Brennas uppgift #2, BLOGGA: Helt NY Skyline BNR34 GTR V-spec Nür!

10 mars 2011, 12:42

BNR34 GTR Vpsec NurSatt och spanade auktionerna imorse med ”chefen” eller ”ica-Stig” som jag kanske borde kalla honom, eftersom han jämförde mig med ”praktikant-Jerry”. 🙂

 

Hur som helst så hittade vi ett riktigt fynd! Eller vad sägs om en Nissan Skyline BNR34 GTR V-spec ”Nür”.

 

Vad var det för superspeciellt med denna ”Nür” undrar man när de är värt ett helt blogginlägg? Jo, vad sägs om Grade 5, dvs ”ny bil”, Grade A inredning- och bilen har endast rullat 30km (!).

 

BNR34 GTR vspec nur intStartpriset för denna skönhet var lika mycket som en vanlig BNR34 GTR kostade ny 1999. Priset för just denna orörda V-spec ”Nür” hade hamnat på ca. 1.15 milj sek hemma i Sverige reggad och klar.

 

Då hade även Micke(Stig) rekondat den personligen åt dig i valfri för dagen egen klädsel! 😉

 

Tror jag ska höra med Micke om man får någon sorts betalning under den här kursen, samt erbjuda min Subaru Legacy B4 RSK ”Blitzen” som inbyte, så kanske jag kan få hyra den en helg… eller en dag, iallfall en liten stund. Iaf få provsitta…? Snälla…?

 

BNR34 GTR har alltid vart en våt dröm för mig, så de vore ju inte fel att glida runt i en av de värsta modellerna av R34 som gjorts, med nybilsdoften kvar dessutom…

 

BNR34 GTR vspec nur front

 

Micke: Inte en dum ”bloggdebut” då uppgiften inte ställde så stora krav på ”Lill-Jerry”. Men tycker han gjorde skapligt ifrån sig, och bilen han valde att blogga om var knappast dum heller (förutom prislappen, man får rysningar…).

 

Ge gärna Brenna lite feedback och om detta är något av läsvärde för er. På lång sikt så har vi som sagt tänkt bredda DIREKTKÖP FRÅN JAPAN delen av firman, så vi kallar detta ”uppvärmning” inför större uppgifter. 🙂



Kommentarer

6 kommentarer till “Brennas uppgift #2, BLOGGA: Helt NY Skyline BNR34 GTR V-spec Nür!”


  • Micke_J skriver:

    PS. Brenna ska vara glad att han inte får BETALA för denna kurs… 😉

  • sjunne skriver:

    grymt fynd!!var har denna gömt sig??
    frågan är om man hade köpt den om man hade 1mil att göra av med??
    måste finnas rätt mycket annat att köpa i det läget….
    ta och kläm in lite historia bakom bilen så är jag nöjd….just vad som gör denna modell annorlunda:)
    alla är inte lika störda som mig när det gäller att veta onödigt nördiga fakta om vissa modeller….

  • Micke_J skriver:

    Sjunne: Du menar lite historik kring Nür-spec? Ja, det kanske är kritik Brenna kan ta åt sig av. Alltid intressant att få ett ännu tydligare sammanhang, men poängen i detta fall var: Vill du ha en BNR34 i NYSKICK på allvar -- så kostar det! 😀

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    NUR e ju dröm R34an som jag sagt i tidigare inlägg 🙂

  • Micke_J skriver:

    Det är nog många som delar den drömmen Adam… 😎

  • 1JZ Tompa skriver:

    Snyggt jobbat Brenna!
    Kan inte vara allt för lätt att lösa din uppgift med Ica-Stig hängande över axeln med linjalen i högsta hugg.
    Med tanke på prislappen tror jag att denna R34 ”tyvärr”kommer att hamna i händerna på en samlare som har en glugg att fylla,snarare än hos en sann entusiast.

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "SCANDINAVIAS FINEST" RX-7 Spirit-R
    GZON ”SCANDINAVIAS FINEST” RX-7 Spirit-R
    Jakten på perfektion är en subjektiv sak. Under alla år som vi på Superior Imports AB, och framförallt Tekniskt ansvarige på vårat företag Martin R [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.