En trött kvälls-resumé Wangan Meet III; bra/dåligt med träffen samt lite på G!

28 maj 2011, 22:44

Med en äkta skånsk delikatess i handen som jag inte kände till innan denna visit (risbulle), så samlar jag kraft tillsammans med Sir_Pierre för att skriva en kort resumé av dagen som passerat. Sveriges största Japan-träff denna säsong (?) Wangan Meet III är över och här står vi då efter en hektisk dag med massa roliga intryck jäkligt slut i kropp & själv…

 

Men givetvis måste vi kommentera lite redan ikväll, och även om vi håller på våran topplista ”Ten of the best” så har vi några åsikter och slutsatser att dela med oss av. Vi splittar på bördan och skriver ett par rader ”vardera”, och jag (Micke_J) för väl vara först ut då jag ändå står för ingressen.

 

 

Först och främst är det bara tacka och ta emot att vädret ändå höll sig så länge som det gjorde. Vi hade hela veckan sett prognoser av regn, och det skrämde nog en hel del utställare från att planera in resan. Men trots det fick vi gissningsvis en bra bit över 100 kvalitativa bilar som ställde ut. Nivån skulle jag vilja kalla var ett högt genomsnitt även om vi (skadade som vi är dock) hade lite tuffare att hitta mer än 15st bilar som skulle bedömmas och sättas betyg på enligt våra egna kvitterier som är:

 

-Utsida/Lack.

 

-Inredning/Stereo.

 

-Fälgar/Stance.

 

-Motor

 

-Helhet/Tema eller originalitet.

 

 

Enda jag ska gå in på nu i denna resumé, är att våra val skilde sig markant från de egna Wangan Crew hade valt. Faktiskt så var chockerande nog inte deras Top 3 ens med på våran Top 10. Men vi ska inte döma något rätt eller fel här, utan håller hårt i att vi kör vårat system och det knappast är utformat efter åratal av studier och resonerande. Mest på den känsla och personliga preferens vi känner, kombinerat med en insats från en gästjury vi hade på plats (tack Mr. MA).

 

Så därför kommer ni nog vara mycket överraskade vilka vi själva hade valt in på Top 10, och det ska bli en fröjd med hjälp av bilder från Martin Persson redovisa ten of the best @ Wangan Meet III!

 

Ett par sista ord av mig innan vi rundar av dock… Detta är en relativt ung träff, och de som arrangerar den och har yttersta ansvaret ska ha kredds för det arbete de gör. Men vissa saker måste det bli bättring på, då folks tålamod är kort. Sen gäller det att man har en tydlig vision om vad man ska prioritera inför och under träffen. Som vi hela tiden sagt så hade vi inte lagt den tid och resurser vi hittills gjort om vi inte trodde på Adam och Co. Men vi hoppas på att de utvärderar och sedan i minsta fall mot nyckelpartners visar att de själva är medvetna om bristerna som fanns på plats…

 

Till sist då från mig (skulle ju bara vara ett par korta ord först, men men 😉 ) så vill jag tacka den magnifika Superior-familjen som idag var över dussinet bilar och säkerligen det dubbla i antalet man starkt! Ni är verkligen allt för osssom jobbar stenhårt med själva verksamheten. Otroligt glada över varenda en av er som har anknytning till oss som kom förbi. Mer personliga tack kommer, men lämnar just nu över till Sir_Pierre istället! 😎

 

Sir_Pierres kommentarer:

 

Jag har inte hunnit läsa vad Micke har skrivit ovan, Utan jag satt i soffan med min glass då Micke taggade in mej att blogga lite om dagen.

 

Detta hade tänkt bli en kort kvälls-resume.. Men jag kan nog köra hela mitt nu.. För jag har nog inte så jävla mycket att säga.

 

Trevlig träff.

Mycket bra parkeringsplats att stå på, Mycket stor.

Mycket bilar, Vi hade representanter för alla JDM grenarna på plats.

Vädert var alldeles lagom, Inget regn iallafall, Regnet kom passande nog PRECIS efter prisutdelningen.

Så ännu en trevlig bilträff att spendera sin helgdag på. 

 

 

MEN!

 

Istället för att vara opartisk… Så har jag istället sett detta från två parters håll.

 

Som en bilträff fick ni ovan…

Men som utställning..

 

Som varit under planering under ett års tid.

