GALLERI: Dragracing @ Kjula med en liten resumé!

20 juni 2010, 17:26

Från att ha gått till en enormt lovande dag där två tunga rekord kunde slås (Sveriges snabbaste Supra och RX-7) så blev det väl lite av ett… antiklimax?

 

Kanske lite väl hårt ordval, man kan inte göra så mycket åt att regnet kommer med sin bryska ton och bokstavligen spolar bort alla chanser. Innan det hade Armin hunnit köra 9.94 medan Henke på sin premiärtur fick till en 11.44 med sin RX-7.

 

20100620242Men det var något helt annat som verkligen satte sina spår denna dag, men måste först sägas spenderades ihop med massa trevligt folk som Cimmy och hans RX-7, Gzon, Jimmy från K-holm och en hel del andra roliga grabbar från Västerås bl.a. Stötte även på Fernis som brukar filma åt oss och nja, har nog redan tappat räkningen på alla man stötte på där.

 

Men som sagt, det var något annat förutom allt detta med nior och kul folk som satte främsta minnet. Kolla bilden nedan:

 

 

 

Nu kanske det inte syns, men denna bil har precis fått en annan bil i sidan medan de båda är luftburna med framvagnen; och sedan rullat omkull ett varv?!?!

 

Det var kort sagt det absolut värsta jag (någonsin kommer ha) sett på en stripp. I vänster lane stegrar en Chevelle upp på bakhjulen och detsamma för bilen i höger lane. Tyvärr går Wheeliebarsen, det som ska ta ”emot” bilen när den gör ett hjullyft av på bilen i vänster lane- som brakar rätt in i sidan på bilen bredvid och kaos uppstår!

 

Väldigt svårt att förklara, var riktigt spekakulört och självklart läskigt innan man fick veta att båda förarna klarade sig oskadda. Helt sic helt enkelt. Och efter det kom som på beställning en regnstorm som hette duga, och ifall det fanns några tvivel om man skulle hinna köra mer precis när olyckan skedde så visste man nu- dagen är slut (med en lagom nöjd Henke som kört en enda repa för sina sura 400:-…).

 

Var inne på det förut när jag skrev om Armin och Henkes tider dock, att det känns som arrangören borde ta vara mera på att få dit importbilar som kör. Det genererar publik utöver den redan stora skara ”stammisar” som finns, samt att man självklart för fler anmälda som kör. Hur bra tror ni att återfödseln blir för entusiaster som orkar lägga ner alla dom kronor som krävs varje körning är ifall man måste ha en US-bil för att få ordentligt med körtid?

 

 

Hackar inte ner på arrangören som jag har ett väldigt bra intryck av sedan förra året, men man måste nog lära sig hantera oss ”Imports” lite bättre och stå pall för tjuriga, inskränkta jänkare som fnyser åt det. Deras inskränkthet kommer bli deras död tillslut ändå…

 

 

Skriver en smula stressad då man bokat upp sig på middag inom kort med Lill-Wirre, men hoppas galleriet ger lite mer att gå på. 🙂



Kommentarer

6 kommentarer till “GALLERI: Dragracing @ Kjula med en liten resumé!”


  • Stoffe Crash skriver:

    Körde inte du Micke?

  • Micke_J skriver:

    Kardan är paj + fullt upp = Ingen Soarer…

  • Stoffe Crash skriver:

    Var det inte den man skymta på bilden? Eller gammal bild kanske 😛

  • Stoffe Crash skriver:

    Sorry! Såg att det var förra året 😀

  • Micke_J skriver:

    😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.