VÅRBILD: Tvungen att ”låna”, Håkans Toyota AE86 + Nissan Skyline!

17 maj 2011, 10:31

Banne mig att det är så trögt med allting just nu, samtidigt som det i takt med att solen bara blir varmare och varmare blir rejält bråttom med saker för alla.

 

Kan bara säga klyschan ”jag gör mitt bästa” även om man hela tiden tar notis över saker som måste förbättras i framtiden. Mitt under brinnande säsong däremot är det svårt att utvärdera allt och agera omgående, men än en gång så gör vi allt vi kan för att det ska flyta på.

 

Något som däremot inte ska tummas med är våra BILAR TILL SALU där spekulanterna nu börjar trilla in. Vi har denna säsong satsat på en line-up bilar där samtliga är i lite högre prisklass, och det verkar ta folk ett tag att komma til faktum med att de inte hittar något billigare för dom pengarna?

 

Ser ut som det kan försvinna ett par bilar snart, ska bli rejält kul att se vilka nya tillskott till ”familjen” vi får. Kanske ett par bekanta ansikten rentutav…? 🙂

 

En bild som jag måste dela med mig av är något Håkan aka Skyracer la upp för några dagar sedan på hans två pärlor, en Toyota Sprinter Trueno AE86 vi tagit hem samt hans välkända Nissan Skyline R33:

 

img_0399

 

Smög in lite gratisreklam för det ställe han jobbar på där också, Mekonomen. Vi har haft lite bekymmer med hans gamla ”Corolla” när det gäller reggningen, men det håller lyckligtvis på att lösa sig, om än med mycket stress och energi som förbrukats. Vem sa att det var tacksamt att vara först i Sverige med en JDM-modell…? 😉

 

Utöver det rätt trögt och omständigt, men vi laddar för fullt inför WANGAN MEET III den 28 Maj som en rejäl helg att pusta ut…

 

Säger än en gång; tack på förhand för erat tålamod och ingen tages för givet. Ni kan själva räkna ut att denna period av året är bland de körigaste!



Kommentarer

8 kommentarer till “VÅRBILD: Tvungen att ”låna”, Håkans Toyota AE86 + Nissan Skyline!”


  • Sir_Pierre skriver:

    Jag kan inte säga det för många gånger.. FAN vad jag gillar AE86an!

  • A.Olsson skriver:

    vem gillar inte ae86;) hehe sååå coolt

  • Micke_J skriver:

    Man kan väl för att hålla det relevant för dig Adam lätt påstå att om 80-talet hade AE86 som sin busbil #1 så var 90-talet Silvians årtionde! (Håll tummarna inatt…)

  • A.Olsson skriver:

    DU, jag håller allt jag kan, tummar tår, obefintligt hår 😉 ae86 initial d style skulle man någon gång äga;) du föresten jag jobbar förmiddag så du skulle ju kunna skicka iväg ett sms direkt när du vet hur det gått eller så;) går upp redan kl 04:45

  • Gzon skriver:

    Nej nu svamlar du Micke. FD3s är 90 talets överlägset trevligaste japanbil. 🙂

  • Micke_J skriver:

    Gzon: Japp, Silvian är 90-talets BUSBIL #1 men det kom bara med när jag nämnde 80-talet. 90-talets bil är såklart Soarer? 😉

  • A.Olsson skriver:

    ojoj, finns ju dock så mycket att välja vad som skulle vara 90-talets bil;) dock tycker jag själv silvian, men finns så mycket annat roligt också;)

  • A.Olsson skriver:

    hoppas dock bilen hinner komma fram så man kanske hinner ta med den på någon träff i sommar 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.