GALLERI x3: Superior Supran och Time Attack BNR34 @ Action Meet, by Ziken.se!

27 augusti 2009, 07:20

Äntligen kom bilderna från Lasse ”ziken” Sikhammar (ZIKEN.SE) på de två bilar vi hade utställda på Action Meet. Vi tog oss friheten att köra in på banan och försöka knäppa några lättsamma actionbilder, samt då ta en shoot på varje bil för sig. Helt OK miljö för dessa två, eller hur? 🙂

 

 

 

 

 

 

 

Kom ihåg att Supran är TILL SALU så det är bara KONTAKTA OSS med ett bud så får vi se? Redo att köras hem på studs och besiktad ett långt tag framåt… 😉


GALLERI: 200MPH Soarer @ Action Meet 2009 – Ziken.se

3 augusti 2009, 19:32

Nu har jag äntligen fått bilderna ZIKEN.SE tog under Action Meet. Såg denna gång enormt mycket fram emot dom då det var den enda egentliga behållning jag hade av träffen?! 😀

 

Som vanligt så är Ziken enkel att samarbeta med och helt klart ett av våra toppalternativ när det gäller foton. Dessa var mer för att dokumentera under pågående race än en ren Photoshoot. Det kommer en sådan också så fort Dreammaker är helt klara med lacken och vi plockat ihop bilen.

 

Så kom helst inte med kritik med hur inpassning på grejerna är samt att den är skitig etc. Hoppas ni gillar dom, jag tycker bilen ser helt otrolig ut och inte ett dugg mindre kaxig med de feta Hoosier slicksen på… 😎

 

 

 

PS. Ziken tog även en mindre shoot på både SUPERIOR SUPRAN och TIME ATTACK SKYLINEN som var utställda. En annan bil som fotades var Johan Linds Widebody R33 Skyline. Så det kommer mer bilder inom kort… 🙂


Att rasa en kardanaxelknut för dummies:

3 augusti 2009, 12:23

Redan första titten efter raset såg man vad som hade hänt, någonting i korset direkt efter lådan har sagt hej då! Vi tog hem bilen och igår rev jag ner för att se vad den egentliga skadan var, samt granska konstruktionen för att se hur man kan reparera/ersätta den.

 

Var inga problem att plocka ner den splinesade del som sitter på kardan mot korset. Vidare så är korset satt med en adapter mot lådan. Ni som inte redan vet om att det är en specialkardan där själva ”pinnen” är av kolfiber gjuten runt stången vet det nu, allting är med amerikanska skruvar så det är verkligen ett hopkok som man trodde skulle hålla bättre.

 

 

Nu har jafg iaf. ringt runt lite till de flertalet verkstäder som håller på med detta och landat vid att omgående åka till Roger på SVEA KARDAN för att ta en titt på det hela.

 

Har vi tur kan bultdelningen mot adaptern leda till att vi kan få på något mycket grövre kors, men bekymret blir att sedan få till den splinesade delen mot kardan…?

 

 

Håll tummarna, har vi tur och Roger ”knows his shit” så är Soarern rullandes till helgen och Dragrace på Kjula!


Lördagens stora hjälte: Nicklas Rasmusson!

3 augusti 2009, 11:21

Som ni alla vet rasade främre kardanknuten första repan ut på Mantorp i lördags. Kommer ett inlägg om hur det gått med det snart, men vill passa på att tacka Nicklas Rasmusson som tog på sig den extremt otacksamma uppgiften att åka till K-holm och hämta ett släp med sin bil.

 

 

Han körde även bilen på hemvägen då jag var helt utmattade och svävade mellan dröm och verklighet när jag försökte köra pinsamt nog. Sorry för att jag slet sönder dörrhandtaget på din Saab också, kan bara skylla på dålig kvalité eller något. 😛

 

 

Tack som fan iaf, ännu en av många Superior-killar som har hjärtat på rätt ställe! 🙂


Tack för en sjuhelvetes grym fest!

3 augusti 2009, 11:15

Tänkte börja dagen efter den mest hektiska veckan i mitt liv (på ett till stor del positivt sätt) med att tacka alla deltagare från den Superior-garagefest vi hade i lördags.

 

Kom en hel del folk och vi grillade drack (en hel del) öl och festade hela natten lång. Folk var INTE så fräscha dagen efter iaf, och samlingen videoklipp i mobilen man skrattar gott åt är stor. 😀

 

 

Tack alla, vi kommer helt klart satsa på att göra något liknande igen! 🙂


Vi kom, vi såg- vi rasade kardanknuten!

