Teaser: Äntligen börjar MajoR Aeros kommande produkter ta form!

23 februari 2011, 06:58

Ett av våra mera spännande projekt under hösten+vintern har varit att ta fram produkter till era bilar som de flesta av oss som älskar banracing verkligen har på önskelistan.

 

Vare sig du är intresserad av att kapa tiondelar och få bättre känsla med hjälp av lite downforce, eller bara ge din bil det rätta ”stuket”- så kände vi att det fanns mark att vinna när ett intimt samarbete med en leverantör som vi benämnt som ”MajoR Aero” föddes.

 

 Under tidens gång har det kodnamnet etablerat sig, och det ni ser till ovan är till stora delar den nya logga som kommer pryda godiset. Som vanligt är det Andreas T. Pettersson som designat loggan, samma skapare som gjort våra andra logotyper.

 

Produktionen är tänkt i liten skala, handbyggt och av kvalitet av samma klass som de Japanska etablerade märkena. Faktum är att ju mer Research & Development vi gjort och sett allt från det bästa från RE-Amemiya, Do-luck, Veilside har att erbjuda; till att se de mycket dåliga kopior eller budgetmärken som Seibon etc– insett att vi har förutsättningar att erbjuda enormt fina i byggkvalitet och top notch i funktion produkter inom detta.

 

Kompromissen är givetvis volym. Då vi tänkt att precis som varumärket MajoR by SuperiorImports som är fundamentalt mer ett koncept av vad vi kan erbjuda våra kunder; så kommer även dessa delar bara tillverkas i liten upplaga och i första hand erbjudas till våra bilkunder eller sponsrade familjemedlemmar.

 

 

På sikt kommer det också primärt att tas fram flera produkter mer än att möta eventuell efterfrågan. Vi vill verkligen bli varma i kläderna och växa sakta utan att rucka på våra högt ställda krav på oss själva, detta genomsyrar visserligen hela Superior Imports kommande säsonger- men ännu mer specifikt på något som får bära MajoR varumärket. 🙂

 

Till det som verkligen är intressant då! Detta är våran line-up fortfarande på inofficiell nivå då vi just nu internt bokar upp de första exen och vart de ska hamna för att ytterligare ge oss R&D för större tillverkning:

 

Snart färdiga produkter:

 

-Diffusor bak med ”Venturi-vingar” och ”Bow-tech generators” på sidorna:

 

Både Toyota Supra MKIV och Mazda RX-7 kommer få sin egna modellanpassade, men förhoppningen är även att de ska gå skräddarsy för att passa de flesta bilar. Vi har här tagit det bästa av RE-Amemiya och Do-lucks dito och förstärkt samt uppgraderat vissa punkter på varje.

 

Kommer en lång lista på fördelar med våra egna, samtidigt som vi hållt dom rimligt kostnads/brukningseffektiva så ni får det absolut bästa kompromissen av det mesta.

 

Man har blivit både positivt och negativt överraskad när man idag ser hur vissa i folkmun ”bra” märken faktiskt inte alls rättfärdigar sitt höga pris, men kommer som sagt massor av info om slutprodukten när den är färdig om varför våran är bäst balanserad i sitt utförande.

 

-Front Canards / Diveplanes i flera olika utföranden:

 

Något som varit hett och efterfrågat rätt länge är de små vingar man kan sätta på fronten för ökad downforce. Även här har vi jämfört många märken och designer för att denna säsong prova oss fram så det på sikt finns minst en uppsättning modellanpassade till de flesta Japanska sportbilar.

 

Men givetvis är denna produkt än mer universal än t.ex. diffusorn och vem kan förneka att det ger vilken vil som helst ett riktigt kaxigt stuk när man har en uppsättning i fronten…? 🙂

 

Exhaust Cover (Carbon):

 

En smart grej som dessutom är rätt läcker är denna ”cover” som man sätter på bakkofångaren där den är markerad för avgassystemet. Denna är specifikt framtagen för Toyota Supra MKIV och ni ser på bilden hur passformen är = perfekt.

