Det drar ihop sig mot JDM Face-off på Kinnekulla 12 Juni!

4 juni 2009, 04:08

Nu är det snart bara en vecka kvar till SUPRAKLUBBENS banträff på Kinnekulla Ring där det även kommer hållas en ”JDM face-off”. Vet att intresset från andra bilklubbar varit upp och ner, och är redigt förvånad över att vissa starka forum såsom WANKELREGISTRET och SKYLINE.SE inte har starkare lag- eller ens intresse hos medlemmarna för att vilja köra? Varit otroligt många som gnällt över att Japmeet ställdes in, men köra på annat än mainstream-träffar verkar ändå inte intressant. Jahapp?

 

Update från vårat håll för JDM Face-off där de tre starkaste ur varje klubb kör för sitt flagg möter varandra. Vi har ett eget Team: Superior som kan bli väldigt intressant. Vi tar en titt på våra kandidater och redan färdiga bilar:

 

Superior Time Attack BNR34: Gzon har byggt färdigt sin bil med nya motorn och ska nu bara besikta innan det är dags att se vad den går för! Har hittills redan på 0.6 bar och väldigt snällt belastat visat otrolig potential, motorljudet är tydligen oförskämt piggt! Chassiet är inte helt klart för denna säsong utan det ska på en hel del SUNLINE RACING godis på från vår vän Taiyo Sato där. Så denna banträff är mest ”Shakedown” för nya motorn än det slutgiltiga pillet med chassieinställningar. Snabb lär den vara ändå… 😎

 

Johan Carlssons RE-Amamiya FC3S med 323 GT-R motor: Någon som kommer vara extra laddad för detta möte är våran trogne vän ”JC”. Han har suttit hemma med nyfödde sonen Theo och hela tiden kunnat prova ut vad man kan göra mappningsmässigt med den nya snabb-spoolande turbon. Kommer nog ha en väldigt trevlig effektkaraktär och leva på låg vikt ihop med stabilt chassie. Johan är ingen dålig pilot heller och känner nog att han har en del att bevisa för att belackare i Wankelträsket (bl.a. mister Jörgen Blennow aka Rotaryperformance som kallat han ”insnöad kolvbög”)! 😀

 

Mattias ”Old school” RE-Amemiya FD3S: En bil som vi gjorde litet boost-up på för inte så längesen lagom så ägaren kunde vänja in sig vid effekten. Bilen har väldigt dugligt chassie (Öhlins coil-overs) och kommer inte heller göra oss besvikna om lotten faller på den att köra. Något man inte heller blir besviken över är det rätt unika utseendet, riktigt hårigt ”old school JDM” som bredvid Carlssons FC3S inte skulle se dumt ut. Mattias är ett oprövat kort såvitt jag vet och det blir intressant att se vad han kan prestera under press och adrenalin bakom ratten…

 

Oscar Mejvings ”Trackday” ECR32 Skyline Turbo: Genom de hundratals importer vi gjort så har vi aldrig stött på en bil som haft lika mycket godis vid ankomst som denna bil. Tonvis av kvitton på prylar och en helt sinnessjukt sylvasst byggd motor. Oscar har satt pricken över i genom att turbokonvertera och sätta in en rejäl bur, tanken här är Time Attack och jag tror att han mycket väl kan bli ett namn att räkna med när hela bilens setup sitter där den ska! Är just nu ett löst kort då mappningsfrågan återstår, men vi hoppas verkligen på hans deltagande då det är en bil som representerar Superior-familjen väl. Ingen har slitit lika mycket som Oscar, så han förtjänar verkligen att få skina med bilen i dess rätta element. 🙂

 

Utöver detta har vi wildcards såsom Dennis aka Legenden, Dick ”Dille” Pettersson och en drös med andra tuffa bilar som vi har importerat eller sponsrar. Det ser med andra ord lovande ut för oss, men konkurransen är tuff och flera jag snackat med siktar på vinst. Så glöm inte markera fredagen den 12 Juni som en dag att följa bloggen extra noga, för som vanligt kommer jag köra liveuppdateringar. This should be fun… 😀



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.