1 augusti 2009, 12:15

Ja jävlar, som man säger i Katrineholm med gnällig dialekt det bara går. Måste nog varit den sämsta bloggrapportering vi haft hittills här på Superiorimports.se, anledningen är precis som föregående inlägg beskrev absolut cp-overkliga ”sista minuten” strul hos lackeraren. Ramon och co gjorde dock sitt allra bästa och fick ihop bilen tillslut till en skaplig helhet iaf, men det är oerhört mycket jobb kvar fortfarande tills gemene man ens kan bli nöjd…

 

 

Då man låg hopplöst efter i schemat var ankomsten till Mantorp ett enda stressmoment. Direkt fick vi strul med en chassiedetalj som inte gillat moset och behövde skruvas åt lite. Däcken skiftades, alla inregistreringar gjordes och så var det dags att… plocka ihop bilen! :s

 

 

Faktiskt så var bilen så purfärsk från senaste lacksessionen att dörrsidor inte ens kommit på. Ni som kom och granskade bilen, det är bara slöseri med tid att anmärka på alla fel som fortfarande finns. Kom gärna med kritik på själva lacken och helheten istället, resten är bara hårt arbete och det vet jag att grabbarna bakom Dreammaker är medvetna om så…?

Iaf så laddade man för första repan utan någon som helst erfarenhet av vare sig några 768HK  eller slicks på en klistrad bana. Har fått massor av tips av rutinerat folk så tänkte ”vafan jag gör mitt bästa och försöker lära mig så mycket som möjligt på varje repa”.

 

Väl dags för line-up så bjöd man på en hyfsat vass burnout enligt vittnen (film kommer online snart) så var det dags. ”Släpp upp kopplingen bestämt vid dragläge och kör hårt” sa Rickard Ivars precis innan och det stämde överens med den gameplan man hade tagit fram med alla andra. Får den bra på line och känner att jag möter uppsläpp med fullgas riktigt bra…!

 

Bilen sätter sig som en knockad tungviktare och…. BAM!!! så smäller något till under mig och jag nästan känner tiondelen innan att påfrestningen är oerhörd så släpper direkt. Pitcrew vinkar ”kill” direkt och det var bara bli bakrullad och kliva ut och ge ett ”victory” tecken åt alla och få alla trasiga delar från banan som minne.

 

 

Främre kardanknut som gått av och bilen obrukbar ett tag framåt. Blir att lossa kardan och jaga firmor i -08 på måndag. Nu ska jag försöka rädda denna liverapportering genom att berätta om diverse skoj som är här. Det är fååå repor per bil så blir inte så fruktansvärt många inlägg. Tack för ert tålamod ändå, och hoppas man blir förlåten denna gång för dålig rapportering p.g.a. extraordinära orsaker… 😉


The lunatics run this asylum… (Dreammaker kaos)

1 augusti 2009, 05:08

Precis varit hos Dreammaker som fortfarande jobbar på bilen. Försening i absolut sista stund på en ”sista chans” som de fått så många gånger förr. Nu får det bära eller brista, en frukost på Statoil med tjejen sen hämtas bilen oavsett om den är blänkande vacker, matt eller rosa/prickig.

 

Det här är racing och då spelar det ingen roll hur det ser ut. Har vi slitit med ca 350 mantimmar denna vecka för att få bilen klar att köra med så är resten skitsamma för stunden!

Kan bli ett spänt ögonblick när vi återkommer till verkstaden, men jag hoppas Dreammaker-gänget vet hur man utför Superior-mirakel och löser allt lagom tills att man hinner ner och besikta bilen på Mantorp. Jag gillar verkligen Ramon och han är en vass motivlackare samtidigt som hans gubbar alltid jobbar hårt för honom när det krävs…

 

”This is madness?! This is… Sparta!” (Jäklar vad intressant denna hobby är i tid och otid, sparka ner någon i ett bottenlöst hål någon?…)

 


Nu är vi så in i helvete redo för Action Meet. Mission complete!