 

Vafan vad det för dåliga platser vi i Superior Familjen fick??

Vad var det för 90-tals disco-musik som spelades?

Vad är poängen med att ha parkerings-crew/funktionärer när man har noll koll och låter folk stå varsom?

Vafaaaaan vad det för domarbeslut ang vem som skulle vinna pokaler????

Hur kunde cruisingen så var så bra förra året vara så totalt misslyckad i år där ingen visste vem vi skulle följa och när eller vart???

Varför har det varit så dålig promotion för träffen?? Förutom en tråd på garaget typ så är det bara vi i Superior som har annonserat ut denna träff/utställning så gott vi kunnat.

Det saknades bilar värda att uppmärksamma ordentligt.

Varför har inte arrangören på sin telefon då alla står på parkeringen redo för cruising men bara väntar på nått slags klartecken?

 

Detta kan göras mycket bättre… Specielt när det har varit under planering så länge och när förra årets träff var så mycket bättre.

 

 

Missförstå mej rätt… Som träff hade jag hur trevligt som helst… Hann snacka med en hel del intressanta personer.

Men som utställning…..  Gör om, Gör rätt.

 

 

Än en gång.. Sorry för alla jag inte hann snacka med, Tack för alla som tog sej tid att snacka med mej.

Som sagt jag hade en trevlig dag. Men eftersom detta är den ENDA endast JDM träff i hela Sverige så vill vi som JDM scenens stolta och mest drivande ambassadörer se något mycket bättre.

 

En sån här träff ska ju visa varför just JDM bilar är Superior över alla andra…..

 

 

Men hey….. Vi har en massa snygga (GRYMT SNYGGA) bilder och videos på gång, Samt några intervjuer.

Vi gör iallafall vårt jobb Superior oavsett vad 😉

 

Bilderna i detta inlägg är en liten aptitretare från de foton som Martin Persson körde hårt med att få fram under dagen. Finns en massa mer av detta:

 

 

 

SHIT!!!  Med en sån förrätt så kan ni förstå vilken brakmiddag ni har framför er att njuta utav!



Kommentarer

27 kommentarer till “En trött kvälls-resumé Wangan Meet III; bra/dåligt med träffen samt lite på G!”


  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Måste kommentera här med!
    Angående crusingen så var vi inte ens säkra på hur många som skulle köra just pga det regnade, det angående min telefon så dog den och ingen laddare på plats vilket jag glömde då vi stressade dit.
    Det var PowerFM,det var för vi ville ha lite skön stämning där 🙂 det verkade uppskattat av dem flesta jag snackade med!
    Vi hade en preliminär planering hur vi skulle ha det med placering, men det insåg vi ju sen att den va tvungen ändras..

    Mycket bilar och 2 st som satt i olika bilar som skulle hålla koll på alla 120 bilar jag fick det till.. telefon som dör,svårt med hastigheten o veta exakt hur snabbt man ska köra med..

    Angående PR så har bloggat om det som satan på garaget 🙂
    Typ så fort något nytt dykit upp har jag bloggat om det så PR’n e d ingen fel, snackat med alla japsar jag sett på dem racen som varit med..

    Men vi tar till oss av kritiken och hoppas det löser sig med battle day senare 🙂
    Då ska det inte bli några hinder och cruisingen lär kasta in handduken med så slipper man bekymmer med den..

    Jag på det hela är ändå nöjd 🙂 anser det kunde gått så mycket värre!

  • SIR_Pierre skriver:

    Skrev Minnelid det inlägget eller?

  • Jill skriver:

    Musiken var riktigt bra! Gnällkärring Pierre 😉

    Den här träffen har växt för snabbt. Den håller på att bli som någon pratade om ”det nya Japmeet”. Det gör att det behövs en stark och erfaren person som fattar beslut och styr upp vissa saker. Det är ingen raketforskning, utan helt naturligt. Nästa träff kan bara bli bättre. =)
    Men se till att nu får fler sponsorer som betalar för sig …. För priser som är värda något kommer att dra utställare och då kommer ni att kunna fortsätta att ta en slant för att ställa ut, och kunna växa på ett bra sätt…….. My 50 cent! 😉

  • Jill skriver:

    PS. När man ger svidande kritik brukar det kontras med ”gör det böttre själv då” … SÅ, när kommer Superior träff? 😉

    …DS…

  • Micke_J skriver:

    Kritiken är befogad, och med uppsåt att vi även på det planet hjälper träffen vi är huvudsponsorer för ska utvecklas. Borde vara glasklart, men givetvis kanske vi även ska stötta ännu mer än vi redan gör på praktiska moment också?
    Tror annars WM-crew ser en engagerad sponsor som inte är rädd för ömma tår före bättre resultat. Så det var nog ett kanske inte så seriöst, men ändock destruktivt förslag att vi skulle ta vårt stöd till en egen träff. Jag tror på Adam och Co, men då ska kritik och krav kunna gå ömsesidigt för slutresultatets bästa… Ses på WM4, the best one yet! 😀

  • Martin skriver:

    Pierre… med tanke på att du som superior representant inte var kompetent nog att följa de så tydligt utskrivna reglerna, ifrågasätter jag starkt din befogenhet att kritisera någon eller något över huvud taget!!

  • Drazen_gti skriver:

    Förstår kritiken mot vissa organisatoriska frågor, en av dom är crusingen. Men att gnälla om placeringen och vilka som vann priser? Jag hoppas att du bara är lite trött och grinig. Ni hade bra placering, sen är det upp till er att marknadsföra er. Och om ni ska ha dom bästa platserna och plocka alla priserna bara för att ni är sponsor och har er syn på JDM så kommer det bara vara ni på nästa träff, ingen idé att nån annan tar sig dit…
    Som jag sa till min bror(innan jag ens vann pris) var att det var en grymt trevlig träff/utställning, det var skön stämning och massa trevliga människor. Jag kommer även nästa gång fast det är över 50mil för mig.

  • SIR_Pierre skriver:

    Martin, Jag följer inga regler, Vad är det du gnäller om då? Vilka utskrivna regler har jag inte följt som gör att jag inte kan klaga på musiken tex?

    (BTW.. jag var faktiskt jävligt trött, gnällig och hungrig =( )

    Ne några priser till OSS var det inte tal om, VI var lart och tydligt inte med om några vinster, det är verkligen inte det jag gnäller över.

    Varför jag är så gnällig är just för att förra gången var så bra, Och därför förväntade jag mej att denna gången spm hade 10 gånger mer planeing bakom skulle givetvis vara bättre, Och som huvudsponsor så tycker vi att vi har MEST rätt i världen att klaga om det var saker vi tyckte kunde varit bättre

  • Micke_J skriver:

    Drazen: Jag skulle nog backa av på dom orden omgående, vi hade nämligen innan träffen bestämt att de bilar med tydlig Superior-koppling inte skulle bedömas alls, inte ens av oss själva. Just för att utesluta att vi hade något intresse utöver att vara där och vara stöttande.
    Hoppas du dessutom har mer vett än skriva så vinklade inlägg som bara stjälper diskussionen…

  • Micke_J skriver:

    En sak till om det Pierre sa om placering etc. Vi stod först vid våran husvagn (den vi hade med från Superior Syd Växjö) som vi hade med, mycket för att ge arrangörerna en bas att vara pÅ. Du kanske såg det när vi hade prisutdelningen i regnet? Men platsen bredvid där var inte bra, det klippte av från resten av träffen som borde varit helt fokuserad på stora parkeringen. Vi flyttade och har därför knappast gnällt över det, men hade det inte varit bättre i överlag att ha ALLT på den stora parkeringen? Summa summarun, vi påpekar allt detta för att vi SKA se till att tweaka träffen så den blir bättre. Hur kan man som entusiast inte uppskatta det?!

  • Drazen_gti skriver:

    Vadå vinklad? Tyckte träffen var bra, finns så klart förbättringsförslag. Men ni som huvudsponsor måste också ta på er att ni inte syntes ordentligt. Okej ni var inte med i utställningen men ni hade fortfarande bra platser, ni kanske kunde krävt platserna mot väggen eller nåt. Och om prisvinnarna inte finns med på er topp 10 lista så är det nåt stort problem. Antigen tar man fram regelboken för bedömning och följer den till punkt o pricka eller så går man på känsla. Sen kan man också engagera sig som sponsor och delta på bedömningen för att säkerställa att rätt bilar vinner. Tycker faktiskt det är ganska fult(oproffsigt) att nedvärdera prisvinnarna, min bil är det massor som det är gjort med och även dom andra pristagarna. Ska bli kul o se vilka ni tycker borde fått pris…

