Nissan kommer med två nya GT-R modeller.

18 oktober 2010, 16:59

Som jag så många gånger spekulerat om så kommer det både en råare och en lyxigare version utav R35 GT-R.

 

Men den spartanska ”Club Track” och den personligfierade lyxiga ”Egoist” så finns det nu 6 GT-R modeller att välja mellan.

 

Alla 6 får samma motorhöjning, Så nu är det minst 530hk och 612nm som man har att leka med.

 

Det är samma effekt som den mycket dyrare SpecV har haft, Där är inga uppgifter om hur mycket den kommer höjas i effekt, Vilket jag räknar med, Men så fort jag vet nått om just SpecV´s uppdatering så återkommer jag.

 

Vad ska man med en ”Club Track” om det redan finns en SpecV?

Som jag gissat på tidigare så kommer denna modell vara ÄNNU mer spartansk och rå, Ev är det denna som enligt ryktena skulle kallas ”EVO”? Eller så har vi ännu en bansmiskare att vänta i framtiden.

 

Den här Club Track modellen specialbyggs av ” Authorised Servicefactory Association” efter kundens önskemål och leveras av testförare som utbildar kunden.

Givetvis på ringen där bilen är framtagen.

 

Sen har vi då den som jag kanske håller högst just nu, Trots att det är raka motsatsen till Club Track.

 

Den bilen som vi tidigare trodde skulle heta Spec-M.

Den kommer istället ha det väldigt kaxiga namnet ”Egoist”, För en kille som mej som drömmer om att ha en GT-R som vardagsbil så är en ”Egoist” det ultimata.

 

Även den specialbyggs efter kundens önskemål. Det finns 20 olika kombinationer av interiörkulörer att välja på och klädseln sys upp för hand av Seton Company i Tyskland.

Och som jag har visat er tidigare så är inredningen OUTSTANDING! Rena rama Bentley tycker jag. 

 

På utsidan utmärks Egoist av bland annat samma bakvinge i kolfiber och smidda fälgar som sitter på SpecV. Egoist har också samma lättviktssportavgassystem i titan som SpecV.

Sen rent allmänt så har alla GT-R modellerna förbättras så mycket på alla sätt och vis så att den har inte ens samma fabriksbetäckning som dom förra modellerna.

 

Effektivare, Dricker mindre soppa, mer effekt osv osv osv , Hjulupphängning, bromsar och karossens vridstyvhet har förbättrats, liksom elektroniken och funktionen i hjälpsystem som till exempel launch control och växlingspunkter för landsvägskörning. Kvalitén på inredningen har höjts och testas nu ännu tuffaren än förut med avseende på vibrationer.

Utsidan är i stora delar sig lik men Nissan har spenderat många timmar i vindtunneln och med modifierad front och akter har luftmotståndet sänkts från 0,27 till 0,26. De nya lysdiodvarselljusen är det enklaste sättet att känna igen årsmodell 2011. Sex exteriöra kulörer erbjuds, inklusive nya ”Meteo Flake Black Pearl” och ”Aurora Flare Blue Pearl”.

Mer om denna stora allmänna uppdateringen här.

 

 

Så sist men inte minst… Hur pass rå och spartansk är denna Club Sport då?

 

 

Jag tycker denna bilden får tala för sej själva.



Kommentarer

8 kommentarer till “Nissan kommer med två nya GT-R modeller.”


  • Dan T skriver:

    ÅÅÅ nu skulle man ha vart med vid ett vist helikopter rån 🙂 jo de vill jag säga vart en lyx GT-R det 🙂 vill ha faktorn ligger just nu på 100%

  • SIR_Pierre skriver:

    Även om jag älskar race och råa bilar så är det utan tvekan lyxversionen som lockar mest.

  • Micke_J skriver:

    Några rykten om vad de ska kosta då?

  • Gzon skriver:

    Lyxvarianten all the way. 🙂

  • Peter skriver:

    Riktigt rå. Club sport vore ju inte helt fel.

  • SIR_Pierre skriver:

    Nope inga prisuppgifter, Men Club Track kommer ju vara dyrare än SpecV som kostar ca 1.5 mille säkert. Och Egoist kan ju nästan bli hur dyr som gissar jag.

    Men återkommer om det. Dessa nyheterna kom i natt.

  • Janne P skriver:

    Hej! Jag har varit inne på sidan ett flertal ggr under förra veckan, och det har gått väldigt segt att hoppa mellan sidorna. Det är långa laddningstider….

    Annars en väldigt kul blogg och intressant sida!

    Mvh

    Janne P

  • Sir_Pierre skriver:

    Priset för Egoist i Japan kommer BÖRJA på 15,000,300 Yen, Det är nästan precis dubbelt upp än vad en standard GT-R kostar…

    Så… Kan verkligen Nissan göra en inredning värd 700-800 tusen?

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.