1 augusti 2009, 01:46

Jag har inte sett värre omöjliga planer lyckas i samtliga Jönsson-ligan filmer. Inte ens det fantastiska A-team hade lyckats med de förutsättningar vi haft! Men nu sitter jag här i Södertälje och har kört hela vägen från Katrineholm med en 768HK Soarer. F * * K YEAH !!! 😀

 

 

Kan säga att det var en upplevelse utöver det vanliga att gasa ut den på fyran rejält första gången. Helt sanslös rakt helt enkelt och bakvagnen är aldrig riktigt rak…

 

Finns så mycket att berätta om idag, men ska bara säga det att ACTION MEET HERE WE COME! Kom dit och se oss, försök växla några ord med mig om ni vill. Satan i gatan vad detta ska bli kul. Nu hänger det på Dreammaker att göra det de kan under natten med finishen på lacken. I motor har vi på Superior lyckats till 110% iaf. We rock!

 

 

Måste bara rikta ett gigantiskt och rentutsagt overkligt tack till alla som ryckt in senaste veckan. Ni har verkligen bevisat för mig att det finns mer än bara det man ser i vardagen och i kontakt med bekanta. De som måste nämnas mest bland många fruktansvärt varma själar är:

 

Johan Carlsson och Mattias Lind på BTO, finurligare tekniska hantverkare finns inte. Redan sagt det ett par dussin gånger: finns inga stabilare klippor att vila på när det stormar.

 

Katrineholms-folket som gjorde visiter och försökte bidra med småmeck och uppmuntran. Ni vet att det är en jävla fest på lördag som ni är VIP-gäster på. 😉

 

Oscar och Mattias från Jönköping, kommer aldrig glömma att ni gick från att spontant dyka förbi på er semester till att bli stöttepelare i de hundratals mantimmar vi la senaste dagarna.

 

Dick Petersson aka Dille. Som habilt bidrar med bra meck och fantastiskt humör som smittar av sig i hela garaget.

 

…och sist men inte minst min kompanjon Martin ”Gzon” Gustavsson. Som hela tiden med järnhand styrt garaget och trots enorm potentiel negativ stress kört på. Offrade utan tvekan att köra med sin egna bil på Action Meet denna vända för min och Soarerns skull. Finns inte ord som beskriver hur glad jag är över att ha en sådan kompanjon…

 

Finns en uppsjö människor runtom till, men detta gäller framförallt veckan som varit och ”ögat i stormen”. Vi syns imorn, nedan två godingar kommer vara där också. Sentimental som jag är nu så måste jag nämna att Widebody BCNR33 Skylinen inte kunde fått en bättre ägare än Mr. Johan Lind från Sälen. Vilken snubbe, har redan betalt bilen och allt men hänger ändå på en hel dag med oss.

 

Bl.a. agerade han bollplank när maten till festen skulle inhandlas, insisterade såpass på att ”man måste ju ha god sås till maten” att han själv köpte en massa fina gourmetvarianter utan att låta sig hindras?! Är killen frisk? Det kvittar, hoppas han kör bra för bilen ska smiskas imorn… 😎

 


Har ni fest eller? Här är en preview på festlokalen till lördag!

31 juli 2009, 07:57

 

Vad tycker ni? 🙂


Och på den fjärde dagen… Startade den!

30 juli 2009, 23:59

05.30 gick man upp idag ”paj as ever” och hoppade in i Widebody BCNR33 Skylinen. Vi skulle få den färdig hos bilprovningen så Johan kunde komma ner från idyllen i Sälen och köra Action Meet med sin nya bil.

 

Vart problem med regeltolkningar man aldrig hört talas om så vi fick rodda om och via en meckinsats i WRC-klass kunde vi få bilen registrerad! 😀

 

 

Farbror blå var som ni ser duktigt intresserade av fordonet i sig också. Tre Inspektörer körde ett CSI-inspirerat förhör med mig om varför detta monster vistades på gatan. Lyckligtvis var detta schyssta poliser som lyssnade och insåg att man inte var någon gangster från Rosengård (som de flesta kommenterade händelsen) så det var bara åka vidare.

 

I Katrineholm hade Dick Petersson anslutit för att bidra. Fina grabbar som bor i Jönköping, Oscar och Mattias igår och idag då Dille. Sista dagen återkommer först nämnda duo för att bilda ett litet ”mini-Superior JKPG” team här uppe. Känns kanon att vi har gott om mankraft.