 

Speciellt på racebilar där avgastemp blir hög så är det klokare att sätta dit en cover som blir ”bränd” men är utbytningsbar än att man får missfärgad/sprucken lack istället. Kommer komma bilder på hur Robin Antonssons bakdel efter en tuff säsong med sin 829HK singelturbo setup såg ut, och denna vackra och nyttiga del kommer göra sig ypperligt bra på den.

 

Kommande produkter som det också jobbas på:

 

Vi har flera saker som det i MajoR Aero gjuteriet bokstavligen slipas på. Bl.a. en ventilerad huv till Mazda RX-7 FD3S som redan ser riktigt läcker ut och har passform i klass med snordyra Veilside. Bland de viktigare bitarna vi verkligen hoppas blir klar för en begränsad skara är en egen GT-vinge som vi ska bygga modellanpassade stag för.

 

Utöver det är även tanken att det ska komma stadigt med produkter till Toyota Supra Phantom Supran kommer vara den tyngsta provdockan för allt detta, med andra ord så provas allting på absolut högsta i Sverige Time Attack klass.

 

 

Det gör att ni kan försäkra er om att ni inte bara köper en bit kolfiber från Kina som ser fräckt ut —> men inte har någon verkan alls (kanske t.o.m. negativ) = utan vet att allt är noga utprovat av oss själva samt i förlängningen på våra kunders potenta bilar…

 

Det är allt vi vågar gå ut med just nu, ni som vi redan haft en dialog med får gärna understryka ert intresse- självklart kan ni bloggläsare som är extra nyfikna alltid KONTAKTA OSS med ytterligare frågor.

 

Ska bli mycket spännande och främst för våran egna skulll och princip visa att MajoR även kan tillverka raceprodukter för utsidan av bilen; inte bara potenta motorer…



Kommentarer

26 kommentarer till “Teaser: Äntligen börjar MajoR Aeros kommande produkter ta form!”


  • Cim skriver:

    Kanon!
    .
    Skall bli intressant att se vilken prisbild det blir!

  • cimmy skriver:

    Ser jävligt bra ut =) väntar på att få sätta fingrarna på en diffuser och gt vingen =D

  • Robin A skriver:

    WOW !
    Med så här fina produkter kommer det bli riktigt kul att jobba med det.

  • Wolf skriver:

    En RE-A street diffusor vore oxå trevlig.. smälter in mer med baken på sjuan jänför med racediffusorn, den andra blir lite uppseendeväckande på gatan ju tyvärr…
    Kanadrs fram som passar RE-A AD Facer N-1 fronten?? 😀

  • Micke_J skriver:

    Cim: Som jag skrev i inlägget och när vi diskuterat så är detta något vi vill etablera genom att det i första hand blir de i familjen som blir gynnade. Därför blir priserna till de som är ”först ut” subventionerade, men då gäller det att man har rätt bil och framförallt inställning till att hjälpa oss med R&D också. 🙂

  • Åberg skriver:

    Oj, jag som satt häromdagen och letade bakre diffusor ju! Vilken timing 🙂 Ser verkligen fram emot att se nya ”produktkatalogen”.

    Micke_J, hör av dig med ungefärligt pris ifall du inte vill ”out:a” det här, jag är helt klart intresserad ifall det ligger rätt i tid och pris. 🙂

  • lego skriver:

    håller med Woffe, Re-A Street diffusor är mycket snyggare 🙂

  • David.J GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Kolfiber på en vit bil är fint 😀

  • Micke_J skriver:

    Alla i ”bilfamiljen” kommer få all info så fort vi verkligen är snustorra om fötterna och helnöjda med allt. Oroa er inte för det…

  • niklas skriver:

    har ni haft rx-7 och provmonterat sakerna på??

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Ja det var väl värt komma in och kolla detta 😉
    Ser asbra och diffusorn ser skitläcker ut..

    OM detta går som ni vill borde ni även utveckla detta så det även kan bli mer custom jobb via detta 😉
    Där lär ni kunna hitta kunder nästan vart som 😉

    Har ni funderat på framskärmar osv i kolfiber?

    Önskar er lycka till micke och gänget!

