Ferrari 348 i JDM-stuk till salu på auktion i Japan; rätt eller fel?

6 december 2010, 17:32

Tillbaka efter ett litet avbrott i bloggandet, och kliver genast in med ett av mina udda fynd på auktionerna i Japan där vi KÖPER VÅRA BILAR. Denna gång en Ferrari 348 som jag måste säga har ett mer äkta JDM-stuk än många andra bilar som är Japanska redan från fabrik!

 

 

Skulle dessutom känneteckna detta som typiskt 90-tals JDM-stuk med den vulgära fronten och för eran starkt definerande Works Meister S2 fälgarna på! Frågan är bara hur man som bilälskare (trender eller inte) känner för att ta ett färdigt fullblod som en Ferrari och kostar på med denna extra plast och mer ”ungdomliga” flärd…?

 

 

Speciellt baken känner man blir ett par snäpp för mycket mot hur en skönhet från Modena egentligen ska se ut. Kanske skulle man gått ut ännu mer modigt och ersatt vingen med något extremare för att få en schysst helhet på bilen…?

 

Kort och gott, gillar ni att man ibland pillar på heliga kor- eller ska man bara ”leave it alone”? 😉

 

Mer blogg under natten där en kort resumé av mecket med Phantom Supran i lördag kommer…



Kommentarer

12 kommentarer till “Ferrari 348 i JDM-stuk till salu på auktion i Japan; rätt eller fel?”


  • MA skriver:

    Gött… Så det ska vara… Finns inga ”heliga kor” enligt mitt tycke… Man kan alltid göra en bil häftigare och bättre oavsett vilket märke och modell det gäller. Sen finns det lika många tycke och tänk om hur bilen ska se ut och om den är snygg. Men smaken är som baken… Jag gillade Modenan du lagt upp men en sjukt kolfiber vinge och lite andra detaljer hade inte gjort ont… 🙂

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Tyckte den var för mycket micke, en Ferrari ska man inte röra så länge man inte heter underground racing och finns i Usa 😀

    Gillade inte den alls faktiskt ;/

  • Patric Ladublå skriver:

    Denna e Sweet. jag skulle kunna köra den NP. Hur mycket för den???
    Eller vänta nu om jag måste fråga om priset har jag nog inte råd… DAMN…:)

    Mr Ladublå

  • Markus skriver:

    Helrätt tycker jag! Bort med stagen till diffusern så är den klockren!

  • Micke_J skriver:

    Intressant, kul med lite åsikter!

    MA: Modenan var tokläcker, denna är ett årtioende efter så känns kanske lite fel att jämföra? Vågar man säga att detta är en F&F Ferrari? 😀

    Patric: Startpriset var faktiskt bara runt 200k, men det blir väl galet mycket mer än så…

    Adam: Finns några firmor i Japan som jag minns gjorde sjukligt fina vita F40 och F40. Denna är som sagt mer F&F stylad och därför bad jag om en åsikt…

  • sjunne skriver:

    gillas!!hellre annorlunda än vanlig 😉 påminner lite om något koenig skulle ha gjort

  • Micke_J skriver:

    Sjunne: Konstigt, men det är exakt den firman man hade i bakhuvudet fast ej kunde koppla ett namn till när man såg den! Vet att de har många vulgära men balla byggen bakom sig, Blitzen-Sebastian kanske kan berätta mer…?

  • Sir_Pierre skriver:

    Den 355an gillade jag SKARPT! Allt går att förbättra…. förutom en Zonda R kanske.. En ferrari är långt ifrån fulländad

  • Junior skriver:

    Sjukt snygg, jag blev nästan förälskad i den.. Jag hade utan tvekat lagt bud på den om jag hade haft råd just nu!!

  • Steffen skriver:

    Man kan alltid förbättra en bils utseende oavsett prislapp och hur jäkla helig den än må vara och japanerna försöker ju ge sig på en hel del europeiska bilar med blandade resultat. Veilside som förmodligen alla känner till har ju försökt ge sig på ett antal märken från EU. Vissa har de gjort ett cleant jobb med medans andra märken fick den där äckligt gräsliga shogun-fronten, hur kan man liksom sätta en sån på en gammelporsche….. Japaner Japaner Japaner, men ibland får de till det ändå. Menmen, tittar man på de lite mer prestigefyllda tuner-firmorna i EU så är det väl samma blandade resultat, vissa ser sjukligt elaka eller cleana ut medans andra hamnar i ”hej kom och hjälp mig”-kategorin.

  • Micke_J skriver:

    Oh nej, nu fokuserar vi på Japansk gräslighet. Men det finns gott om den varan i Tyskland också, Hamann gör ungefär 50/50 och sen finns massa andra namnkunniga firmor som ändå har en förmåga att krossa sin ”högsta lägstanivå” om och om igen blandat med toppenbyggen…

  • Sebbe skriver:

    Mycket grym! Kul att se en Ferrari för en gångs skull med lite smakfull(nåväl, coolt iaf) moddning!

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.