ett antal hekto högre på övre steget vilket ger en rejäl turbokick på toppen.

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.