Pagani Huayra, Lexus LFA, Aston Martin One-77 – Marry, F**k, Kill.

27 januari 2011, 15:29

Den leken känner ni nog alla till.

 

Man väljer 3 brudar, Och så måste man välja vem man vill gifta sej med, Vem man vill sätta på och vem man vill döda.. And you must choose (Wu-Tang nostalgi)

 

Och här har vi det nu i bil form.

 

Inte att du bokstavligen marry, fuck , kill.

 

Utan vilken bil skulle du vilja äga för livet ut.

 

Vilken bil skulle du vilja glida i för en helg, Pressa skiten ur på en bana osv, men bara över en helg, Eller en dag.

 

Och vilken skulle du inte bry dej om du aldrig mer ens fick se, Varken live eller på bild?

 

Nu glömmer vi alla prestanda siffror… Vi glömmer att dessa 3 bilar representerar det absolut bästa och dyraste vi har på vägarna.. Och dom mest imponerande sugmotorerna vi förmodligen kommer få se.

 

 

Nu går vi strikt efter utseendet.. Och känslan bilarna ger oss.

 

Vilken bil hade men velat se stå i sitt garage varje dag.. Vilken bil hade man kunnat gå runt i timmar och inspektera i detalj?

 

Vilken bil nöjer du dej med en helg.. en dag.. Kanske bara gå o kolla på en bilmässa eller hos en återförsäljare.

 

Och vilken bil skulle du kunna radera helt från ditt liv?



Kommentarer

13 kommentarer till “Pagani Huayra, Lexus LFA, Aston Martin One-77 – Marry, F**k, Kill.”


  • Steffen skriver:

    Strikt efter min smak så får jag säga som såhär. Äga Lexus, Leka Pagani, Hata Aston Martin. Anledningen för mig är att Astonen ser ut som en plastikopererad DBS och det blev inget exhalterande resultat där. Paganin är ju jäkligt trevlig å jag kan tänka mig att interiören inte går av för hackor men jag vet inte riktigt hur de tänkte när de designade nosen, den ser ju ut som en jäkla valhaj, vore det en Pagani Zonda istället så hade ju valet inte vart svårt :P. Till sist har vi då Lexus, väldigt vulgär med sina trekantiga detaljer, nästan på gränsen till äcklande där med men helheten osar banräser och det är därför den skulle hamna i mitt garage 🙂

  • Micke_J skriver:

    Aj aj aj! Kan detta vara den svåraste (och mest burdusa) frågeställning vi haft hittills i bloggen?!

    Jag erkänner direkt att det enklaste valet är helt klart att Aston Martin går DIREKT in i mitt garage, vill ni ha en vigselceremoni ställer jag upp på det med. Den bilen går ALLT helrätt…!

    Sen då till det svåra, och det är nästintill omöjligt att vinkla det ”rätt” i vilken man helst vill undvika att skrota- och vilken man helst hade en riktigt grisig trackday på Mantorp med.

    Men jag måste nog säga att nya Pagani inte heller gav samma vibbar som Zonda R så är därför sjukt nog en besvikelse. Samtidigt är Lexusen en otroligt vacker och ingenjörsmässigt perfekt byggd bil att det känns ungefär som att man skulle få samma nöje med den som en Taco-kväll på vita Cerrutti-dukar! Så vad fasen väljer man, är ju bara intetsägande nu men… Jag busar med Pagani för dess förmodligen brutala körglädje och mer exhalterande upplevelse, och LFA får gå till skroten!

  • SIR_Pierre skriver:

    Alltså.. Jag FÖRSÖKER ju att strikt gå efter utseendet.. Men jag är ingen ytlig kille (Yeah right)

    Lexus är ju den som ger mest trygghet.. säkerhet.. användavändlighet.. billigast i drift (Hoppas jag verkligen) Och.. En bil jag hade vågat parkera nånstans utan vakter och oro.. snygg men skriker inte ”Jag är skitsexig, kolla på mej)

    Riktigt giftemålsmaterial alltså..

    Och Zonda är ju den här vilda partybruden ifrån Brazilien med GRYM kropp och som man VET inte är feg i sängen..
    Verkligen inte flickvänsmaterial, kanske t.o.m en butherface brud,men rolig för en helg. Precis som ni säger med Zonda så är C9an en sån brud som verkade skitvettig på facebook, Grymt snygg på sina bilder,, Men sen visade sej att hon var inte så snygg live och en riktig partyprinsessa.. Men du vill inte dissa henne helt ändå.