 

Även flera bilentusiaster i Katrineholm vi är bekanta med anslöt titt som tätt för att hjälpa till. Kan nämna Robert som var med ett bra tag på kvällen som ett perfekt exempel på hur vi alla kämpar tillsammans för att få ut bilen. Man kan summera det hela med att Soarern kommer få en:

 

MADE IN KATRINEHOLM stämpel på sig. 🙂

 

Däremot måste det återigen gå ut ett tack till Johan och Mattias på BTO som alltid rycker in och ger ovärderlig hjälp med customjobben (som det är en jäkla massa av).

 

Idag svetsade Mattias om alla rör som behövdes så Trust IC’n och Stillway avgasystemet sitter som det ska. Johan bidrog med att tillsammans med Gzon bygga ett soppasystem med största fokus på att få pumparna att lira i tanken, ingen barnlek sett till hur speciell tanken på en Soarer är- sitter bakom baksoffan!

 

Så efter allt hårt jobb fick vi äntligen tillfälle att provstarta som dagens absolut sista punkt långt in på senkvällen. Det var lite av en upplevelse och enorma förväntningar. Lite finishjobb och att jag blev medvetet indränkt i soppa då en klämma var tvungen att bytas så körde vi igång…

 

 

Funkar klockrent! Extremt dovt ljud men väldigt snäll i karaktären. Allting kändes enormt välbalanserat och nästan odramatiskt, faktiskt lite som våran Time Attack Skyline som inte heller låter som en galen best- utan mer som ett ruvande livsfarligt rovdjur! 😀

 

Nu är det fullt ös imorn så jag kan åka med bilen till Dreammaker på kvällen. De kommer jobba hela natten med att göra klart lackjobbet, de vet att deras ära står på spel och att det är tight om tid. Ska bli skoj att liveblogga från Action Meet mellan reporna, då kanske man hunnit smälta alla intryck etc mer än dessa kortfattade inlägg skvallrar om… 🙂

 

Bjuder på en sista bild om hur garaget ser ut just nu. Rätt fin samling fordon va?

 

 

PS. Idag kommer det hårdmeckas mer än någonsin, därför uppskattar vi att vi sparar artighetsvisiter tills lördag kväll då det är fest. Fullt ös i garaget så vi kan få ut bilen så blir även lite ”downtime” på telefonen.

Hoppas alla respekterar detta och låter oss jobba på nu så vi alla kan festa ihop på lördag! 😀


”Work hard and say its easy, do it just to please me!”

30 juli 2009, 00:16

Yiiikes vad vi misstog oss när vi tyckte att vi körde hårt igår. Idag slog verkligen det med råge! Men vi börjar bli vana vid det nu när säsongen är i sin brännpunkt…

 

Vi började omgående med att börja fylla motorrummet på 200MPH SOARERN som var tomt efter lackering. Visst är det tungt att börja när man ser högen av delar, men även lite kul när det börjar växa fram ett mönster i allt.

 

Ändå var förväntningarna givetvis riktade mot att stoppa i den potenta motorn, men det sinkades lite av att tråget behövde limmas om då ett litet läckage upptäcktes. Mattias på BTO ryckte in och gjorde det fruktansvärt tråkiga jobbet. Poor guy! 😛

 

Vidare kom årets tomtebesök riktigt tidigt i år… Eller var det tidiga julklappar som visade sig? I dont friggin know, men två oerhört trogna kunder i Oscar Mejving och Mattias med den svarta RE-Amemiya RX-7an dök upp oannonserat?! ”Vi är på semester, skulle till Kolmården- jävla massa folk bara ju…”

 

Kul när det tog ca 40min av garagehäng innan de drog på sig lånade meckkläder och började mecka bromsar på Soarern. Wow, snacka om att klyschan ”världens bästa kunder” stämde in här. Det hela fortlöpte i en rasande fart och plötsligt var bilen från ett naket skal utan drivlina betydligt mer komplett! 😀

 

 

Vi gjorde samtidigt klart en del kundbilar som ska levereras inom kort. Är oerhört tufft att t.ex. bemöta Svensk Bilprovnings ”Svensson semester” då de verkar lägga ner halva verksamheten under för oss brinnande högsäsong. Vi har haft flera kunder som tålmodigt fått stå ut med det, men jobbar hårt för att lösa det med vårt övrigt goda samarbete med SBP…

 

Imorn är det ännu mera Rock n Roll då både Johan Carlsson och Mattias från BTO går all in på att hjälpa till. Som jag redan nämnt flera gånger innan är det få som slår deras kreativa förmåga och vilja lösa problem- samtidigt som de har arbetsmoral i toppklass. Mycket customjobb finns på listan, märks att detta är ett bygge ”from scratch” även om Soarern delar otroligt mycket med Toyota Supra MKIV.

