Toyota Aristo i Japan: ”Vill bara ha en bil och skrapa omkring med…”

29 juni 2011, 15:22

Bara ett kort inlägg och ovan quote från SIR_PIERRE när han förra veckan var i impulstankar om att köpa en Honda S2000 och göra Hellaflush på. Han är ett stort fan av den genrén och allt som har med stance och dylikt att göra (du kan ofta se vulgärt balla bilar av det slaget i hans EGNA BLOGG, check it out!)

 

Denna Toyota Aristo JZS161 fann jag en av nätterna nu senast när man jagade bilar, vad kallar de mest lärda detta stuk för. Kanske på gränsen för oni-camber men ändå galet vilt och välbyggt JDM-hellaflush:

 

Vet iaf. att det förutom en massa skrapande även skulle behöva bytas däck baktill minst en gång per säsong, och den skulle nog inte vara så bekväm att köra heller men… helvete vad fet den var!

 

 

Alltid en viss känsla av vemod när man under högsäsong inte kan köpa in några lagerbilar utan bara kör på uppdrag, många bilar man hade lagt ett skambud på ifall det fanns större kassa för det. KÖPA DIREKT I JAPAN är mer eller mindre som att ha tillgång till en guldgruva av unika bilar…

 

Idag är det fullt med ärenden på agendan, men ett till galleri från GATEBIL MANTORP 2011 av JAMedia.nu ska vi hinna med innan kvällen är över!



Kommentarer

9 kommentarer till “Toyota Aristo i Japan: ”Vill bara ha en bil och skrapa omkring med…””


  • A.Olsson skriver:

    helt klart tungt:P hahaha 😉 fränt som fan iaf, skulle dock inte vilja ha sånt stuk själv men det är riktigt rått 🙂

  • Ronny 'JAM' Thomasson skriver:

    Ja, det är snyggt, men ack vad trist att behöva byta däck.

    Jag är iofs. rejält okunnig, men jag har sett att flertalet i USA byggt om sina med hydralik vilket gör att transportläget blir ”normalt” och allt annat blir flush. Kanske en tanke att ta med i planeringen (även om det är ”fusk”). 😉

  • Ronny 'JAM' Thomasson skriver:

    F.ö. ang. planerna med en Swift som ”vissa” har… Är det för bruks eller kanske för att köra hellaflush på?

  • Micke_J skriver:

    Stackars Brenna… Inte liten sträcka att åka till jobbet heller, hoppas de är snälla mot dig i överklagan!

  • Sir_Pierre skriver:

    Så helrätt! Är det inte ett Fabulous kitt med?? Javafan. Betalar man så dyr vägskatt så ska ja fan så slita på den med =)

  • Sir_Pierre skriver:

    Byta däck 1 gång per säsong är väl inget? O snålar man så bara skiftar man höger -- vänster så e du med i matchen igen =) Kanske inget som ser bra ut om polisen stoppar dej dock.. men dom hade väl gnällt oavsett.

  • 1JZ Tompa skriver:

    Sjukt fet Aristo!
    Cambervinkeln bak gränsar dock till ”hellafail”
    i stället för hellaflush.

  • Micke_J skriver:

    Tompa: Agreed, för mig är HELLAflush sådär retande nära gränsen till för mycket- detta är långt över det… Men ball bil trots allt. 😉

  • Lars skriver:

    Mmmm hellaflush, så nära besläktat med tyskstuket, fast ändå inte. Inte heller min bag’o’tea, men man kan ju iaf titta och förundras över deras v.i.p. stuk 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.