Synpunkter om ”Audi LED” positionsljus till Soarern?

22 april 2009, 08:20

Något jag tyckte var väldigt häftigt till en början var när Audi började köra LED-stripes i sina positionsljus. De var även i frontlinjen för baklysen med LED-insatser och det hela kändes väldigt modernt och exklusivt. Sedan dess har utvecklingen gått framåt och priserna på marknaden rasat, i takt som ”user friendly” alternativ dykt upp. Jag har alltid haft en tanke med 200MPH SOARERN att göra customlysen som en diskret men rätt fräsch look. Men ju mer jag ser dessa vet jag inte om de börjar tappa lite av sin guldkant?

 

 

Såg idag en splitt ny Porsche 997 Carrera i gul färg med dekaler på dörrarna och fullsmetad med dessa LED-detaljer. Och jag tyckte det såg en smula fel ut? Kanske är det en balansgång med att ha detta på bilar som inte är för vanliga, men heller inte för exklusiva? Måste ta mig en rejäl funderare ang. Soarern, uppskattar om folk som läser här ger sin synpunkt: är LED bra eller anus? 😐



Kommentarer

5 kommentarer till “Synpunkter om ”Audi LED” positionsljus till Soarern?”


  • Pierre skriver:

    Grejen ær att LED ljus kænns vældigt ”inne just nu” och man ær rædd att man kommer se det på allt ifrån Porschar till Golfar och att deet blir ænnu en fluga man ser øverallt som Lexus ljusen var før några år sen

    MEN.. LED ljus ær BRA rent tekniskt sett..bra ljus. drar mindre strøm. mindre størande fær øgonen osv osv. så fler och fler biltillverkare kommer anvønda sej utav det..LED ær framtiden ljus 😉

    och eftersom du vill ha ett modern/lyxigt utseende på din bil så hade jag absolut kørt med LED ljus

  • Micke_J skriver:

    Very well said, jag gillar det verlkligen men erkänner att jag precis som du beskriver är rädd för att hamna i ett fack där ”han har gjort det för att alla andra har det”. Utmaningen blir väl att få riktigt bra finish på det, precis som jag skrev ang. blåa positionsljus: Its how you execute it. 😎

  • Brenna skriver:

    Grejen med LED är att de kan se väldigt billigt ut. Man ser de överallt på allt från gamla Audi’s från 96 till sprillans porschar. Ska du få de att bli snyggt så handlar de om rätt placering och rätt sorts led. De ska va i rätt storlek och sitta på rätt ställe så de smälter ihop med bilen. Fixar du det så kommer de nog att se väldigt bra ut.

  • Bramstedt skriver:

    Instämmer fullt ut med föregående talare! Rätt placering på rätt bil är avgörande, lite som att sätta en stor GT-vinge på en volvo 740 (Anus) däremot på en breddad Evo (Bra). Din Soarer blir det säkert skitsnyggt på!

  • Micke_J skriver:

    Någon som har koll vart man köper strimmor eller vad det kallas av lika hög kvalité som Audis? Får lite B-känsla av de jag sett på flEa-Bay…

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.