 

Hoppas ni följer bloggen ihärdigt, kommentarer mer än välkomna nu när man sitter uppe efter midnatt och skriver trots att man ska upp 05.30 och sedan köra ca 15 timmar i sträck…

 

 

But we love this sh*t så nu fortsätter vi köra hårt så ni får se en grym show på Action Meet. 😎

 

PS. Min kamera verkar ha flippat ur efter en dag i garaget. Oerhört kul att Nokias flaggskeppsmodell N97 fungerar så D Å L I G T !!! (Dessutom är nätet segt här, så får försöka ladda upp ett galleri imorn istället. Mycket roliga bilder att dela med mig av även om hälften av dom är tveksamma i kvalité…)

 

PS2. Inte lika snyggt redigerat som vanligt. Men får skylla på trötthet och ett batteri på datorn som dör snart. Kritik tas trots detta emot. 🙂


Vilken kaosdag, och detta är bara början…

28 juli 2009, 23:43

Huvaligen vad det öst på idag. Vi bestämde oss för att tjuvstarta förberedelserna inför helgen stora garagefest genom att röja en festvåning vi fått tillgång till. Efter att ha kört på stenhårt fram till lunch så känns den biten relativt klar tills lördag. Förväntas komma ett par dussin människor så lite stil ska det vara…

 

Vidare har vi jobbat på med Johans Widebody Skyline som görs i ordning för registrering. Håller verkligen tummarna där för att allt flyter på, isf. blir det ännu en fet Superior-bil på plats under Action Meet! 😀

 

Till sist det allra viktigaste. Har nu äntligen hämtat Soarern från lack. Men icke utan strul… Ramon aka Dreammaker hade typisk ”sista sekunden” otur när sista komplementeringen färg visade sig ha en felaktig ton i sig, därför måste vi iscensätta en riktig kamikaze-plan som innebär att vi plockar ihop bilen och får den körduglig. Efter det så vi kan åka med den till Södertälje och göra all finish på den!

 

Har idag i samband med upphämtningen av bilen fått lite närmare kontakt med supporten bakom Dreammaker, och de är alla peppade för att köra hela natten om så krävs för att bilen ska glänsa på Action Meet och få snacket att gå om dom.

 

Jag kan bara säga att jag litar blint på dom, och blir finished lika bra som helhetsintrycket av själva färgen och toningarna så är det en toppoängare. Men mycket jobb tills dess…

 

 

Vidare så är det ju Time Attack av att bygga ihop ett 768HK fordon imorn. Mattias från BTO kommer och vara med och mecka vilket är ovärderligt, sjukt habil meck och drivande som få- plus att han kan svetsa A L L T.

Oddsen är emot oss för att hinna med, men vi gör ingen nedmörkning då vi är rädda för att misslyckas:

 

”Ladies and gentlemen… Are you ready? Lets get ready to rumble!” 😉

 

(OBS. Bilden är på en dammig bil med ett färskt lager klarlack. Men ger en fingervisning iaf…)


Positiv försening hos Dreammaker…

27 juli 2009, 15:29

Var förbi idag för att hämta min bil men möttes av Ramon och hela hans liga av extrainkallade grabbar som slipade ihärdigt på alla bitar. Dreammaker-gänget har verkligen gått ”the extra mile” för att försäkra sig om att det verkligen ska bli toppfinish på allt.

 

Fick syna allting lite närmare, och kör grabbarna på i detta tempo med samma noggranhet så vågar jag mig faktiskt på att ställa mig bredvid en Aston Martin DBS och jämföra finishen. 😉

 

 

Vill i bloggen här rikta ett tack till A L L A i Dreammaker-verkstaden som just nu sliter arslet av sig för min bils skull. Samtliga ärvälkomna på lördag för att bli bjudna på öl! 😀

 

Ordentlig press från alla håll och kanter nu, imorn har vi bestämt oss för att röja verkstaden så vi kan hålla full gas hela veckan fram tills Action Meet. Att få ihop Soarern är the main event, men det är ett helt gäng kundbilar som också måste prioriteras. Helt klart säsongens brännpunkt just nu, men det är i sådana situationer som vinnare visar framfötterna. Följ bloggen under veckan för att stadigt uppriktigt se om vi klarar att leverera eller ej!

