Har du också drömt om första ”äkta” KGPC10 Nissan Skyline GT-R?

14 oktober 2010, 14:15

Jag vet att flera av er där ute har samma ”Heliga Graal” när det gäller Japanska sportbilar; en Nissan Skyline GT-R i karossmodell coupé (KGCP10).

 

Denna bil är första Skyline som officiellt fick den nu legendariska ”GT-R” emblemet på bakluckan. De kom först som sedan, men 1970 kom den i coupé utan onödiga saker för att spara vikt; och svepte sedermera allt i sin väg på bana (50 vinster på 2 år!).

 

 

Bilen ni ser ovan som verkar vara ett helrenoverat objekt finns ute på auktion nu; vågar ni gissar utropspriset?

 

Mer än 500 000:- SEK hemma och klart! 😀

 

 

Inte så konstigt när det finns få ex. som är så välbevarade och med rätt utförande från fabrik. Tror denna ändå är förhållandevis billig då den verkar mer än bara ”originalrenoverad” utan även ett uppdaterat utseende i inredningen.

 

Har hört om exemplar som blir långt dyrare än motsvarande R34 ”Nür-spec” som ju är den moderna motsvarigheten i mest åtråvärda modell. Kolla själva däremot på hur läckert det vore att ratta denna, grymt fin iordninggjord inside…

 

Man får fortsätta drömma, men för er som vill göra allvar i att ta hem en klenod som om tio år verkligen kommer öka raketartat i pris så är det bara KONTAKTA OSS.

 

Vi tar alla förfrågningar på största allvar, även om det säkerligen skulle behöva diskuteras en hel del detaljer kring en såpass dyr entusiastbil att ta på DIREKTKÖP FRÅN JAPAN. 🙂

 

Vill man komma undan billigare kan man t.ex. sikta på att ta hem en R30 Skyline RS istället som är en riktig ikon enligt mig för 80-talets kanske tråkiga, men enormt råa typ av formspråk. Under denna tid var de 180HK starka turbomotorn på 2 liter det starkaste man kunde köpa i Japan, och prestigen var enorm. Riktigt hårig bil!

 

Snacka om att efter ha spenderat de senaste 15 åren att skratta åt de kantiga Japanska bilarna,  så börjar det sakta men säkert kännas att man blivit såpass gammal nu att man uppskattar den tidens design nu istället…

 

 

Våran enormt kunnige inom Japanska klassiska sportbilar; SIR_PIERRE har skrivit mer om dessa modeller. Och våran hörna av OLD SCHOOL JDM växer för varje vecka.

Självklart börjar man se sig om lite extra över att plocka hem dessa kultbilar som ännu finns i gott skick och till rimliga priser (en Skyline likt den ovan går på ca 160 000:- hemma och klart, nedan resultat går självklart uppnå också!).

 

 

Sluta fega och köp dig en sjukt rå Sushi-bil. KONTAKTA OSS ifall du är sugen på klassiskt Japanskt!



Kommentarer

3 kommentarer till “Har du också drömt om första ”äkta” KGPC10 Nissan Skyline GT-R?”


  • Sir_Pierre skriver:

    Shit.. Snacka om att man har sin pension säkrad om man köper den KGCP10an…

  • Henke skriver:

    Fan vad rå R30 är… Sjukt fin…

  • Micke_J skriver:

    Där skulle du ha något att bita i Henke… Vi får prata mer om saken när vi ses. 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.