  • Micke_J skriver:

    Niklas: Ja, en eländigt svart sak. 😉 Givetvis ska första omgången få bli testpiloter och därmed ett aningen bättre pris… Inget säljs till fullpris om det inte är 100% enligt oss. Konstigt att folk fortsätter köpa kopior etc med kass passform, sånt har vi allergi mot!

    Adam: En mycket bra sak med detta är att vi kommer erbjuda support i form av att laga upp saker eller t.o.m. reservdelar- om man kört lite hårt t.e.x. 😀

    Customjobb blir prioriterade till demobilarna, främt Phantom Supran och några av våra RX-7. Men visst, för de med plånbok går allt att lösa. Men är i första hand familjen som ska gynnas av detta!

  • Adam Wangan Meet Crew skriver:

    Ojoj serviceminded 1+ där 😉
    Låter bra det 🙂
    Ser fram emot vidare utvecklingen av detta.

    Finns det en chans vi kan se ngt på wangan meet btw?

  • Micke_J skriver:

    På Elmia kommer det nog finnas en hel del klart redan, så givet att vi tar med det samt allt ännu färskare till WM!

  • MA skriver:

    Oj… Vilken repons… Trevligt… 🙂 Har lagt ner otaliga timmar i garaget att ta fram häftiga formar till dom roliga prylarna som ska pryda era bilar i sommar 😉 Men nu börjar jag se målet… 🙂 Håll ut gott folk…

  • Linus skriver:

    Exhaust cover och canards vill jag ha till min supra 🙂 Kanske även diffusor om priset blir rätt!

  • Micke_J skriver:

    Linus: Är du med i Supra Club Sweden? Kan verkligen rekommendera dig gå med där annars, en del av de första utgåvorna till Supra kommer säljas där. Men i sinom tid ska alla våra läsare/supporters få möjlighet att handla bara man har lite tålamod… 🙂

    *Viktigt!* Kan göra en sällsynt hyllning till en sjukt jordnära och ödmjuk kille, det är mannen med alias ”MA”. Det är killen vars erfarenhet inom karosser inom banracing samt galna entusiasm vi har att tacka för detta. Keep up the good work, MajoR Aero FTW! 😀

  • sjunne skriver:

    hade lagt ner lite mina planer på vår svarta drog…men nu är begäret tillbaka, kraftigare än någonsin 🙂 vinge,baklucka,huv….lite intredning kanske…..

  • MA skriver:

    Ojjj…. Man bugar och tackar för komplimangen Micke… 😀

  • Patric Ladublå skriver:

    Motorhuv, baklucka och Canards måste ju inhandlas fort… 🙂

  • MA skriver:

    Vad alla vill ha baklucka och huva för olika bilar. För att göra saker väldigt enkelt och tydligt. Det är inte bara att göra en form o börja gjuta. Där är sjukt mycket prep work, mellan jobb och efterarbete att göra. Ska man då gjuta kolfiber är det ännu fler steg. Man kan nästan räkna med 2-3 månader att ta fram en schysst plugg… En sedan baklucka är hyffsat enkel att göra om jag har ett original att leka med men en baklucka med ruta är pain i the a**…

  • Micke_J skriver:

    MA: Då gissar jag Sjunne (Legacy) och Patric (Evo IX) kan se fram emot bakluckor allltså, busenkelt ju. 😀

  • David.J. GC8 Type R - Superior Syd skriver:

    Me to, me to !!!!! 🙂

  • Cimmy skriver:

    Håller på med att mixtra lite själv med kolfiber och tycker det är sjukt svårt och tids krävande att få det bra.
    Så mycket creds till dig MA och ser fram emot att se produkterna och givetvis köpa vissa av dom. länktar som fan =)

  • Mr.MA skriver:

    Kanske de… 😉

  • sjunne skriver:

    vet och har förstått jobbet 🙂 men önska är gratis ;)baklucka med en vinge hade varit grymt…