 

”You live by the sword, you die by the sword…” 🙂


Back in action! 5 dagar på oss att få Soarern på banan…

27 juli 2009, 07:12

Hey hey! Då var man tillbaka från Prag och en makalös partyresa med ”grabbarna” 100% bilfritt. Har nästan abstinens nu, och med tanke på hur slitig resan var borde man sovit ett dygn för att repa sig- men vaknade redan vid 07 för att kasta mig över datorn och ta igen allt man missat. 😀

 

Hunnit prata med Ramon aka DREAMMAKER på morgonkvisten och han hade fått en liten flipp och slipat, slipat samt slipat ännu mer för att sedan avsluta med ett sista lager klarlack. Ska besöka den idag och försöka ta ett gäng bilder och lägga ut i ett större galleri i bloggen i eftermiddag…

 

Blir att köra ut den senare ikväll och då börjar jobbet med att plocka ihop den och kasta in motorn. Vet inte om vi haft så få dagar att få så mycket gjort förut, men Gzon har familjen bortrest och då vet man att man nästintill kan dela hav i två sett till hur mycket som kan bli gjort. Dessutom kommer Dille upp från Jönköping för att supporta oss. Han bil är förresten på G och kommer förmodligen vara med och kvala med oss i JDM Face-off II den 15 Augusti.

 

Nej, ingen idé att babbla på utan mycket att göra nu. En annan mycket viktig sak vi vill hinna med är att få Johans (”with the fat ass”, som han själv kallar sig i bloggen) WIDEBODY SKYLINE färdig att åka med till Action Meet så våran line-up är riktigt tung. Håll tummarna för att bilprovningen gör sitt jobb så får vi se hur långt det räcker…

 


Superior Imports på Bilsport Action Meet 1 Augusti!

21 juli 2009, 05:07

Missa verkligen inte detta evenemang! Vi har till detta tillfälle som brukar vara årets absolut hetaste bilträff för gatbilar med fokus på strippkörning satsat extra hårt på att verkligen synas!

 

Vi kommer med två bilar på plats som vi hoppas köra fina tider med, nummer 1 är våran TIME ATTACK SKYLINE som Gzon ska ratta rakt fram istället för avancerade svängar. Här monteras en uppsättning gamla Japanska vinterdäck för att nyttja det fäste som finns. Den nya framdiffen ihop med Do-luck controllern hoppas vi också ska kunna hjälpa oss få fördelar för att komma iväg från startlinjen på bästa sätt.

 

Om tiden i verkstaden räcker till ska vi försöka maxa ut Tomeis turbokit och ha strax över 600HK i motorn. Förra årets bästa tid vart en hög 11a så det är alltså en hel sekund som ska kapas. Räcker de ca 100HK mer och bättre fäste verkligen för att åka en 10-sek repa? Ingen aning, men det borde finnas andra BNR34 Skyline som siktar på att bli ”Sveriges snabbaste” på stripp under denna träff, så vi gör detta som en kul grej då det inte krävs ett geni att lista ut vad bilen ”egentligen” är byggd för…

 

coming_soonBil nummer 2 är ett projekt som pågått intensivt hela sommaren och nu börjar materialisera sig: 200MPH SOARERN. Nyligen så blev motorn färdigbyggs och sattes upp i bänk hos DTE RACING  som bromsade ut 768HK. Själva bilen har DREAMMAKER lackat med målsättning om att verkligen bli en blickfångare. Missa inte att LÄSA MER i bloggen om hur projektet hela tiden rullat på och den sista intensiva sträckan för att få bilen klar för denna träff.

 

Målsättning blir att ta sig in i 10 sekunders träsket även om allting är väldigt färskt för både bilen och förare/ägaren Micke_J. Hursomhelst utlovar vi att denna bil kommer bjuda på show och verkligen vara något att hålla ögonen på…

 

Efteråt kommer vi även att hålla ett kundevent i verkstaden i Katrineholm där vi kommer grilla och ladda upp för en redig efterfest. Inbjudan har gått ut till folk och övernattningsplatserna går åt på löpande band (ni som blivit inbjudna för övernattning, HÖR AV ER omgående ang. detta).

 

Alltså, missa I N T E Action Meet då vi kommer se till att det blir en grym träff. Om det finns någon som är duktig med filmkamera och ska dit, KONTAKTA OSS så kan vi erbjuda ett litet samarbete! See you at Mantorp Park 1 Aug! 😀


Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.