Grattis Peter Björck; vinnare SCS 402m eliminering!

18 juli 2010, 19:27

Årets vinnare i SUPRA CLUB SWEDENS elimineringstävling är Peter Björck från Örebro med sin mytomspunna och ständigt levererandes svarta Toyota Supra! 😀

 

 

Finalen som egentligen började haussas upp långt innan detta event; vart lika fartfylld och dramatisk som väntat! Vi hade en kamera på varje bil och hoppas stenhårt på att materialet ”fastnade”.

 

Peter tog starten med en helt ohygglig reaktion (0.20 sec sa någon?) men Armin jagade på riktigt bra medan Björck hade uppenbara greppproblem hela repan, hans slicks hade nått sin sluttid några repor innan.

 

På slutet vart det väldigt tight och samtidigt som det kom vit rök från Armins bil så började Peter åka väldigt brett och löste ut bromskärmen!

 

Scoreboard visade att Armin vunnit, men tidtagningen sa annat och mästare var Peter Björck. Hoppas som sagt verkligen våra kameror på bilarna fick det materialet fångat!

 

Grattis Peter, men egentligen lika stort grattis till Armin som gör lika god reklam ute på forumen över Suprans mäktighet. Bättre ambassadörer för Dragrace som presterar finns inte!

 

Ser fram emot en Rond 3 mellan dom där det finns fäste; Action Meet någon…?! 😀



Kommentarer

5 kommentarer till “Grattis Peter Björck; vinnare SCS 402m eliminering!”


  • jokkan skriver:

    Armin släppte väl launchen eftersom starten drog ut på tiden, som jag fattat det. rätta mig gärna om jag har fel? 🙂

  • Micke_J skriver:

    Hörde inget gnäll på plats, Armin är inte den typen heller. Men kan ha varit något bök med det faktiskt, Björck högg som en kobra i starten. Armin kan trösta sig med att ha kört snabbast och med högst slutfart under helgen iaf…

  • Robin A skriver:

    Armin släppte inte launchen, snarare tvärt om, han stagade in först och gick på launchen precis innan Björck stagade in.

    Jag startade finalen och väntade 5 sec efter båda stagat in tills jag tryckte på knappen. Björck stack iväg medans Armin stog kvar några hundradelar och när han väl släppte hade han en varm motor och 3 bars ladd.

  • Armin skriver:

    Vart tvungen att släppa launchen då det höll på att döda motorn. Stod väldigt länge på den, sen gav jag på igen men då hade peter redan dragit, är man inte kall så förlorar man, thats it 😉 grattis peter.

  • Micke_J skriver:

    REMATCH -- REMATCH -- REMATCH ! 😀

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.