    Och Aston.. Är som min högstadiekärlek.. En supersnygg tjej som pajade allt när hon skaffade silikon och linser… Hade kunnat go all the way.. Men hon försökte laga nått som inte var trasigt.

    Aston ser tyvärr ut som en eftermarkandskittat ”Vanlig” Aston.. Typ nått Mansory skulle kunna göra.

    Lexus = Marry
    Pagani = Fuck
    Aston = Kill

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    De va ju inte svårt.
    .
    Aston Martin går bort direkt. Precis som steffen skriver ser den ut som en plastikopererad DBS. Alltså skit ful i mina ögon. Så den kan gå direkt till skroten.
    .
    Sen blir det lite svårare. Gillar inte nya paganin så mkt som förra. Zonda R t.ex är ju porr. Fronten ser hel lustig ut på den nya. Men det andra är riktigt nice. Säkert en jävla fin bil att köra också. Man skulle säkert kunna få mycket brudar med denna bil då den är väldigt sexig i sitt formspråk. Men iom jag redan har hittat min kvinna för livet så får den räcka för att glida en helg.
    .
    Lexusen har ju ett jävulskt fint ljud. Designen är inte på topp men helt klar är det race över den. Säkert pålitligare än de andra också. En bil man kan rasta på banan hela dagarna.
    .
    Skulle nog bli såhär.
    .
    Lexus -- Marry
    Pagani -- Fuck
    Aston Martin -- Kill

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Lexusen om man bara ska gå strikt på utseendet 😀 och ljudet fyfan!!
    Paganin runt banan 😉
    Dödat Aston utan o ens tänka 5 sekunder.. den och Paganin är så fruktansvärt ful!

    Lexusen är så stilren och en Lexus ja, det är ALLTID en lexus 🙂
    Man vet vad man får då 😀 känns mer som en säkrare av dem tre med..

    Aston Martin gubb bil?
    Måste hålla med pierre där med, ser ut som nåt mansory kokat ihop.. och dem tycker jag för övrigt gör om bilar som ser hyfsat bra ut till ren skit som man inte ens vill titta på.. mer än om man är tvungen.. att se skiten..

    Paganin, stoooooor besvikelse att den var SÅ ful.. Zonda R var ju tokfet 😉 visst dem vill vara unika men tror deras nya bil kommer göra att dem blir av med kunder mer än att håller dem kvar..

  • Micke_J skriver:

    Lustigt att man verkar helt ensam om att vara helsåld på 1-77? Visst är det en extrem utsvävning i varje form, men det är ju lite av meningen också kombinerat med saker som faktiskt har funktion också.

    Alla verkar överens om att LFA är den som har överlägset högst ”genomsnitt” på alla områden. Riktigt underbar ”ingenjörs-mässigt” perfekt skapelse!

  • SIR_Pierre skriver:

    Så ännu en gång så väljer alla läsarna Japse.. Va oväntat 😉

  • Sir_Pierre skriver:

    C9an börjar växa på mej….. Sett fler bilder på den nu

  • Stoffe skriver:

    Tyvärr grabbar. LFA:n går bort för mig 🙁

  • Stoffe skriver:

    BTW Kolla häcken på ONE-77:an!!!!! 😛

  • Micke_J skriver:

    Om nu 1-77an har för överdrivna linjer så menar det ju på att våra läsare knappast har den typiska Japs/smaken. Eller är det så att vi som växte upp med att digga Veilside en gång i tiden nu istället vuxit upp och har ännu mer stilren smak än andra?

    Sjukt ändå att Lexus är ensamma i sitt slag förutom tyskarna i sitt stilrena formspråk. Allt började i USA dock, vore roligt om man fick mer tid att skriva om t.ex. första Soarern och hur de hittade designen till den…

  • Stoffe skriver:

    Har lyssnat på One-77:an nu. Även sett den i fler färger, ser inte riktigt så vulgär ut som på bilderna, den blir bara bättre och bättre! Och jag säger att det är den jag skulle vilja spendera resten av livet med.

  • Micke_J skriver:

    Stoffe is my boy…. 😀

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (88 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (31 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Se en av våra demobilar

    MICKE_J "GRACEFUL 200MPH" Soarer -00
    MICKE_J ”GRACEFUL 200MPH” Soarer -00
    Varför bygger man om en bil från topp till tå, för att ändå suggestivt endast komma halvvägs av vad en mycket ädel biltillverkare gör på löpande [...]