FEATURE: Steffens Nilsens Subaru Legacy B4 RSK – by Bilbilder.se

10 juni 2011, 14:17

Första feature av fyra då vi under WANGAN MEET 3 fick tillfälle att plåta fyra Superior Drivers Club killars bilar lite extra av proffset Martin BILBILDER.SE Persson.

 

När det gäller storyn bakom denna bil så skrev ägaren Steffen Nilsen en väldigt smickrande liten text om hur hans DIREKTKÖP FRÅN JAPAN via oss gick till (LÄS HELA HISTORIEN HÄR!).

 

 

Bilen är väldigt original förutom sina för årsmodellen speciella kjolar och så en riktigt rå vinge, samt att Steffen nu parat ihop den med ett par väldigt stilrena fälgar. Behöver inte vara mer än så på en riktig premium-modell av Subarus olika JDM-bilar som aldrig såldes utanför fjärran östern…

 

 

Dessa bilder kommer Steffen erhålla i såpass högupplöst format att de busenkelt går att skriva ut på en stor poster eller t.o.m. canvas-tavla. Endast fantasin sätter gränser för vad man kan använda ett sådant mästerverk till när det är ”rent” utan några taggar och i sitt naturligt stora härliga format/upplösning!

 

 

Är faktiskt en trend som vi kommer jobba lite med under lågsäsong, men det viktiga budskapet här är ju att alla våra SUPERIOR SELECTED PHOTOGRAPHERS bilder går att beställa separat för det ända målet, och att vi dessutom kan ordna privata photo-shoots likt dessa om man bara gör en förfrågan! 🙂

 

Martin som fotat dessa hittar ni på BILBILDER.SE, men ni kan även KONTAKTA OSS så vi förmånlig kan ordna något liknande på eran drömbil- eller om det är en bild ni hittat i bloggen som ni skulle vilja ha högupplöst…

 

…allt går att ordna, och vi undersöker ännu större möjligheter för att kunna erbjuda fler ovärderliga lösningar så man kan föreviga media på. Stay tuned!



Kommentarer

6 kommentarer till “FEATURE: Steffens Nilsens Subaru Legacy B4 RSK – by Bilbilder.se”


  • Steffen skriver:

    Ja man kan inte säga annat än att bilderna var sjukt fina och det är ju inte helt omöjligt att de hamnar på väggen framöver 🙂 Fälgarna (Ace Dino) som satt på min gamla Legacy Turbo fick vara en nödlösning eftersom jag inte hade skaffat nya däck till orginalfälgarna då de gamla Federal-däcken inte tyckte om misshandlandet på Mantorp. Dessutom är ET’n på Dinon 35 vilket resulterar i att de sitter lite väl långt ut men det såg onekligen snyggt ut. Nu sitter dock orginalarna på igen med nya Bridgestone Potenza S03. Får se hur möe stryk de tål 😉

  • Åberg skriver:

    Visst är det 350Z originalfälgar? Jag är ingen fälgguru men jag tycker mig känna igen dom iaf 😛 Jag gillar verkligen Legacy, en sådan lär det bli om man skulle råka bli pappa en dag.. 🙂 Praktisk busbil!

  • Micke_J skriver:

    Jokke: Det är få saker som slår en Boxer i ”bang for the buck” inom motorljud. En Evo är dessvärre lite tvärtom med… Men alla har ju olika smak!

  • Micke_J skriver:

    Steffen: Satt riktigt bra IMHO!

    Åberg: Mycket praktisk och prisvärd PREMIUMbil med tillräckliga egenskaper för bus också. 😉

  • Steffen skriver:

    Haha, ja motorljudet är det inget fel på……. om man har 3″ system. Mitt som är orginal 2″ till bakaxeln där det sedan övergår till 2½” och till sist 3″, låter inte speciellt mycket. Pinsamt tyst om man får säga så men det skall man råda bot på i framtiden. Min gamla Legacy Turbo med 3″ levererar en fantastiskt burbelsång så att grannarna förmodligen hatar mig när jag kommer hem från jobbet på morgonen 😉

  • A.Olsson skriver:

    hehe då vet man iaf vem som ska få fixa shyssta bilder;)

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.