  • SIR_Pierre skriver:

    Alltså jag kan förstå det klassiska ”anti mobbnings crew” som alltid växer fram eller att attackera mej istället för att försvara det jag klagar på.. Det är klassiskt. Men varför jag anser mej ha rätt att klaga är just för att jag och Micke verkar ha lagt ner mer planering och sena nätter inför denna träff än arrangör gänget själva.. Just därför tog jag upp detta med Adam DIREKT personligen, Vi som huvudsponsorer vill givetvis att både Wangan och vårt egna varumärke ska framstå som nått superior.
    Jag gnäller inte som besökare, Vilket ni kanske kunde läsa 2-3 gånger i min del utav inlägget att som TRÄFF var det hur bra som helst. Och ang placeringen så klagar jag inte bara för vår del.. Att först sätta sin andra sponsor AT-däck nere vid stängslet så långt från alla andra som möjligt är fel fel.. Att sätta bilar som Colles på samma ställe där ingen går förbi mer än en gång är fel fel.
    Den kritik jag ger är just för att jag/vi/ni vill att träffen SKA bli så bra som vi önskar, Som vi planerat dessa väldigt många långa nätter..

  • Micke_J skriver:

    Än en gång, vart tar vi upp att vi borde vunnit priser eller synts mer? Där jag tycker du vinklar, varför vet inte. Vi vill träffens bästa eftersom vi är stolta över att vara hu ifall sotet för den. Kritik är vikitigt i den processen, speciellt när man som Jill efterlyste; handgripligen är beredd att hjälpa med problemområden hands on!

    Om vinnarna säger vi inget mer än att vi gärna tar våran bedömning som den mer udda. Men tror Adam kommer bekräfta här i bloggen att det i minsta fall kommer bli stora förändringar på deras bedömning till nästa år, någon regelbok behövs inte- men riktlinjer är ett måste.

    Sen ser jag inte det som att förlöjliga. Vi hade annan syn bara, och du vet att jag gillar din Supra väldigt mycket personligen- så blev väldigt glad att du vann! Men låt oss hålla oss bort från personliga synpunkter och se den störtregn bilden som för mig är = få bort småbuggar och göra WM till En av Sveriges bästa träffar! 🙂

  • Micke_J skriver:

    Snacka om att jag är färsk med Iphone haha! Massa fel och skit, orka. :-p

  • SIR_Pierre skriver:

    Ang prisbedömningen så förstår jag det på Adam att inte ens han själv hade nått o säga om det, Han röstade på den blåa R34 GTR.. Den kom inte med o sen sket han i resten typ. Vi ska ta på oss att synas mer? det var JUST det jag gjorde. Jag själv raddade upp våra bilen i mitten,. Och sa gång på gång till fuktionärerna att JAG orkar inte be andra folk flytta sej från VÅR rad hela tiden,Utan att dom ska ju guida vart folk ska stå. Jag tror säkert att din bil är värd ett pris, Precis som så många andra.. Men nu låter det på dej som om att du bara försvarar eftersom du vann en liten pokal?

  • Drazen_gti skriver:

    nej nej jag var lika nöjd även utan en pokal, inte det det handlar om. Tycker bara det är grymt konstigt att som huvudsponsor slänga ur sig kommentarer som ”Vafaaaaan vad det för domarbeslut ang vem som skulle vinna pokaler????” osv på en blogg. Ni sätter ju inte ribban högt med sånt beteende. Men skit samma liksom, nästa gång kommer det vara soligt som fan, 28 grader med lätt sydvästlig vind och crusen kommer funka kanon. It will be leg, wait for it, ENDERY!

  • SIR_Pierre skriver:

    hahaha, Ja men du borde vara vad vid detta laget om hur jag skriver och reagerar =)

  • Peter skriver:

    Tack för en bra träff. Kul att prata med folket o även se o prata med ett par nya ansikte.
    Det jag reagerade mest på var placeringen, bilar stog nästan hur som helst.
    De enda som stod på en snygg rad, var clubjdm. Dom hade tom en skylt som stod Clubjdm. Superior hamnade till slut i mitten, visst bra placering, men det stod ingenting om Superior. O massa andra bilar ställde sig sidan om o bakom osv.
    Nån mer info hade visat att superiorbilar stod där o tillhörde sponsorerna.
    Man kunde tex Haft ett tält uppställt med information osv o bilarna runt om. Bara en ide.
    Tältet o husvagnen o PowerFm hade kanske passat bättre på samma sida som bilarna stod på.
    Cruisingen, hmm finns inte mycket att säga om den mer än att det kunde varit bättre.

