A new guy has arrived… Gzons Skyline R34 GT-R + nya bromsar!

1 juli 2011, 12:48

Då har en av de som verkligen har chansen att utmana om vinsten ankommit med Gzon och  hans Nissan Skyline R34 GT-R V-spec. Den tog vinsten här förra årets race, och är säkerligen sugen på att jaga Robins bästa tid på 58,7 denna säsong.

 

Bilen är fortfarande full-weight och det enda som är ändrat inför denna säsong är en stooor uppgradering av bromsar framtill. Var  ju där det verkligen brast förra året när den ”bara” kom trea på årets stora final på Mantorp Park.

 

Så för att råda bot på det så har Martin aka ”Gzon” verkligen inte snålat utan slagit till på ett riktigt elakt Brembo-kit samtidigt som det ska monteras på Porsche GT2 bromsar bak (inte på till denna träff).

 

 

Har redan hunnit prova ett par varv, och med mycket trafik och egentligen bara ”warm-up” så körde han med passagerare 1.00 blankt vilket får anses som helt OK då det inte är heeeelt torrt på banan.

 

Tyvärr är framdiffen rätt slut, samma sak med däcken (nya på väg)- så några jätterekord kommer det nog inte köras. Utan under minuten är en realistisk målsättning, så får vi se hur långt det räcker…?

 

Kommer om någon timme ett smakprov på vad Martin ”BILBILDER.SE” Persson tagit för kort hittills. Blir första gången man får se vad han går för på rörliga bilder, skoj! 🙂



Kommentarer

6 kommentarer till “A new guy has arrived… Gzons Skyline R34 GT-R + nya bromsar!”


  • Rickard skriver:

    Ni måste satsa lite, inte komma till träffen med dåliga grejer, lätta den om det går, sätt på nya däck ger massa.. samma med diffen ös på så man får se vad bilen kan göra… ta detta rätt nu micke

  • Micke_J skriver:

    Tar det 100% rätt Rickard. Det är mycket som kommit mellan och ännu tidigt på säsongen; vi ville ”delta” före att inte komma alls då inte allt är på topp. Till Mantorp kommer inga ursäkter finnas, det har du mitt ord på…

  • Rickard skriver:

    Då förstår jag inställningen, men man får inte alltid ha massa undanflykter man måste ge allt ibland med..På mantorp kommer jag ha ursäkter som första gången för året men jag hoppas ändå på runt 1,21

  • Micke_J skriver:

    Nej, undanflykter är ju bara att idiotförklara sig själv och hur bra koll på planering inför man har över saker som ”kan gå snett” etc. Men vi tog lite lättare på detta event, ännu tidigt på säsongen (eller intalar man sig bara det eftersom man har så sjukt fullt upp allmänt)?

    1.21 låter riktigt snabbt ändå. Ser fram emot att Robin iaf försöker ge en fight då, i minsta fall gör det sig bra på film. 😉

  • Rickard skriver:

    Ja han har en super bil så det gäller att ge allt från mig med, mycket nytt som ska funka.. kommer bli super kul.. hade premiär på JDM förra året med..Ve tni om Loaded, qvarnis.insane,puppan osv kommer så det blir en ruggig face off

  • Micke_J skriver:

    Ska kolla med Robin, han som hittills dragit i trådarna. Jag lägger mig i någonstans i Augusti och eldar järnet så alla är taggade som fan att knäppa varandra på näsan, räknar med dig då Rco! 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.