Mer lattjo lajban med Lill-Wirres Supra, icke helt strulfritt!

10 augusti 2009, 21:42

Igår körde vi precis efter vi sagt adjö på våran lilla glassrunda ras på multi-remmen. En vän i Supra-familjen som hållt på med modellen längre bak i tiden än vad vi kan minnas (okay, relativt sett ca samtidigt som Supramannen bara var en pojke) ringes upp och hade rem i rätt längd på lager. Med andra ord:

 

Stort tack från Superior-bloggen till Jordgubbs-Lasse med ”gula Supran” för snabb support åt Lill-W! 🙂

Plockade upp den tidigare idag och i eftermiddag kom Lill-Wirre direkt från Ståååckholm och försäljnings-jobbet för att installera den. Det finns en gammal myt om att man kan mecka Supra i skjorta, härmed styrkt än en gång:

 

 

Nej för fan, helt ärligt så bytte Wirre om innan vi började mecka. Tror folk på allvar fortfarande att Supra är något slags finmeck? 😀

 

Hade sjukt roligt sen, dock inte utan ännu ett mindre haveri precis när vi spelade in ett kul filmklipp att skicka runt till kundkretsen. Handsfacket slets loss av G-krafterna (?!) och på någon vänster fick det bilen att plötsligt dö. Kul jul var enda Wirre sa innan vi började felsöka. Visade sig efter 15 ångestfyllda minuter på mest traffikerade gatan i Södertälje att kablarna till styrboxen blivit lite lite lösa och därmed fått bilen att dö. Piece of cake, men stackars Wirre får nog investera i lite Losec snart av alla episoder av varningsblinkers och öppen huv vid vägkanten!

 

Fick faktiskt tillfälle att provköra Ufo-Supran också. Var ett helt okörbart drag i den, märks att det är m y c k e t effekt som kommer på en gång. Bakdäck gillar icke utan spinner vilt mest hela tiden. Lika mycket en kul grej som ett argument för laddtrycksstyrning som vi har på Soarern som hejdar laddet lite. Men Viktor vill mest bara skrämma livet ur folk så då kvittar det. 🙂

 

Ah, mest lite bla bla bla på kvällskvisten i bloggen. Hoppas Dr. Ernie hör av sig nu så man kan se över bilen innan Mantorp och Dragracingen på torsdag. Läser du detta Göran? Call me! 😉

 

För övrigt släpper vi lagupställningen på vårat preliminära ”Dream Team” som ska köra på Mantorp denna lördag när SUPRA CLUB SWEDEN kör JDM Face-off II. Vi antar gärna andra lags utmaningar mot oss, verkar bli fem riktigt vassa bilar som kvalar om tre platser då. Fullt ös! 😀

 

God natt…



Kommentarer

2 kommentarer till “Mer lattjo lajban med Lill-Wirres Supra, icke helt strulfritt!”


  • Viktor skriver:

    Ja fy fan.. Som tillägg så bjöd kvällen på 10 problemfria mil på landsvägarna mellan tälje och strängnäs! Mycket nöjje!! Körde om en tävlingcyklist TVÅ ggr!! (för jag stod i vägkanten en stund så han kom om mig) De va visst inte helt problemfritt trots allt 😉

  • Micke_J skriver:

    Fyfan, ja dom vägarna är guld värda om man har blockerat samvete för hastighet och bensinförbrukning. 😀

    Fan att man aldrig lever upp till det personliga löftet att montera en kamera i bilen. Måste jag ta och göra nu…

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "STREET MONSTER" Supra -98
    Superior ”STREET MONSTER” Supra -98
    Som bland de första i Sverige med en nyare VVT-i Supra visste vi att vi hade chansen att göra något riktigt spektakulärt- för att ge gatbils-scenen ett [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.