  • Micke_J skriver:

    Haha, Pierre är som han är. Smickrande att du tycker hans språk ”borde” vara mer korrekt eftersom han skriver för oss. Men jag tror inte någon dör av att ta hans ord med en nypa salt istället. 😉

    Helt med dig om hur nästa träff blir, ses där! 😀

  • Jill skriver:

    Det var mycket att läsa efter en lång natts sömn 🙂

    Nå… …. Micke och Pierre. Om ni planerat så mycket, varför tog ni inte och ryckte in? Gick ni till Crewet och sa ”stop och belägg” nu tar vi detta från början…. Eller är ni lika delaktiga kanske? Varför tog inte Superior på sig ansvaret med Cruisingen. Det är ju inte så svårt att säga ” ställ er på parkeringen, avgång 16:30, följ Pierres bil”….

    Eller vad var exakt er roll som ”huvudsponsor”?
    Att bara ert namn skulle synas och höras?
    Nu är jag kritisk, men jag tycker att Superior väl som Wangan Crew kan, och ska ta åt sig av kritiken som står här…

    Det enda som behövs är EN ”doer” någon som styr upp och ser till så att allt efterföljs, det är inte så komplicerat! 🙂

    Men när inget tar på sig den rollen så blir det inte bättre än så här…
    Jag skulle råda Wangan att ta in en stark erfaren person i gruppen som kan hjälpa dom att lyfta träffen till en ny nivå, den som dom nu befinner sig på.

    Sveriges största JDM träff! 🙂

  • Micke_J skriver:

    Jill: Du får väl se till nästa träff om de punkter vi lyft fram, som vi inte hade på vårat bord att fixa med denna träff och antog skulle funka- blir bättre nästa träff. I övrigt så har jag väl redan sagt mer än en gång att vi handgripligen går in och ordnar med detta, men allt börjar med att man lyfter fram kritik/frågeställningar- SEDAN gör en handlingplan som iscensätts. Så förstår inte vart du vill komma mer än att du uppenbarligen inte verkar tycka vi tillförde överhuvudtaget…

  • SIR_Pierre skriver:

    Jill.. Det var just det vi gjiorde.. JAG tog tag i det så att vi fick bättre platser, JAG sa till funktionerna så att dom andra ställde sej bättre. Micke ringde och jagade runt så gott han kunde ang cruisingen och till sist så tog vi tag i det själva och vi Superiorbilar körde iväg och dom andra följde efter OSS, vart wangan crew höll hus eller vilken bil dom satt i har jag INGEn aning om.. Så ja VI tog tag i det hela och räddare jävligt mycket. Så då var jag väl den Doern som du missade helt. Detta medans jag gjorde allt annat som vi var där för att göra.. MEN.. eftersom jag inte är densom klappar mej själv på axeln så har jag inte nämnt ett skit utav det som jag RÄDDADE just för att det egentligen inte var min roll och för att inte ännu mer få det att framstå som om wangan crew gjorde ett dåligt jobb, Vilket jag egentligen inte har sagt utan jag har ifrågasatt! stor stor skillnad. Men jag tar åt mej kritik för det jobbet jag gjorde som EXTRA utöver det jag var där för att göra. nästa gång ska jag vara mer handgriplig och göra mer väsen utav mej.

  • Jill skriver:

    Skit bra Pierre! Skit bra!!
    Då kanske jag får uppdatera att det inte räckte med en ”doer”, att det kanske måste till ett par! 🙂
    Har ni haft något utvärderingsmöte med Crewet. Annars vore ett konstruktivt sådant något att avsätta en dag för. Samt att planera för Wangan 4 redan nu. Att börja jaga sponsorer. Planera vem som gör vad och vart ni ska vara och hur allt ska marknadsföras.

    För uppenbarligen vet ni nu vad som gick fel, och det måste ni (crew+huvudsponsor) ta med er och rätta till inför nästa träff! 🙂

    Nu är kritiken uppe på bordet… sammanställ den konstruktivt, bryt ner den i punkter hur ”felen” inte skall upprepas och GÅ FRAMÅT!

