En kund i Japans Subaru Impreza STi S203!

10 mars 2010, 08:56

Alla gillar innerst inne Subaru Impreza. Ja, jag menar det. Finns inte alls många bilar som har samma typ av entusiastfölje och eftermarknad i modern historia, här har Subaru gjort något riktigt bra- men så är de också enligt mig överlägset ledande i att vara måna om oss kunder som gillar eftermarknad och är bilentusiaster överhuvudtaget…

 

Här har vi ”Japan-svensken” Peter Frisk weekend-bil när han är hemma i Japan och jobbar. Det är en av de värre varianterna av Impreza som någonsin erbjudits, en ”Spec C” som dessutom utrustats ytterligare med a l l t från STi katalogen:

 

 

Väldigt skön bild med välkända Mt. Fuji i bakgrunden. Man avundas inte lite över att #1 Peter har en så fet ”lekbil” och #2 att han kan bruka den där det var tänkt från första början!

 

Hans andra bil, en Mitsubishi Evo 6.5 TM-edition har vi i vårat garage just nu och jobbar för fullt med att få registrerad. Riktigt spännande faktiskt att även få hjälpa internationella kunder! 🙂



Kommentarer

9 kommentarer till “En kund i Japans Subaru Impreza STi S203!”


  • Stoffe B4 skriver:

    Inte tråkig alls!
    Jag såg häromdan att det finns sådana versioner av Legacyn med. http://homepages.ihug.co.nz/~ccgrant/amiga.jpg

  • Micke_J skriver:

    Det sjuka med Legacy S203 är att den har 6-petad låda…! Var nära på att vinna en sån förut, snuskigt nice och sällsynt modell.

  • Brenna skriver:

    Legacyn heter S401. Var en sådan jag ville ha först, men de blev en blitzen. S401 finns endast i 400 ex så priset sticker ofta iväg. Stort vill ha behov på den bilen! finns även S400 och S402, Den sistnämnda har dock inte dubbelturbo.

  • Micke_J skriver:

    Bra svarat Brenna, det stämmer ju. Vi hade en lite halvt på G dock… 😉

    Vilken motor sitter i de nyare Legacy? Och mer specifikt STi modellerna?

  • Brenna skriver:

    I S402 så sitter de 2.5a, samma som wrx sti troligtvis, dock är den på 285hk.
    Hade man hellre tagit en S401 som har 2.0 med twinturbo och 293hk då?

  • Stoffe B4 skriver:

    Jag skulle vilja ha instrumentet från dom i min. 240km/h mätare!

  • Gzon skriver:

    Där sprack min familjebilsbudget. Hur kan man ha missat S402an? Helrätt spec och sjukt snygg! Vill ha faktorn är stoooor. 😛

  • Brenna skriver:

    Ja S402 är riktigt nice! Skulle inte säga nej till en sådan jag heller! Sälj MPS:en och fixa hem en ny familjebrukis! 🙂

  • Micke_J skriver:

    Brenna: Be careful what you wish for, ingen är mer medveten om vad han kör med än Gzon. Jag tror det blir en sån till hösten, ska börja leta nu faktiskt…

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.