Kardan åter på GKN, tröstkaffe hos BarIStAn i Södertälje…

17 september 2009, 13:22

ÅHHHHHHHHHH SUCK! Efter att ha skådat en solstråle som strimmade till under Soarern som står i mitt privata garage så kom man ner på jorden igen när man insåg att jobbet inte var rätt gjort framtill. Det är ett riktigt logiskt pussel, och lätt att missa. Men muttrarna som håller adapterplattan på plats mot lådan får ”inte plats” i flänsen på själva kardanaxeln. Oh no… 🙁

 

Sedan har vi utvärderat lösningen en sista gång och insett att det är rentutav livsfarligt att ha ett kors mot en hardyskiva. Ser man på fabriksbilar är det antingen eller som gäller. Ni får själva gärna tänka lite varför det kommer sig, men tänk er att en snurrande kardan flexar i gummit och kommer ”ur sin bana” och vispar runt. Tänk er en borr som man kommer lite snett med och som hugger. Not good! Vad gillar ni nya bruksbilen förresten? Häftigt när det står ”V-spec” på bakluckan till vardags (även fast STi inte var så dumt heller så låter det ju lite coolare). 😀

 

 

Tog en tur upp till GKN DRIVELINE och högg direkt tag i min bäste vän där, Elias. Vi får hoppas han kan lösa ett panikjobb men det är kort om tid nu och rör fanns inte hemma för att länga till den. Fuck, shit fuck! Tungt detta. Men bara bita ihop.

 

Tog en standard arbetslunch med Gzon efteråt som likt det ofta gör slutade med en kaffe på ett fik som heter BarIStAn. Det är nog det enda stället söder om Stockholm som man kan få en riktig kaffe eller Espresso. Rekommenderas varmt, tar dit kunder i den mån jag kan och om någon av er gubbar åker förbi- slå mig en signal så tar vi en kaffe ihop där. Det är ljusår mellan en sådan latte och det standardjunk som finns på bensinmackarna.

 

 

Blev en Latte Machiatto för min del, haft lite besvärt med koffein och stress sista tiden så kör något som är 95% mjölk om det ska bli minsta lilla java för min del. Trevlig presentation, Isa som äger BarIStAn (ser ni ordleken nu, hehe) är vass på det han gör- peppar honom för fullt att göra en ny satsning på SM inom detta. Ja, det finns faktiskt… 😉

 

Nu är det kontorsjobb som gäller hela dagen, i bästa fall är Chro-Moly kardanaxel version 2.0 klar imorn!



Comments are closed.

Blogg-arkiv

Blogg-kategorier

  Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
  Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
  Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
  Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
  UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
  Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
  Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
  Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
  Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
  Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
  Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
  SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
  Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
  Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
  Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
  Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
  Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
  SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
  Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
  RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
  Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
  Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
  Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
  Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
  Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
  Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
  Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
  Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
  Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
  JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
  JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
  iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
  Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
  Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
  Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
  Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
  Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
  Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
  Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
  Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
  SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
  Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
  Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
  Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
  Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
  Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
  Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
  Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
  200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

Sök i Bloggen

Vår senaste video

Se en av våra demobilar

GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

Senaste bilarna i lager

Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.