Ny Subaru Legacy B4 RSK Bi-Turbo på väg till Sverige!

21 november 2009, 23:12

Sverige får ännu ett riktigt fräsch ex. av den klockrena Japan-only Legacy modellen B4 RSK. Vi har tidigare tagit hem ett antal av dessa pärlor och nu är ännu en noga utvald bil till vårat lager på väg.

Denna vita skönhet har gått 8400 mil och har endast toppbetyg i sin auktionsspec, samtidigt som den är fullutrustad med bl.a. stora Macintosh-stereon, 17″ STi-fälgar samt halv läder/alcantara klädseln.

KONTAKTA OSS REDAN NU vid intresse, mer info om denna kommer under morgondagen.




Kommentarer

8 kommentarer till “Ny Subaru Legacy B4 RSK Bi-Turbo på väg till Sverige!”


  • sjunne skriver:

    välkomnar den med öppna ärmar till familjen ;)….vacker i vit kostym

  • niklas skriver:

    väldigt fin bil!! men vf detta stora sug efter Legacy??? vad ar den som en RX-7 inte har?? hehe

  • Steffen skriver:

    Benutrymme 😛 Tror nog mest att Legacyn blivit så pass populär då den är en allroundbil. Den har 4WD och lagom med pulver, den har ett baksäte man faktiskt får plats i jämfört med en hel del sportvagnar där ute. Vill man köra på kombi så finns det också. En perfekt bruksbil och har man flyt så kan man få riktigt fina exemplar billigt.
    Sen beror det väl på efterfrågan också för tillfället. Jag känner som så att man behöver en bil man kan använda till det mesta. RX-7an har inte lika stort användningsområde utan det är mer en bus/glidar/räser-bil och inget man kör runt familjer i 🙂
    Annat plus är ju att Legacys är såpass ovanliga jämfört med t.ex. RX-7, Skyline m.fl.

  • Micke_J skriver:

    Steffen har faktiskt utlämnat det som är allra viktigast, han har verkligen något att se fram emot- och det är att Legacy mer liknar en Europeisk bil än JDM. Komfort och kvalitet känns mer som BMW etc. Man åker skönt helt enkelt och allt har en fin känsla. Lite av det Audi alltid marknadsfört sig med men inte uppnåt förs på senare år, det har Legacy B4 RSK alltid haft. Grymma bilar. Enough said!

  • Maria skriver:

    Kanske Skulle köpa mig en egen Legacy … min sambo har ju sin ögonsten nu… så jag får allt skaffa mig en egen.. eller vad tycker du micke? 😉

  • Micke_J skriver:

    Jag tycker att vitt skulle klä dig bra Maria. 😉

  • Steffen skriver:

    Kom och tänka på en sak. Har sett en del Legacys (inkl denna) som utrustats med extra jordkablar, gör de verkligen så pass stor skillnad och exakt vad är det de optimerar?

  • Micke_J skriver:

    Faktiskt verkar Subaru-ägare fallit för denna rätt så överflödiga grej i rätt stor utsträckning. Jag har inget tekniskt svar att ge förutom att det finns mycket annat man kan lägga pengarna på innan man köper ett sånt ”earthening kit” som verkar ha varit ”årets Julklapp 2002” i Japan eller något.. 😉

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.