Efter en fullsmetad helg: Soarern kör 11.25/213 på Kjula Dragway!

21 september 2009, 05:05

Efter en låååång helg där man inte nyttjade mycket tid till att sova så fick jag faktiskt med massa hjälp fram tills slutklämmen ordning på Soarerns kardanaxel. Allt provades ut ca 02.00 igår natt och färden mot Kjula Dragway begav sig någonstans efter 07. Mer info om setup och lösning Johan Carlsson tog fram för att det skulle gå kommer även det imorn.

 

Har varit så otroligt mycket hela helgen att man inte haft tid att skriva, tänkte göra en längre resumé av alla händelser ikväll när man sovit ut lite. Men kan avslöja att jag faktiskt lyckades hålla Soarern på banan och köra lite tider, här kommer det bästa av respektive kategori ur minnet. Mer detaljerad info imorn:

 

Bästa ET: 11.25 sek.

Bästa trapspeed (slutfart): 213km/h.

Bästa 60 fot: 1.85 sek.

 

 

Det lämnades mycket att önska i starterna då vi först kände att det boggade lite, men sista reporna när allt satt som det skulle bara spann bort oss. Inte lätt då varvräknaren inte fungerar och man kan laborerar ordentligt med startvarv som är A och O inom dragrace.

 

Finns massor att berätta om eventet och alla schyssta människor som var med i bilder då. Men det och övrig info om en fullmatad helg får ni läsa om imorn kväll alltså. 🙂



Kommentarer

9 kommentarer till “Efter en fullsmetad helg: Soarern kör 11.25/213 på Kjula Dragway!”


  • gzon skriver:

    Grattis Micke! Äntligen fungerar den! 10an får komma till våren med nya däck. 🙂

  • johann skriver:

    woohoo…grattis till en ”fungerande” bil….och en bra tider;) fan att man missade det…

  • Dille skriver:

    Grattis, diggar fälguppsättningen.

  • Micke_J skriver:

    100% RX-7 hehehe

  • Micke_J skriver:

    Ja, det har inte varit så lätt. Motorn har varit helt jävla suverän rakt igenom likaså resten av bilen bortsett från lite fix som prioriterats bort i förmån för körning. Däremot denna kardan ja… Suck!

    Men det finns en tia i bilen redan nu, så till nästa säsong ska vi bara bestämma oss för hur låg den ska vara. 😀

  • Micke_J skriver:

    Ja, det har inte varit så lätt. Motorn har varit helt jävla suverän rakt igenom likaså resten av bilen bortsett från lite fix som prioriterats bort i förmån för körning. Däremot denna kardan ja… Suck!

    Men det finns en tia i bilen redan nu, så till nästa säsong ska vi bara bestämma oss för hur låg den ska vara. 😀

  • Sälen_Johan skriver:

    Grattis! Alla Fotoceller i behåll?!? 😉

  • Dan T skriver:

    kan inte mer än att säga sååå jäkla gott för dig att det lirar fint nu all heder till dig å martin med allt detta tålamod ni har fått ha med allat den senaste tiden.

    Kan inte mer än att säga GRATTIS

  • Micke_J skriver:

    Tack alla, det värmer verkligen. Vi har kämpat hårt för den där sista tunga biten uppför backen…

    Johan: Jajamen, fick kast en repa men släppte klokt av. Resultat-tavlorna hade ju varit effektfullt att braka in i denna vända?

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.