Subaru Impreza VS Subaru Impreza

19 september 2010, 16:13

httpv://www.youtube.com/watch?v=fE2Pki-26pM



Kommentarer

6 kommentarer till “Subaru Impreza VS Subaru Impreza”


  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    kasst test. Men bilarna är nice. De enda speciella med RB5 är väl att den har speciell lack, Steel Blue” (aka Cool Grey). Gjordes i 444ex. Annars är de väl samma som en vanlig WRX/GT.

    P1an är ju en UK version av Type R som byggdes i 1000ex. Den har ABS och pga det ingen DCCD. Den har mjukare fjädring som är mer anpassad för UK. Andra stötfångare och annan vinge. Tillval som fanns va 6kols ok fram,elektriska recaro stolar, 18″ OZ fälgar och en speciel slutdämpare.

    Och 22b UK några små ändringar från 22b som såldes i japan. Den hade bl.a längre utväxling och UK-spec lysen.

    Finns ju fler balla versioner av imprezan. En del UK special versioner.
    RB320, GB270, Litchfield Type 25

    Och sen de ballaste från såklart Japan.

    Spec C RA-R t.ex.

    Rensad inredning, tunnare glas, lättare tak och baklucka, förstärkta fjäderbenstorn,
    större ic-spray-tank i bagaget, 18″ fälgar gjorde av Enkei, blueprintad och balanserad motor, 6 kolvsok och slitsade flytande skivor fram och större bak om jag inte har fel.
    Även fjädring, väghållning mm är tunad för ren banåka.
    RA-R har även 320 hk som orginal.

    Sen får man ju inte glömma S201, S202, S203 och S204.

    Finns en hel del att läsa om alla versionerna här http://en.wikipedia.org/wiki/Subaru_Impreza_WRX_STI#Japanese_special_variants_2

  • Micke_J skriver:

    Mycket bra inlägg David! Intressant det du sa om Spec-C som jag antar är den som kom bland de senare generationerna? Vi har ju en kund i Japan som glider runt med en S204 som ”söndags-bil”. Riktigt kul att Subaru satsar så hårt på specialmodeller som mellan raderna uppmuntrar folk att trimma sina ”vanliga” Impreza och visar vilken otrolig eftermarknad som finns till dom. 🙂

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Spec C RA-R började säljas i oktober 2007. S204 är en nice version. Har ju bl.a special gjorda framstolar av Recaro. KOLFIBER =).

    Ja de är riktigt kul att de gör det. Finns ju massor med eftermarknads saker att köpa. Det är kul, inte för plånboken dock =).

  • Micke_J skriver:

    Nej, men det var bannemig inte billigt att samla på hockeybilder heller när man var yngre och ville höra till de tuffare grabbarna! 😀

  • SIR_Pierre skriver:

    Skönt med folk som är verkligen insatta i sina intressen.

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Hehe jo. Hockeybilderna kommer ja ihåg. De va jävla inte billiga en del.

    Man måste ju läsa på innan och när man köpt sig en ny bil ju =)

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.