  • Jill skriver:

    Micke:
    Jag tror att det var det att man inte märkte av er.
    Inga flaggor, ingen info om Superior bilar, visste inte ens att det var er husvagn, utan trodde det var Wangans…
    Så jag tror att ni behöver synas bättre, som huvudsponsor och träda fram mer.
    (jag tror väldigt mycket ser jag 😉 )

    Tex. Var någon från Superior med som domare, vilka var domare? Hur dömdes allt?
    Jag vet att planen är att lyfta upp bilarna på träffen här i bloggen.
    Men på plats, är jag övertygad om att det behövdes ”mer”… =)

    Se nu till att styra upp Wangan 4 riktigt ordentligt! För träffen har en bra stomme och nu är det bara att ”brodera ut allt” och sätta namn på alla ansvarsområden och större krav på folket som arrangerar och är inblandade. =)

  • SIR_Pierre skriver:

    Ja vi har jagat Adam sen igår kväll hehe.. stackarn, Någon pausdag får han ta.. sen e vi på han igen =)

    Njae.. Vi ville inte synas på så vis.. vi ville inte få priser.. Vi var ju där för att stötta själva träffen, Göra vårt jobb med filmandet så att träffen lever vidare sen i bloggarna än bara en dag på plats.

    för som sagt, Det var ju inte VÅR träff..

    Ne vi hade ju vår egen bedömning, Där vi ville synka med Wangan crew och tvärtemot ta hjälp av dom än att dom skulle hjälpa oss med just bedömningarna.. Men samma sak där,, Vi fick inga svar om det under hela dagen.. Så vi körde helt vårt egna race öven om det var tanken hela tiden att ha två olika awards typ.

    ja som sagt.. träffen är bra och trevlig.. platsen var perfekt.. vädert var lagom.. Så ”träff” delen var perfekt.. Men som en utställning.. som vi nu har en massa erfarenhet utav var det ingen hit.. Men det känns som om jag klagar på placeringar och bedömningar på varje utställing =)

  • Steffen skriver:

    Jahopp…. Första gången jag faktiskt var ledig och hade möjlighet att åka ner till Wangan Meet. Man vart en aningen mör efter att ha varit vaken sen kl 10.00 dagen innan men som tur va så hade man en chaufför med sig 🙂 Tycker att det vart en förbannat fin träff. En hel del bilar dök upp trots det veliga vädret och under dagen så vart det ju faktiskt inte helt fy skam. Hade hoppats på lite fler bilar av högre rang men de som kom vart inte dåliga heller. Min egna personliga favorit vart den röda Datzun 240Z som vart så jävla rå och läcker. Lät gudomligt också 🙂
    Hade iaf kul, alltid kul å träffa lite nytt folk och sedan fick man ju även bilen fottad utav Martin Persson som utan tvekan är ett riktigt proffs, även om man inte sett slutresultatet så blev man lite lagom blown away med miljöerna han valde, stort tack till honom och hans smått underhållande hjälpredor 😉 Vart rätt bra att AT-Däck var på plats så man hittade något man kan rulla på i sommar för en vettig peng. Så… som en träff så vart den supertrevlig som sagt men om man skall se den som en utställning så finns det många saker som behöver förbättras, bättre organisation, tydligare uppdelningar för diverse klubbar, bättre placering på musikunderhållningen alternativt husvagnen då det blev lite svårt å höra vad folk sa i förtältet…. Tja det var väl allt sånt som Pierre å Jill nämt. Sen till sist så vart cruisen

  • Steffen skriver:

    satan….. dumt å trycka på fel knapp 😉
    Sen till sist så vart cruisingen en smula misslyckad då ingen visste vart/hur/när och vem man skulle köra efter dessutom pga alla jävla rödljus så blev det riktig pannkaka. Körde själv runt å jagade några bilar som förvirrade bort sig duktigt men man hittade karavanen igen och man lyckades följa efter ett tag men sen ställde rödljusen till det igen så tålamodet började tryta plus att man vart så jäkla trött så det blev till att tanka upp bilen och bege sig hemmåt istället.
    Så…. Wangan Meet…. supertrevlig träff med stor potential om man förbättrar allt ovanstående samt att vädret inte ställer till det. Kommer säkerligen ner flera gånger i framtiden 🙂

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.