  • Blogg-arkiv

    Blogg-kategorier

      Wangan Meet III 2011 (26 inlägg) Visa alla
      Veckans Grus 2010 (12 inlägg) Visa alla
      Västervik dragrace 12/9 (14 inlägg) Visa alla
      Vallåkraträffen 2011 (2 inlägg) Visa alla
      UTFÖRSÄLJNING 2010 (3 inlägg) Visa alla
      Trackday/Time Attack Mantorp 2K10 (18 inlägg) Visa alla
      Tokyo Auto Salon 2012 (8 inlägg) Visa alla
      Timeattack.nu (1 inlägg) Visa alla
      Time Attack Mantorp 1/7 (21 inlägg) Visa alla
      Time Attack BNR34 (56 inlägg) Visa alla
      Tekniksnack (23 inlägg) Visa alla
      SuperiorDrift (4 inlägg) Visa alla
      Superior Syd Media (93 inlägg) Visa alla
      Superior Selected Photo (149 inlägg) Visa alla
      Superior RELOAD höstkampanj -09 (4 inlägg) Visa alla
      Summary 2011 (10 inlägg) Visa alla
      Stoffes Videohörna (7 inlägg) Visa alla
      SCS Malmby (11 inlägg) Visa alla
      Samarbetspartners (174 inlägg) Visa alla
      RealcarGaraget-träffen -11 (10 inlägg) Visa alla
      Project: Top Secret 2K10 (26 inlägg) Visa alla
      Pierres gästblogg (216 inlägg) Visa alla
      Old school JDM-hörnan (24 inlägg) Visa alla
      Möten inom Superior-familjen (90 inlägg) Visa alla
      Micke_J @ Kontoret (87 inlägg) Visa alla
      Meck i Superior garaget (105 inlägg) Visa alla
      Kundprojekt (95 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2K10 (19 inlägg) Visa alla
      Kinnekulle 2011 (20 inlägg) Visa alla
      Kinnekulla 2009 (16 inlägg) Visa alla
      JDM Face-off Mantorp 2011 (9 inlägg) Visa alla
      JDM Face-Off II -09 (19 inlägg) Visa alla
      iPhone snapshots 2012 (1 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K12 (10 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K11 (58 inlägg) Visa alla
      Gatebil Mantorp 2K10 (27 inlägg) Visa alla
      Frankfurt IAA Expo 2011 (49 inlägg) Visa alla
      Emmaboda EDPS 2K10 (14 inlägg) Visa alla
      Emmaboda 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Elmia2014 (10 inlägg) Visa alla
      Elmia2012 (47 inlägg) Visa alla
      Elmia 2K10 (104 inlägg) Visa alla
      Elmia 2013 (38 inlägg) Visa alla
      Elmia 2011 (91 inlägg) Visa alla
      SuperiorTV (42 inlägg) Visa alla
      Elmia 2009 (32 inlägg) Visa alla
      Dagens notiser (7 inlägg) Visa alla
      Brennas auktionsklipp (8 inlägg) Visa alla
      Bilsport Action Meet 2009 (15 inlägg) Visa alla
      Bilauktioner i Japan (49 inlägg) Visa alla
      Årets Superiorfoto 2009 (19 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2011 (16 inlägg) Visa alla
      Action Meet 2010 (10 inlägg) Visa alla
      200MPH Soarer (128 inlägg) Visa alla

    Sök i Bloggen

    Vår senaste video

    Se en av våra demobilar

    Superior "TIME ATTACK" Skyline BNR34 GT-R
    Superior ”TIME ATTACK” Skyline BNR34 GT-R
    Vi brinner för den mest extrema formen av racing för gatbilar: Time Attack. Sedan tidigare endast en mytomspunnen testplattform i Japan, nu även på framma [...]

    Senaste bilarna i lager

    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19", Supra Big Brake mm.
    Toyota Aristo -02 (Toppex. med låga mil, BBS 19″, Supra Big Brake mm.
    Åk med bland det bästa som byggts i Japan med denna lågmilade Toyota Aristo av sista tillverkade årsmodell (sällsynt) med Supra 2JZ-GTE Twin-Turbomotor (VVTi) på 280+HK. Ingen reparationshistorik. Ingen rost.