Pick a winner: Subaru Impreza STi vs Subaru Legacy B4 RSK!

27 mars 2011, 10:00

God morgon, för ni har väl precis som de flesta idag missat att det egentligen är närmare lunch? Var ingen kul överraskning för oss iaf att vintertid kommer den dagen man verkligen behövt en timmes sömn extra. Men vi har varit igång sedan 07.00 (06.00?) och klagar inte! 🙂

 

Tänkte bara göra ett snabbt inlägg, fortsatt fullt ös härborta och dessutom en fotograf på plats som ska göra det bästa med hastigt förberedda bilar. Dags att rulla ut lite gallerier på alla bilar vi har på väg ut till salu, men får fortlöpande komma ”nya” gallerier när Daniel Troberg och ”Kusin-Freddan” har fått sätta tänderna i dom och fått real shine rakt över istället.

 

Dagens fråga; vem vinner ett triathlon +1 i race (Långlopp, dragrace, highway-pull och Gymkhana):

 

 

Delger er ingen spec, vissa kanske kan spekulera lite i vad de känner till om bilarna. Men även analyser om de vore ”bone stock” vore upplyftande. Tror vissa av er blir förvånade av vad som skiljer åt under ytan när jag avslöjar (inofficiella teoretiska) resutatet… 😉

 

Tillbaka till att tvätta bilar i minusgrader och se vad dagens gäst-fotograf lyckats knåpa ihop med en Silvia S14 med rätt schysst lila effektlack…



Kommentarer

12 kommentarer till “Pick a winner: Subaru Impreza STi vs Subaru Legacy B4 RSK!”


  • David.J GC8 Type R - Superior Media skriver:

    Hmm…iom ja inte vet nånting om Imprezan på bild så får ja nog lägga min röst på legacyn. mysig spec på den.

  • Brenna skriver:

    Tror Subban tar allt faktiskt! 🙂

  • Micke_J skriver:

    Brenna: Begåvat svar, då det är två st. Subarus ja…

  • Åberg skriver:

    Haha, Brenna safe:ar 😛

    Jag själv vill tro på legacyn, bara för att den känns som en sån bil som man blir överraskad av. 🙂 Imprezorna tar man ju för givet ska vara snabba.

  • Robin A skriver:

    Subban, Just den varianten år sjukt nice.

  • MA skriver:

    HAHA!!! Brenna!!! STi vinner!

  • Steffen skriver:

    Hade båda bilarna varit orginal så skulle RSKn förlorat i det mesta har jag en känsla av. I dragrace så är det förbannat svårt och få till en riktig start med RSKn utan att man bränner koppling, mot Dan’s Forester STI så hade jag inte en suck 😛
    Långlopp så ligger nog Imprezan bättre till då den har betydligt bättre och större bromsar jämfört med RSK’n. Nu vet jag inte hur stor viktskillnaden är men tror Imprezan är lite lättare, väghållningen är förmodligen snäppet bättre med Imprezan plus att man kan pilla lite med kraftfördelningen för centerdiffen.
    Highwaypull kan dock bli riktigt intressant. Är hyffsat lika effektmässigt och RSKn pumpar på riktigt bra på höga varv tack vare dubbelturbosetupen.
    Gymkhanan då…. ja, där regerar Imprezan förmodligen igen.
    .
    Men nu är det ju inte orginalbilar vi har här utan en duktigt potent RSK med en speclista utan dess like och Imprezan (som jag antar e Gzon’s senaste förvärv) går förmodligen inte av för hackor den heller. Som RSK-ägare så får man väl ändå hejja på den vita 🙂

  • Brenna skriver:

    Precis! Jag kan inte ha fel med andra ord! 😉
    Nä, ok då. Seriöst så tror jag Imprezan tar hem det.

  • David.J GC8 Type R - Superior Media skriver:

    ja är de gzon’s nyförvärv så är de ju givet att den vinner

  • Micke_J skriver:

    Här kommer det inofficiella resultatet i teori från någon som är insatt i båda:

    Långlopp: Legacy
    Gymkhana Legacy (!)
    Dragrace: Impreza
    Time Attack: Impreza

    Vart det rätt nu? 😛

  • Micke_J skriver:

    BTW Steffen, riktigt bra resumé om bilarna varit original som jag ska återknyta till imorn…

  • Patric Ladublå skriver:

    Jag tror att husvagnen längstbak vinner…:)

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    GZON "20B POWERED THREE ROTOR" RX-7
    GZON ”20B POWERED THREE ROTOR” RX-7
    För att få den ultimata prestandan måste du hitta den ultimata motorn. Efter ett par års vila återkommer nu en välkänd bil inom FD3S-kretsar tillbaka p [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.